Citat:
Ursprungligen postat av
Al-Gore-Rytm
För många är detta ju störtlöjligt. Vi har ett liv bara och inget annat. Men över hela världen finns det religioner med flera miljoner människor som accepterar detta som obestridligt faktum, detta med reinkarnation. Ja kanske rör det sig om någon miljard som VET och inte bara tror eller anar.
Jag stötte på en person som dog strax innan jag föddes. Och på något vänster blev det så att det var som att se sig i en spegel. Lite otäckt. Men jag tror inte att jag var den personen. Vi är helt enkelt bara väldigt lika.
Men ni som tror och vet... har ni på känn eller anar vem ni var? Är det någon intressant? Det behöver inte vara någon berömd person jag syftar på här, även om det är lättare att identifiera en sådan, då denne ju är berömd och är någon som man kan veta om.
Det finns även past life regression som en del håller på med när det kommer till hypnos. Hittade ni någon där kanske? Det vore intressant att veta.
Jag har sett många av mina tidigare liv via regressioner. Jag mindes mitt senaste liv för 100 år sedan men vid närmare eftersökning via stadsarkivet så hade denna person aldrig ens existerat. Bara något hjärnan hade kokat ihop..
Hur som helst, i mina tidigare liv regressioner så har jag sett mig själv vara soldat, mamma, ungdom, slav x2, prostituerad, medium/sierska, pokerspelare, nomad, stjärntydare , smed. Jag har bara haft barn i 1 av 12 liv som jag har sett. I det här livet vill jag heller inte ha barn.
I en regression färdades jag tillbaka till början av 1600-talet i England. Det utkämpades något slags krig i början av 1620-30-talet. Mitt namn var Robert och jag var runt 35 år gammal. Som soldat på den tiden så drog man sig tillbaka runt 40 års ålder. Jag minns att jag hade blivit lovad kungens dotter när jag skulle pensionera mig. Jag minns hur förälskad jag var i denna kvinna. Hon hade blåa ögon och brunt och lockigt hår. Tyvärr fick jag aldrig henne. Jag dör i en strid där någon hugger mig i nacken, bakifrån med ett svärd.
För 12 år sedan var jag med om något jag aldrig kommer att vara med om igen. Jag träffade på en kvinna som skulle visa sig vara min spegelbild. Hon var min dåvarande danslärare. Energin mellan oss var elektrisk. När jag tittade henne i ögonen då såg jag mig själv. Jag var hon, hon var jag. Samma livshistoria, samma tatuering på ryggen, samma intressen, samma bakgrund. Hon hade också blåa ögon, brunt och lockigt hår.. fick sådana deja vu känslor till den regressionen som soldatlivet på 1600-talet. Det måste ha varit samma kvinna som jag aldrig fick.. Fick inte ens henne i det här livet heller. Hon var intresserad, men hon valde sin krackelerade relation med sin dåvarande kille.
Kändes som en tvillingsjäl. Jag var kär i henne i mina tankar i många år. Ville aldrig ha någon. Än idag, tänker jag på ögonblicket när tid och rum försvann och vi tittade varandra i 20 sek, för 12 år sedan.
En dag kommer människan att finna sanningen.