Citat:
Ursprungligen postat av
lifel0ver
jag är en tjej i de äldre tonåren som har ett problem. jag vill inte leva längre.
konstant tänker jag på tanken av att ta livet av mig. jag finner ingen plats på denna jord, min omgivning stöter bort mig. jag får inte plats, jag är inte menad att ha en plats. jag klär mig definitivt alternativt, därför blir jag utstött av skolkamrater och folk utan att de vågat lära känna mig. det suger.
jag har inga kompisar, men jag har en pojkvän. han liknar mig en del, därför trivs jag med just honom. trots att jag har min älskade, känner jag mig ensam så fort vi är isär. han bor två timmar bort, alltså kan vi bara ses på helgerna. en konstant känsla av ledsamhet, ensamhet, ångest och andra mörka tankar när han inte finns där att krama. jag känner ingen tillhörighet här i världen, över huvud taget. jag skär mig ibland när jag måste lätta på känslorna, men jag finner det onödigt. oftast orkar jag inte ens leta upp rakbladet. jag har ingen verklig motivation till något här i livet. känner mig bara som en deprimerad individ i något fånigt spel, som styrs av en annan deprimerad individ.
min familj är inte den bästa. pappa driver mig ur sinne, varje dag. jag kan inte umgås med mina syskon, det känns som att det inte är "min " familj jag bor och är med. jag hade önskat att jag var som alla andra. kände som alla andra, klädde mig som alla andra, betedde mig som alla andra, men så är det inte. och det är inget jag kan ändra på nu. jag trivs inte i min kropp eller mitt utseende, hittar ständigt nya osäkerheter på min kropp. jag har gått hos en kurator ett tag, men jag ser ingen skillnad i mitt mående. trots min svaga motivation här i livet har jag vissa planer för framtiden, gymmar regelbundet för att hålla mig aktiv och har relativt goda betyg i skolan. trots detta vill jag inget annat än att dö. varje dag går jag runt och funderar på döden. när kommer jag att dö? borde jag göra det? hur ska jag göra det?
jag har hängt runt på flashback och andra deprimerade självmordsbloggar ett tag för att känna tillhörighet och finna svar på mina frågeställnignar. jag vet hur jag ska ta livet av mig, om jag en dag bestämmer mig för att göra det. är det någon som kan hjälpa mig? jag vill inte må såhär... jag vill ha kompisar. jag vill kunna känna lycka. jag vill känna mig tacksam för att jag har liv.
Tycker du verkar vara en smart, reflekterande och trevlig människa. Som ändå känner en vilja att leva. Du vill ändå saker..
Jag kan bara gå till mig själv.
39 årig man, varit helt ensam i 13 år. Ska bli blind. Jobbar med att städa toaletter. Missbruk i 20 år (2 år utan droger nu). Familj med missbruk. Dysfunktionell uppväxt.
Känner inte heller nån lycka, kärlek eller att jag hör hemma nånstans. Bara att jag är i vägen.
Tittar nån på mig, så tror jag att jag har majonnäs i hela ansiktet, eller för att, jävlar vad ful han var osv. Det har pågått i hela mitt liv.
Jätterädd för döden.
Men efter sökt hjälp, fått jättebra hjälp efter många år av kämpande. Var helt övertygad om att allt var över. Och det pågick i ca 12 år. Men gav inte upp.
Nu finner jag mig i mig själv. Gillar den jag är, och alla andra kan dra..!! Utan att vara frustrerad eller arg över det. Tycker livet är rätt fint faktiskt. Även om man kastat bort många år.
Skulle säga, att sök hjälp. Och ge inte upp första mötet, eller om det inte hjälper.
Skit i ”måsten”, som att vara duktig i skolan. Vara nån som alla gillar. Ha kläder som andra accepterar.
Du låter som en kreativ person.
Hitta nåt du verkligen vill göra i livet. Vänner, kärlek, samhörighet hittar man till slut. Det är ingen brådska. Man lär sig mycket utav att må dåligt. Se världen på ett annat sätt.
Livet SKA vara skit, för att få de fina stunderna att vara nåt extra.
De som man ser, går runt och ”har ett liv”. Det är bara fejk. Men de vet inte om det.. de lever i en bubbla. Ungefär som en hårdrockare som köper snajdiga skinnjackor, och trasiga jeans. Sparar ut håret..
Men de kan fan inte spela gitarr.
De vill bara känna samhörighet. Vara i en annan värld. Inga fel med det egentligen.
Det är jättesvårt att få nån annan på bättre tankar. Men jag hoppas iaf du mår bättre snart.
Jag brukar kolla på Tobbe, i en annan del av köping.. ”finns det kaffe?”, ”vad är det här för jävla idioter.. är ni från Norrköping eller!?!”
Gör inget dumt, det finns andra sidor än den här..