Citat:
Ursprungligen postat av
Bbobi
Hade väl varit konstigare om du inte hade ont efter att du penentrerat din kropp samt nerver med ett främmande föremål?
Klart en nål inte går sönder bara sådär vid ett litet stick. Det är vad dom är till för.
Det är ju sant och det är det jag också funderar på att det kanske bara är nån nerv.
För det lustiga är att jag kan knyta näven utan att det gör ont, men om jag jag sträcker fingret rakt gör det ont.
Gör skitont om jag rör fingret med andra handens fingrar. Gör ont om jag tex greppar tag i ett vanligt dörrhantag. Nästan samma sak som om man fick en statiskt stöt.
Citat:
Ursprungligen postat av
blimp
Kan och kan, nalar kan alltid ga sonder. Lat vara att det nog hander valdigt sallan under normalt anvandande.
Nalar till insulinpennor ar tunna, korta och ihaliga. Det vanligaste ar nog att de bojs fore de gar itu. Daremot later det fran din beskrivning att det inte var en nal till en insulinpenna. Dessa brukar inte "dras in", utan tvartom sa maste de vara stationara i alla fall ett par sekunder (vissa tillverkare sager atta sekunder).
https://images.app.goo.gl/nZ2RvFs7Q4zQE4L8A
Det later mer som en nal for "blodtagning" till en blodsockermatare. De kan se lite olika ut. De ar ocksa valdigt korta, men mer hallbara an nalar till insulinpennor da de inte ar ihaliga. Googla "needle for blood sugar" sa ser du hur de oftast ser ut.
Min amatorgissning ar att du bara ar öm dar sticket har gjorts.
Nix det var insulinpenna och insulinnål.
Tyvärr kan jag inte ta nån bild, detta hände på jobbet.
Men jag vill inte helst göra desto mera väsen pga risk för att få skit.
Hade verkligen maximal otur.
Har själv aldrig heller sett sånt nålsystem förut. Men nålen fungerade så att man stack och tryckte in insulin sen sa det click och nålen åkte in i höljet.
Typ idiotsäkert, men tydligen inte då jag lyckades göra mig själv illa när jag skulle ta bort skyddet från första sprutnålen.
Hade det varit en standardnål hade det här aldrig hänt då dessa som i bilden har 2 skyddshöljen. Sen satt skyddshöljet väldigt hårt fast i den här skitnålen! När jag fick bort skyddet sade det click och blödde i fingret, allt gick så fort.