Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-04-05, 13:08
  #1
Medlem
carminaburanas avatar
De smakar ju ingenting, de flesta man kan köpa i butik. Jag har en Rökig paprika som jag köpte i en liten plåtburk, den smakar så in i helvite, men vanlig paprika eller söt paprika? Tips mottages!
Citera
2024-04-05, 14:52
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
De smakar ju ingenting, de flesta man kan köpa i butik. Jag har en Rökig paprika som jag köpte i en liten plåtburk, den smakar så in i helvite, men vanlig paprika eller söt paprika? Tips mottages!
Kan du inte köpa från samma märke som den rökta?
Citera
2024-04-05, 14:57
  #3
Medlem
Triremers avatar
Köp denna: https://www.ungerskmat.se/products/g...kryddblandning

Det är förvisso en blandning men djävulskt god.
Citera
2024-04-05, 15:38
  #4
Medlem
Använder den rökta och söta från Pimenton de la Vera 👍
Citera
2024-04-05, 15:44
  #5
Medlem
Köp Besiana, finns som mild & stark. Närmaste Balkan butik lr online. Brukar även finnas i "utländska hyllan" hos de stora matbutikena
Citera
2024-04-05, 15:54
  #6
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadee
Använder den rökta och söta från Pimenton de la Vera 👍


jag var inte i spanska delikatessbutiken vid Mariatorget och hon bedyrade att spanjorer inte använder söt paprika, endast rökt eller stark! Men dulce betyder väl mild snarare än söt?

JAg köper denna istället
Citera
2024-04-05, 16:53
  #7
Medlem
Cindells avatar
Den här brukar jag beställa hem från Danmark. Så underbart god och smakrik! Perfekt om man ex. gör wraps med snabbstekta grönsaker.
Citera
2024-04-05, 23:51
  #8
Medlem
Vem0ths avatar
Blev frälst av Vegetas sweet paprika. Kan inte objektivt bevisa att den är bättre än Santa Marias men varje gång jag känner att en rätt jag har paprikapulver i smakar bättre så var det just med Vegetas.
Citera
2024-04-06, 01:01
  #9
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Blev frälst av Vegetas sweet paprika. Kan inte objektivt bevisa att den är bättre än Santa Marias men varje gång jag känner att en rätt jag har paprikapulver i smakar bättre så var det just med Vegetas.


Hittar man vegetas i butik? ser bara deras all round krydda i påse.
Citera
2024-04-06, 22:59
  #10
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hittar man vegetas i butik? ser bara deras all round krydda i påse.

Typ alla forna "Matrebellerna" har den alternativt butiker som främst riktar sig mot utlandsfödda.
Citera
2024-04-06, 23:39
  #11
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Typ alla forna "Matrebellerna" har den alternativt butiker som främst riktar sig mot utlandsfödda.


Ok, det finns ju en gammal matrebelleran på götgatsbacken, får kolla där. Fan vad jag saknar den affären, man kunde göra grymma klipp där.
Citera
2024-04-07, 16:01
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
jag var inte i spanska delikatessbutiken vid Mariatorget och hon bedyrade att spanjorer inte använder söt paprika, endast rökt eller stark! Men dulce betyder väl mild snarare än söt?

JAg köper denna istället

https://spanskklubben.se/pantry-tapa...lce-70-gr.html

Precis, dulce är söt. På min burk står det Sweet, som på bild 2 på länken ovan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback