Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-04, 13:23
  #1
Medlem
Jag hade tänkt hyra ut via Samtrygg men de har just ändrat till minst 6 månaders uthyrning, jag ska hyra ut i 3 månader.

Tips på andra bra företag att hyra ut via?
Första gången jag hyr ut så hade varit skönt att få viss säkerhet och gå via ett företag som kan garantera hyra, hjälpa till om något går snett osv.
Var hyr ni ut era bostäder?
Citera
2024-04-04, 13:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horisontlinje
Jag hade tänkt hyra ut via Samtrygg men de har just ändrat till minst 6 månaders uthyrning, jag ska hyra ut i 3 månader.

Tips på andra bra företag att hyra ut via?
Första gången jag hyr ut så hade varit skönt att få viss säkerhet och gå via ett företag som kan garantera hyra, hjälpa till om något går snett osv.
Var hyr ni ut era bostäder?


Qasa har 1 månad som minimum så kolla där.
Citera
2024-04-04, 13:48
  #3
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horisontlinje
Jag hade tänkt hyra ut via Samtrygg men de har just ändrat till minst 6 månaders uthyrning, jag ska hyra ut i 3 månader.

Tips på andra bra företag att hyra ut via?
Första gången jag hyr ut så hade varit skönt att få viss säkerhet och gå via ett företag som kan garantera hyra, hjälpa till om något går snett osv.
Var hyr ni ut era bostäder?
Utgår från att du har fått föreningens medgivande till att hyra ut i andra hand.
Om inte kan ditt medlemskap i föreningen ryka.
Kanske inte vid första tillfället, men väl om du upprepar det.
När du ansökte om medlemskap i föreningen så godtog du också det som står i föreningens stadgar om uthyrning.
Citera
2024-04-04, 13:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRyder
Qasa har 1 månad som minimum så kolla där.

Tack, ska kolla. Har du använt dem?
Citera
2024-04-04, 14:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Utgår från att du har fått föreningens medgivande till att hyra ut i andra hand.
Om inte kan ditt medlemskap i föreningen ryka.
Kanske inte vid första tillfället, men väl om du upprepar det.
När du ansökte om medlemskap i föreningen så godtog du också det som står i föreningens stadgar om uthyrning.

Men jösses, bespara mig dina moraliska föreläsningar....
Jag är fullt medveten om reglerna och har redan kontakt med föreningen gällande detta.
Citera
2024-04-04, 14:11
  #6
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horisontlinje
Men jösses, bespara mig dina moraliska föreläsningar....
Jag är fullt medveten om reglerna och har redan kontakt med föreningen gällande detta.
Moralisk föreläsning? Känner du dig trampad på tårna? Många gökar här på FB som tror att de kan göra vad de vill i en Brf, med har ju koll så då är det väl lugnt.
Citera
2024-04-04, 14:45
  #7
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horisontlinje
Men jösses, bespara mig dina moraliska föreläsningar....
Jag är fullt medveten om reglerna och har redan kontakt med föreningen gällande detta.
Ärligt talat hur tänkte ditt huvud killen ville ju bara hjälpa dig. Många vet inte om att BR föreningar kan vara sjukt jobbiga om man INTE har medgivande att hyra ut sin BR.
Alla vet inte om detta så du borde vara tacksam för han gav dig råd. Man kan inte vara med taggarna ut om du ställer en fråga. Moralisk föreläsning. Satans attityd man kan hoppas du har denna attityden med fel person, Sjukt beteende när en kille ville hjälpa dig.
Citera
2024-04-05, 11:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Ärligt talat hur tänkte ditt huvud killen ville ju bara hjälpa dig. Många vet inte om att BR föreningar kan vara sjukt jobbiga om man INTE har medgivande att hyra ut sin BR.
Alla vet inte om detta så du borde vara tacksam för han gav dig råd. Man kan inte vara med taggarna ut om du ställer en fråga. Moralisk föreläsning. Satans attityd man kan hoppas du har denna attityden med fel person, Sjukt beteende när en kille ville hjälpa dig.

Du får nog läsa om igen. Jag frågade om något helt annat. Jag bad om tips på tjänster att hyra ut via.
Citera
2024-04-05, 11:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Moralisk föreläsning? Känner du dig trampad på tårna? Många gökar här på FB som tror att de kan göra vad de vill i en Brf, med har ju koll så då är det väl lugnt.

Det här var frågorna:
Tips på andra bra företag att hyra ut via?
Var hyr ni ut era bostäder?


Du svarade på något helt annat och kände dig tvingad att tala om att:
"När du ansökte om medlemskap i föreningen så godtog du också det som står i föreningens stadgar om uthyrning."
Vilket ju bara är drygt.
Citera
2024-04-09, 09:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horisontlinje
Tack, ska kolla. Har du använt dem?

Nej det har jag inte. Men har indirekt jobbat med Qasa och andra liknande sidor och skulle efter det aldrig hyra ut min lägenhet. Verkar bli så mycket skador och problem när man hyr ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback