Citat:
Ursprungligen postat av
Snorrelino
Juridiskt är det inte intressant vad han trodde eller ej. Möjligen kan en gädda fällas för grooming. Problemet är att Sjöberg & Nilsson inte polisanmäler utan tillämpar egen rättsskipning.
Att uthängningarna är i syfte att pedofilsmeta råder det inget som helst tvivel om.
I de fall man kontaktat till gäddornas fruar och informerar om att deras män vill ha sex med barn är de troligen även där ordentligt illa ute om någon gädda stämmer dem.
Vad man tycker om gäddor har inget som helst värde i en rättegång. Där tillämpas lagen. Hur fel man än tycker att det är. Det är därför jag själv tror att firma Sjöberg & Nilsson kommer att åka dit av bara helvete.
Sedan avskyr jag själv innerligt gäddor när de utsätter andra för sina lustar. Så är det sagt med.
Jurdiskt så är det visst intressant.
Vi kan ta ett annat scenario.
Jag bestämmer träff med dig och säger att jag ska skada dig. Väl när jag kommer till platsen så möts jag upp av poliser för att du blev rädd och ringde polisen. Kommer nån köpa att det bara var mina fantasier?
Leder det till åtal blir omständigheterna anledningen till att jag ville göra det. Du kanske har trakasserat mina barn under en lång tid. Då kommer det leda till ett förmildrat straff. Men det är heller inte säkert.
Mina barn kanske ljög om att du har gjort det. Jag kanske har misstolkat situationen.
Men om du skriver att du har gjort det trots att det inte är sant så har du provocerat mig.
Ge sig på någon för att våldta barn eller ge sig på någon som försökt våldta barn.
Hur man än vrider och vänder på det här så är gäddorna bovarna. Oavsett om det är lagligt eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Vad man trodde att han trodde är egalt. Skall man påverka hans trovärdighet i rätten så måste man ju även bevisa att han trodde det man påstår att han trodde.
Ändrar detta inlägg för att det även är riktat till dig.
Det här slutar åt ett håll. Gäddan är där han ska vara och kommer att vara för resten av sitt liv. En fara mot samhället. Om han får sina 150 000:- ska bli otroligt intressant.