2024-03-29, 19:00
Medlem
Mjälls avatar
1957
Citera
2024-03-29, 19:02
Medlem
BewilderedHulders avatar
Jag har bott själv sedan jag var sjutton år men vuxenheten har inte infunnit sig och jag väntar fortfarande
Citera
2024-03-29, 19:07
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Jag har börjat känna mig vuxen nu när jag vid närmare 45 börjat se sliten ut i ansiktet...
Citera
2024-03-29, 19:17
Medlem
Glostrups avatar
När man klarar sig själv utan hjälp av andra. Har en inkomst, en egen bostad, betalar räkningar i tid, lagar mat och sköter sin hygien, tvätt, städning hemma, byte av sängkläder, och har ett umgänge. Byter jobb själv, åker på semester utan att det är gruppresa, planerar ekonomin och livet, dejtar och klarar av både livets uppgångar och svackor utan att kollapsa.

Den som behöver hjälp med ovanstående är inte vuxen.
Citera
2024-03-29, 19:24
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
När båda dina föräldrar är döda.

Ok. Då e jag vuxen nu då.
Citera
2024-03-29, 19:36
Medlem
zombie-nations avatar
Lite handlar det väl om att bilda egen familj. Då menar jag inte att man gifter sig och skaffar barn. Bara att man inte vill tynga sina föräldrar med sina problem, utan hittar andra som kan hjälpa en och man hjälper dem tillbaks. Och att man klarar mycket själv.

I min generation ville alla flytta hemifrån. Men nu vill folk stanna hos föräldrarna. Eller så vill de flytta men föräldrarna ska ge dem pengar till allt. Varför vill de inte bli vuxna? Det är onaturligt.
Citera
2024-03-29, 19:46
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Den viktigaste markören för att känna sig vuxen handlar om att flytta hemifrån och att skaffa sitt första riktiga jobb för att kunna försörja sig själv.
Att få barn eller att gifta sig var de vanligaste vuxenmarkörerna i tidigare generationer.

Men hur är det idag? När blir man vuxen på riktigt? 25-åringar ser ofta ut som tonåringar och beter sig ganska omoget. Inte sällsynt med 30-åringar som bor kvar hos föräldrarna och pysslas om som småungar. Det verkar som att vuxenlivet börjar senare och senare för varje årtionde som går. Är detta en bra eller dålig utveckling?

Förr var de efter lumpen, du kom hem så man och flyttade

Nu vete fan 🧐 men väldigt mycket senare.
Citera
2024-03-29, 19:53
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Den viktigaste markören för att känna sig vuxen handlar om att flytta hemifrån och att skaffa sitt första riktiga jobb för att kunna försörja sig själv.
Att få barn eller att gifta sig var de vanligaste vuxenmarkörerna i tidigare generationer.

Men hur är det idag? När blir man vuxen på riktigt? 25-åringar ser ofta ut som tonåringar och beter sig ganska omoget. Inte sällsynt med 30-åringar som bor kvar hos föräldrarna och pysslas om som småungar. Det verkar som att vuxenlivet börjar senare och senare för varje årtionde som går. Är detta en bra eller dålig utveckling?

Vet inte hur det är idag. Riktigt "vuxen" kommer jag aldrig bli.

Är det som med att vara "normal"? Tycker det är kul att exempelvis härja loss på leklandet med barna bara för nåt år sen.

Anledningen varför 30 åringar fortfarande kanske bor hemma.. kan vara så enkelt att det praktiskt taget är bostadsbrist å får stå evigheter i kö..

Du är inte äldre än vad du gör dig. Men visst, jag samlar vuxen poäng lite här å där.
Citera
2024-03-29, 20:08
Bannlyst
När man blåser in kokain i röven på 2 lyxhoror i en svit borta i Las Vegas, då har du växt till dig och hamnat bland de stora grabbarna!
Citera
2024-03-29, 20:36
Medlem
Eoppoyzs avatar
Vi har ju fortfarande 40-50-talister som generellt sett beter sig som treåringar, så man får nog fråga 30-talister och eventuella 20-talister om när de blev vuxna på riktigt.
Citera
2024-03-29, 20:39
Medlem
snurresprettiss avatar
Få människor blir nog 100% vuxna.

Sedan finns det sådana som Magnus Uggla som, pinsamt nog, aldrig blir vuxna.
Citera
2024-03-29, 20:48
Medlem
fittslems avatar
När båda föräldrarna är döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in