2024-03-29, 14:02
Medlem
Det har både här och på andra forum pratats om att vissa vendors gör såkallad selektiv scamming med fejkade brev om beslag. Vi vet nu att de flesta breven inte var fejkade trots att det såg ut som ett skolbarn hade skrivit lappen. När det kom en ny våg av beslag i Februari så var många av breven ännu fulare med påklistrad namnlapp, konstigt format på kuvert, diarienummer som saknar länskod osv. Dock alltid med förbetalt porto. Jag har inte sett ett enda brev som definitivt var fejkat, jag skulle gärna se ett sånt brev för att kontrollera diarienummer med polisen själva. Anonymitet bör ju inte vara ett problem om man är säker på att det är fake.

Min eventuella teori är att polisen medvetet får breven att se amatörmässiga och suspekta ut för att rikta misstänksamhet och osämja kunder och stora vendors emellan. Det är svårt att ta in hur en myndighet kan skriva så fula och otydliga brev (som vi kan konstatera att dom faktiskt gjort). Om dom nu gör detta i det syftet så är det ju ganska smart och man har ju lyckats lite
Senast redigerad av Psykoslek 2024-03-29 kl. 14:11.
Citera
2024-03-29, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Vi vet nu att de flesta breven inte var fejkade trots att det såg ut som ett skolbarn hade skrivit lappen.
Har du länk till någon bild?
Citera
2024-03-29, 17:24
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2024-03-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Har du länk till någon bild?

https://ibb.co/526xFg4

Detta var väl originalet men har hört att folk nu fått kuvert där namnet bara är maskinprintat på en klisterlapp samt andra felaktigheter som för kort diarienummer där länskod saknas. Baserar det på en polare som sa att diarienummer i hans brev var för kort samt detta inlägg i en annan tråd
Senast redigerad av Psykoslek 2024-03-29 kl. 17:42.
Citera
2024-04-02, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Det har både här och på andra forum pratats om att vissa vendors gör såkallad selektiv scamming med fejkade brev om beslag. Vi vet nu att de flesta breven inte var fejkade trots att det såg ut som ett skolbarn hade skrivit lappen. När det kom en ny våg av beslag i Februari så var många av breven ännu fulare med påklistrad namnlapp, konstigt format på kuvert, diarienummer som saknar länskod osv. Dock alltid med förbetalt porto. Jag har inte sett ett enda brev som definitivt var fejkat, jag skulle gärna se ett sånt brev för att kontrollera diarienummer med polisen själva. Anonymitet bör ju inte vara ett problem om man är säker på att det är fake.

Min eventuella teori är att polisen medvetet får breven att se amatörmässiga och suspekta ut för att rikta misstänksamhet och osämja kunder och stora vendors emellan. Det är svårt att ta in hur en myndighet kan skriva så fula och otydliga brev (som vi kan konstatera att dom faktiskt gjort). Om dom nu gör detta i det syftet så är det ju ganska smart och man har ju lyckats lite
Mycket intressant tänkt. Min initiala misstanke var att en specifik och mycket stor vendor låg bakom dom, galet många klagomål hos dom sen årskiftet osv

Men märkte sen att folk uppgav ha fått dom särskrivna breven av många fler vendors än bara dom + åtminstone en fick husis typ en vecka efter sådant brev hem.. Så din teori kan mycket väl vara vad som egentligen händer nu
Citera
2024-04-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trewq58
Mycket intressant tänkt. Min initiala misstanke var att en specifik och mycket stor vendor låg bakom dom, galet många klagomål hos dom sen årskiftet osv

Men märkte sen att folk uppgav ha fått dom särskrivna breven av många fler vendors än bara dom + åtminstone en fick husis typ en vecka efter sådant brev hem.. Så din teori kan mycket väl vara vad som egentligen händer nu

Blev rätt besviken att tråden fick nästan noll uppmärksamhet för det kändes nästan uppenbart när tanken slog mig. Komiskt om polisen är för dumma för att inse att dom på ett genialiskt sätt har skapat kaos och förvirring i community genom att sätta en inkvoterad dyslextiker på den administrativa uppgiften att formulera ett massutskick och sedan är pundarcommunityn för dumma att inse vad som händer… men nej jag tror polisen är välmedvetna om vad dom gör
Citera
2024-04-30, 20:12
Medlem
Polisen leker psykoslek alltså? haha Skämt åt sidan broor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här