Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-29, 12:40
  #1
Medlem
Kaoss avatar
Något konstigt skedde mig i helgen, blev LoB:ad av polisen utanför en pub som jag var för full att komma in på, en av poliserna hittar en halv karta ksalol i min innerficka, frågar om jag har recept för den, jag svarar "ja". Sen blir jag tagen till stationen, frågad om hur mycket jag druckit och blev sedan släppt 10 minuter senare då det visade sig att jag inte var någon fara för mig själv eller någon annan.

Beställde ut den allmänna handlingen om LoB:en, och där står det noll på pillren, kan det varit så att dom bara tagit dom och kaserat dom för att skita i pappersarbetet, eller kan det pågå förundersökning mot mig utan att jag vet om det? Skedde för 4 dagar sedan, och inte hört ett ljud från polisen.
Citera
2024-03-29, 13:10
  #2
Medlem
”Enligt 8 § LOB ska alkohol, andra berusningsmedel och andra föremål som är särskilt ägnade att användas för missbruk tas ifrån den omhändertagne och som huvudregel förstöras.”

https://polisen.se/SysSiteAssets/dok...s.pdf/download

Ksalol ges inte på recept i Sverige så det var uppenbart att 8 § gäller.
Citera
2024-03-29, 14:19
  #3
Medlem
Hamsterbolls avatar
De har 100% slängt det bara. Händer ofta när det är så små mängder vid lob.
Citera
2024-03-29, 15:05
  #4
Medlem
Är fyllehäcken så jävla belastad nu också, eller har du särskilda behov? Förr fick man sitta på ren prestige även om man kunde göra frivolter på ett ben. Var man haffad skulle man förnedras.
Citera
2024-03-29, 15:26
  #5
Medlem
Om du sedan tidigare förekommer för innehav/bruk så sket dom i det för du är ändå utan räddning.

Var det första gången du ertappats borde du rimligen blivit misstänkt. I regel pissas man efter at LOBen är ”klar” och förhör och delgivning sker.

Om du är förstagångare och dom inte sa något så hade du TUR! Polisen glömde det kartan i innerficka helt enkelt
Citera
2024-03-29, 17:11
  #6
Medlem
Kaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsituation
Är fyllehäcken så jävla belastad nu också, eller har du särskilda behov? Förr fick man sitta på ren prestige även om man kunde göra frivolter på ett ben. Var man haffad skulle man förnedras.

Ja, jag har diabetes, och hade ej insulin med mig.
Citera
2024-03-29, 17:12
  #7
Medlem
Kaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajbaj
Om du sedan tidigare förekommer för innehav/bruk så sket dom i det för du är ändå utan räddning.

Var det första gången du ertappats borde du rimligen blivit misstänkt. I regel pissas man efter at LOBen är ”klar” och förhör och delgivning sker.

Om du är förstagångare och dom inte sa något så hade du TUR! Polisen glömde det kartan i innerficka helt enkelt

Förstagångare här, och varken piss eller blodprov hos polisen, släppt och fick gå hem.
Citera
2024-03-29, 19:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaos
Något konstigt skedde mig i helgen, blev LoB:ad av polisen utanför en pub som jag var för full att komma in på, en av poliserna hittar en halv karta ksalol i min innerficka, frågar om jag har recept för den, jag svarar "ja". Sen blir jag tagen till stationen, frågad om hur mycket jag druckit och blev sedan släppt 10 minuter senare då det visade sig att jag inte var någon fara för mig själv eller någon annan.

Beställde ut den allmänna handlingen om LoB:en, och där står det noll på pillren, kan det varit så att dom bara tagit dom och kaserat dom för att skita i pappersarbetet, eller kan det pågå förundersökning mot mig utan att jag vet om det? Skedde för 4 dagar sedan, och inte hört ett ljud från polisen.

Kan ha varit så att de enbart struntat i pappersarbetet, medvetet eller slarv, bägge är fullt realistiskt.
Kan också vara å att de påbörjat en förundersökning.

Min gissning är slarv/struntat i det eftersom det bara rör sig om en ringa narkotika, men det är en ren gissning.
Citera
2024-03-31, 03:29
  #9
Medlem
LOB är bara en omhändertagande lag som är tillfällig. Den kan övergå i anhållande och häktning men såvida du ej fått sådant besked så tas du in för det förstnämnda.
Citera
2024-03-31, 09:50
  #10
Medlem
Kaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
LOB är bara en omhändertagande lag som är tillfällig. Den kan övergå i anhållande och häktning men såvida du ej fått sådant besked så tas du in för det förstnämnda.

Antar jag hade en jävla tur då, och dom glömde/sket i pillren?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback