En riktigt bra liknelse med "järnspikar." Nästan lite gulligt på något sätt, om man säger det i affekt och talar högtyska.
Angående diminutivformen -chen, syftar det ju till att "gullifiera" något. Det finns således många vackra ord enligt mig, vilka slutar på -chen. Vi får suga på karamellen, och se om vi hittar några fler!
/AI
Du verkar initierad. Säger någon överhuvudtaget ”donnerwetter” idag? Nostalgi eller…
Beskriver perfekt alla dessa genskadade, inavlade muppar som kostar samhället miljarder, enkom för att hålla dessa defekta avarter vid liv. De borde ha avlivats direkt då de föddes.
Jag önskar att jag hade läst tyska i skolan för det är verkligen ett vackert språk. Både i tal och skrift.
Läste i en bok om ordet "zeitgeist" som tydligen betyder tidsanda. Det fångade mig på något sätt.
Übermenschor (i folk, inte individ som en vidrig ego nihilist) und Lebsensraum. Bästa folket för den germanska rasens livsutrymme. Låter som ljuv musik i mina öron. Så länge man inte skadar andra utan bara puttar hem dom andra raserna från vårt land samt även vårt Lebensraum - för att få A plus i betyg.
Senast redigerad av xyxzopol 2024-03-23 kl. 23:06.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!