2024-03-28, 20:08
  #757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Jag är inte medelklass heller.. jag har till och med varit fosterhemsplacerad om än bara för några veckor, hos en person som i media presenterats som vän till Dogge tillsammans med honom. Har varit utsatt för rader med trauman (vilket inte har med den placeringen att göra då allt var bra).

Därefter är jag väldigt frispråkig, måhända högljudd med mitt som så öppet kan prata om saker andra upplever väldigt svåra sedan så diskuterar jag mycket kring psykisk ohälsa vilket är stigmatiserande utöver tidigare problem jag utsatts för, haft eller egna problembeteenden. Men ja, jag anser att alla människor har en skyldighet i för varandra att åtminstone försöka uppträda med folkvett. Djup, svår psykisk ohälsa eller funktionsnedsättningar av påtagligt tydlig intellektuell art, är vad jag kan se som sådant som mer förklarar att somliga inte kan upprätthålla en bättre funktionsförmåga. Men då måste personerna ur sitt sammanhang. T.ex berättade en person som fick arbeta på Samhall att en person uttalade mer eller mi dre nästan våldtäktshot och sa att den skulle bränna ihjäl en annan levande som skämt. En kvinna till en man. Det innebär i min värld att trots att en förklaring finns av problematik så kan de andra medarbetarna kräva av arbetsplatsen inte ska innehålla en så svår dysfunktionell förmåga.

Det är inte "pk" att anse att man ska kunna fungera efter sin omgivnings krav. Ska mna arbeta med barn (anlitas som familjeunderhållning" kan man givetvis inte sitta och agera sexistiskt genom att dra historier om "lätta" flickor och boys will be boys". För ansågs det normalt att pojkar slogs och regelbundet startade slagsmål, idag kan föräldrarna orosanmälan för att pojkar har en våldsproblematik och pojkarna kan även polisanmälas då de faktiskt saknar tillåtelse att utöva våld mot andra.

Tiderna förändras. Det är jäkligt mycket vi som är i medelåldern måste lära om. Tror ingen generation behövt lära om så mycket som millennials och generation X. Finns en hel ordbok kring ord, uttryck och begrepp som inte längre kan användas. Man har sovit under en sten om man inte är medveten om det. Det vi tilläts vara dumma i huvudet med förr, måste vi idag reflektera över och förändra när det kommer till hur vi uttrycker oss.

Ett exempel. En människa är upprörd på mig för att jag inte öppet kritiserar personen men jag känner att jag inte har något att vinna på det men det är en typisk, äldre mossig figur som inte accepterar t.ex Snapchat och att jag regelbundet kommunicerar via appen men vill ha kontakt (efter hur det fungerade 1987). Jag som i nte fick något gehör när jag sökte som familjehem kan ändå inte tolerera att en vuxen människa är sexistisk mot en ung flicka och regelbundet smutskastar genom att kalla vederbörande för störd och även skrattar kring det sexuella umgänget personen har eller inte har. De tär så jäkla utdaterat och jag ogillar skarpt äldre kvinnor som klankar ner på unga tjejer. Givetvis kan jag också vara plump och uttrycka mig hårt i olika frågor och sammanhang av beteenden men jag går inte ner på individnivå vad det verkar när jag funderar på vad som stör mig. Det handlar helt enkelt om att det växer mossa på många äldre och att de vill vara som de alltid varit utan att vilja se att tiderna förändras. Åttiotalets sexism är inte "kul". Skulle jag ha varit familjehem hade jag såklart inte velat ha någon omkring mig och ett barn som talar illa om andra barn även om jag själv då inte hade varit det åt tonåringar.

Du kanske är mycket yngre än Dogge men det är inte jag. Ändå är jag så trött på de där förstoppade generationerna som flaxar omkring i något peterpansynsrom. Väx upp för helvetet, liksom.

Men snälla, han var där i egenskap av hipphoppare, det här slank ur honom. Du har uppenbarligen ägnat
ett betydande antal timmar åt att reflektera över och sätta ord på allt du varit med om och har förmåga att se saker ut i från.

Alla kanske inte har orkat, fått hjälp eller ens insett att det finns skit som behöver tas om hand och processas.

Bla dog hans fru i cancer precis när dom fått barn och han blev lämnad med hela den sorgen som ensamstående plus att som farsa behöva ta hela ansvaret för barn.

Alla är inte heller uppväxta med två akademier som lär sina barn från från tre års ålder att dom i alla lägen alltid ska känna efter och sätta ord på vad dom känner.

Åter igen det är klart att det han säger är problematiskt men det får för stora konsekvenser det här börjar påminna om mentaliteten hos 40-talets lägervakter i Tyskland.

Några förflugna ord och en människas halva liv ska ödeläggas. Det går för långt.
Citera
2024-03-28, 20:08
  #758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Han har ju enligt egen utsaga doppat tjejen och fått kuken knullad?

Nej han har tydligt sagt att det har han inte gjort eller fått eller något alls i den vägen.
Citera
2024-03-28, 20:08
  #759
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
OM Jessica Andersson (tex) gått ut och berättat att hon som sjuåring stått i kö med andra sju- och åttaåring tjejer för att bli påsatt av en femtonårig kille i ett tält. Hade hon inte fått vara med i diggiloo då??

Hon hade kanske fått vara med på Dumpen? Dogge och hans vänner är ju offren. Spelar ingen roll hur hur pådrivande en under 15år är för att ha sex. En person över 15år ska inte knulla med barn.

Det är alltid olagligt för en vuxen eller äldre tonåring (15 år eller äldre) att ha sex med ett barn under femton år.
Har man det är det ett brott och kallas våldtäkt mot barn.

Ha sex med 7-8åringar. Fyfan skriver jag bara.
Citera
2024-03-28, 20:09
  #760
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Men Dogge har aldrig vart PK eller brytt sig särskilt mycket.
Han gör vad han gör för att klara sig.
Trist att nutiden inte klarar av hur det var 40-50 år sedan.

Söker han sig till andra ikke PK sammanhang, så klarar han nog sig. Han får nog bara ge upp att ha barn, unga och familjer som publik, eller samarbeten med varumärken som har specifika värderingar, som riktar in sig till unga/familj konsumenter.
Citera
2024-03-28, 20:10
  #761
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
Söker han sig till andra ikke PK sammanhang, så klarar han nog sig. Han får nog bara ge upp att ha barn, unga och familjer som publik, eller samarbeten med varumärken som har specifika värderingar, som riktar in sig till unga/familj konsumenter.
Ja det kan nog komma något bra ur det här.
Citera
2024-03-28, 20:11
  #762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Men Dogge har aldrig vart PK eller brytt sig särskilt mycket.
Han gör vad han gör för att klara sig.
Trist att nutiden inte klarar av hur det var 40-50 år sedan.

Tycker du det är trist att man reagerar negativt på att vuxna män bryter armarna på 7-åringar?
Citera
2024-03-28, 20:13
  #763
Medlem
Detta är nonsense. The cancel culture i gång direkt!
Dogge är osmaklig och borde fatta att sånt här pratar man inte om i lilla Sverige. Feministerna kommer slå han på fötterna direkt!

Han blev nu Paulo Roberto #2 helt utan att göra något.
Citera
2024-03-28, 20:13
  #764
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Tycker du det är trist att man reagerar negativt på att vuxna män bryter armarna på 7-åringar?
Det hände för 40 år sedan. Man kan skratta åt saker som hänt i livet. Sjuka saker skrattar man oftast åt.
Citera
2024-03-28, 20:13
  #765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Hon hade kanske fått vara med på Dumpen? Dogge och hans vänner är ju offren. Spelar ingen roll hur hur pådrivande en under 15år är för att ha sex. En person över 15år ska inte knulla med barn.

Det är alltid olagligt för en vuxen eller äldre tonåring (15 år eller äldre) att ha sex med ett barn under femton år.
Har man det är det ett brott och kallas våldtäkt mot barn.

Ha sex med 7-8åringar. Fyfan skriver jag bara.


Det är bara det att det hittills i alla fall inget finns någon gärningsbeskrivning hur tjejen groomade dem, hur hon agerade och Dogge har inte sagt något om att det ens var något som hände som var likvärdigt samlag.
Citera
2024-03-28, 20:14
  #766
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Ja det kan nog komma något bra ur det här.

Det blir nog svårt iof att hitta företag och varumärken som inte har fastsatta värderingar - som kunderna håller dom hårt till.

Casino sidorna lär han få ha kvar iaf.
Citera
2024-03-28, 20:15
  #767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Det hände för 40 år sedan. Man kan skratta åt saker som hänt i livet. Sjuka saker skrattar man oftast åt.

Nej, normala sitter inte och skrattar åt utsatta och misshandlade barn. Någon våldtäkt är dock inte beskriven så det har inte hänt. Enligt Dogge.
Citera
2024-03-28, 20:16
  #768
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Nej, normala sitter inte och skrattar åt utsatta och misshandlade barn. Någon våldtäkt är dock inte beskriven så det har inte hänt. Enligt Dogge.
Vi håller i grunden nog med varandra ser jag så låt våra olika synsätt på humor vara det de är. Allas är olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in