Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-23, 14:54
  #145
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ungen heter lärlund i efternamn. You do the math.

Alltså inte etnisk svensk, vilket vi fick bekräftat med de 170 SMSen till läraren med hot om våld och död. Trodde de finska zigenarna flyttade till Finland, men det kanske hände innan flytten gick?
Citera
2024-03-23, 15:35
  #146
Medlem
VillBaraChillas avatar
Då ska man inte flytta till Staffanstorp i framtiden.
Citera
2024-03-23, 16:34
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillBaraChilla
Då ska man inte flytta till Staffanstorp i framtiden.

Inte så förvånande. Många WT har flyttat till staffanstorp för att slippa utlänningar. Problemet är att den sorten folk som vill flytta ifrån utlänningar sällan är bra människor själva och deras barn blir lika bedrövliga
Citera
2024-03-23, 16:43
  #148
Medlem
Barn som utövar våld måste tvingas att förstå att det inte är acceptabelt. Det innebär inte att våld i sig inte är acceptabelt. Det handlar om hackordning. Eller den starkes rätt om man så vill. Barn förstår inte vilken position de har. Men de förstår om de får en smäll. Den skadar inte kroppen men den raderar ut en orimlig självbild. Det går inte att resonera med dem. Sedan kan man alltid beklaga att det måste gå så långt. Men det handlar inte enbart om miljö. Det är genetiskt också.
Citera
2024-03-23, 16:59
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercadier
Barn som utövar våld måste tvingas att förstå att det inte är acceptabelt. Det innebär inte att våld i sig inte är acceptabelt. Det handlar om hackordning. Eller den starkes rätt om man så vill. Barn förstår inte vilken position de har. Men de förstår om de får en smäll. Den skadar inte kroppen men den raderar ut en orimlig självbild. Det går inte att resonera med dem. Sedan kan man alltid beklaga att det måste gå så långt. Men det handlar inte enbart om miljö. Det är genetiskt också.

Well said! Man skall uppfostra barn som man uppfostrar en hund, och det är ytterst viktigt när jycken är en zigenare.
Citera
2024-03-23, 17:15
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aklagarmyndigheten
Well said! Man skall uppfostra barn som man uppfostrar en hund, och det är ytterst viktigt när jycken är en zigenare.
Ja, det finns inget värre i uppfostransväg än föräldrar som vädjar till sina barn att inte göra kaos. Som om barn skulle förstå en sådan vädjan. Imbecillt.
Citera
2024-03-23, 17:21
  #151
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
+1 på hela ditt inlägg. Förtydligande bara, med smäll på käften så menar du örfil och inte knytnäve? Inte en "utvandrar-örfil" så man får tinnitus resten av livet utan en omedelbar fysisk smärta som försvinner efter några minuter/timmar?

Det här är knepigt, för utövat våld är sällan bra. Däremot vetskapen om att man ytterst kan bli fysiskt tillrättavisad, tror jag är nödvändig. Själva poängen försvinner dock om det finns någon sorts samhällelig överenskommelse om det ska bara ska vara "harmlöst" våld.
Inom kristendomen förväntas du faktiskt frukta gud, för att ditt öde är i guds händer. På samma sätt måste det funka när barn ska förhålla sig vuxenvärlden. Växer man upp med vetskapen att vuxna är harmlösa, så kommer man inte respektera vuxenvärlden, utan bara pissa på allt och alla i sin väg.

Det ska givetvis vara olagligt att slå barn. Problemet är när barn tror att det helt enkelt inte kan hända - att vad jag än gör mot vuxna så får det inga konsekvenser för mig.
Citera
2024-03-23, 17:39
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det här är knepigt, för utövat våld är sällan bra. Däremot vetskapen om att man ytterst kan bli fysiskt tillrättavisad, tror jag är nödvändig. Själva poängen försvinner dock om det finns någon sorts samhällelig överenskommelse om det ska bara ska vara "harmlöst" våld.
Inom kristendomen förväntas du faktiskt frukta gud, för att ditt öde är i guds händer. På samma sätt måste det funka när barn ska förhålla sig vuxenvärlden. Växer man upp med vetskapen att vuxna är harmlösa, så kommer man inte respektera vuxenvärlden, utan bara pissa på allt och alla i sin väg.

Det ska givetvis vara olagligt att slå barn. Problemet är när barn tror att det helt enkelt inte kan hända - att vad jag än gör mot vuxna så får det inga konsekvenser för mig.
Svensken har helt tappat det när det gäller våld mot barn. De har inga problem med att handgripligen rycka undan en tulta som är på väg ut i trafiken. De ser inte det som våld och övergrepp mot ett barn. De ser det som kärlek. Men våld mot en oregerlig unge som förstör för sig själv och andra? Näää... ”Det ska givetvis vara olagligt att slå barn.” Lycka till.
Citera
2024-03-23, 17:40
  #153
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det här är knepigt, för utövat våld är sällan bra. Däremot vetskapen om att man ytterst kan bli fysiskt tillrättavisad, tror jag är nödvändig. Själva poängen försvinner dock om det finns någon sorts samhällelig överenskommelse om det ska bara ska vara "harmlöst" våld.
Inom kristendomen förväntas du faktiskt frukta gud, för att ditt öde är i guds händer. På samma sätt måste det funka när barn ska förhålla sig vuxenvärlden. Växer man upp med vetskapen att vuxna är harmlösa, så kommer man inte respektera vuxenvärlden, utan bara pissa på allt och alla i sin väg.

Det ska givetvis vara olagligt att slå barn. Problemet är när barn tror att det helt enkelt inte kan hända - att vad jag än gör mot vuxna så får det inga konsekvenser för mig.

Där är vi idag. Många föräldrar kröker rygg och barnen får göra och bete sig precis hur fan de vill. Finns kanaler inom skolan och på nätet som uppmuntrar barn att vända sig mot sina föräldrar. Hade mina barn anmält mig eller deras mamma för det minsta lilla så skulle relationen aldrig någonsin igen bli densamma, även om jag innerst inne skulle begripa att de blivit hjärntvättade. Har ju hört om barn som förr i tiden fick örat avslitet. Det måste finnas ett tak på vad man får göra. En medelbar fysisk tillrättavisning som gör ont men inte lämnar bestående men är jag för. Behövs det mer än så måste man nog erkänna att barnet ska hanteras på annat sätt - tex uppfostringsläger eller militärakademier.

Jag vill ju inte att mina barn ska frukta mig. Det hade varit hemskt.
Citera
2024-03-23, 17:42
  #154
Medlem
Hur gammal är barnet? Låter inte normalt... ska inte vistas med andra ungar om han inte kan vara med dem utan att skada dem.
Citera
2024-03-23, 17:50
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Inte så förvånande. Många WT har flyttat till staffanstorp för att slippa utlänningar. Problemet är att den sorten folk som vill flytta ifrån utlänningar sällan är bra människor själva och deras barn blir lika bedrövliga
WT flyttar inte till något. De flyttar nästan enbart från något, pga tvungna. Det är inte folk som har några ekonomiska muskler och det behöver man ha i de delarna av Skåne. Sen kan WT givetvis bli placerade där av soc, men jag tvivlar på att man kan beställa utlänningsfritt boende av soc.

Alla som kan vill flytta ifrån utomeuropeiska utlänningar. Alla.
Citera
2024-03-23, 17:52
  #156
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Finns kanaler inom skolan och på nätet som uppmuntrar barn att vända sig mot sina föräldrar.

Japp. Jag har sett det själv. Det finns folk inom elevhälsan och på BUP som skickar länkarna. I dessa kanalerna bombas tolvåringar med information om vilka "tecknen" är på att dina föräldrar kan vara farliga narcissister, och hjälp med hur du går "no contact" med samhällets hjälp.
Och nej, det är skador som inte går att reparera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback