2024-03-23, 09:53
Medlem
Twitterturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohk
Vart är Staffanstorps män? Mobilisera er och ta hand om problemet.
Svärjevänner är tuffa bakom tangentbordet men fega som möss i verkligheten.

Ge pojken en iPad och Gucci keps så blir han säkert snäll.
Citera
2024-03-23, 09:59
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atg2000
Denna förra regeringen skapade en skola "för alla" på så vis försvann många mindre grupper i skolan med barn för större behov. Desssa mindre grupper var räddningen för många av oss vuxna idag, där ramar, regler och mer stöttning.

Barn upptar mer av vad de ser, än att bli tillsagda, vilket sociala medier gör fler unga normaliseras för vardagligt våld. Mer resurser och förebilder, vuxna som kan styra upp raster med mer organiserad lek och rörelse på rast och fritids.

Nybyggda skolor har mindre yta för barn utomhus, mer asfalt och färre aktivitetspunkter. Runt 100 barn inskrivna på fritids är inte ovanligt, skulle du vilja ta ansvar för 100 själar?

Barngrupperna större, mer komplicerade,

Betyg i ordning och uppförande (hur svårt ska de vara att begära av en annan individ att bara vara en god kamrat, i största mån?)

Vad hände mdd satsningen på lärar/elevassistenterna?

Min åsikt.

Nu föds det färre barn än på många år så att det kommer att bli mindre barngrupper och mer yta utomhus per barn
Citera
2024-03-23, 10:08
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Det finns flera wt svenne familjer med barn som är och kommer bli inget annat än en plåga för sig och andra under resten av deras misserabla liv.

Jag har med åren sett hur dessa varit problem under gymnasiet, hittat likasinnade, avlat fram barn med x2 av vad föräldrarna haft för åkommor med 2, 3 t.o.m. 4 olika partners, för att deras barn sedan blir gående på tunga mediciner från BUP för att ha ett "normalt" fungerande liv, vilket ändå spårar ut sedan i puberteten och sedan är den karusellen igång igen.

De blir fler och fler med alla jävla gott & blandat diagnoser och de har en tendens att föröka sig likt kackerlackor.

Så, all creed kan inte ges till alla de nysvenskar med inavlade kusiner till mammor och pappor.
Jag har inte sagt något om "nysvenskar". Jag har bara sagt det jag har sagt.

Det är inte omöjligt att det rör sig om ett barn med NPF, det är väl tvärtom sannolikt. Men jag vidhåller att det mest sannolika är att det inte är barnets omständigheter som är huvudanledningen till den handfallna hanteringen utan att det istället rör sig om föräldrarna. Våldskapital är den bästa gissningen utifrån de rapporter vi fått från olika håll i landet om just sådana fall.
Citera
2024-03-23, 10:09
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majalundella
När fick barnen all makt i samhället?
Jag tycker det är värre än så, rubrik ur svd: "Hon uttryckte oro för en av sina elever – sedan fick läraren Ulrica ... 170 sms med flera mordhot. Våldet mot skolpersonal ökar i hela Sverige ..." och dess artikel (iaf ingressen läsbar).
Citera
2024-03-23, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Svärjevänner är tuffa bakom tangentbordet men fega som möss i verkligheten.

Ge pojken en iPad och Gucci keps så blir han säkert snäll.
Vi är inte fega, vi tog ju in dig i landet.
Du har rätt om gucci, kill him with kindness. Kan funka.
Citera
2024-03-23, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Stackars pojke, här måste fler resurser sättas in
Helt galet att man låter en liten pojke härja runt, vad finns dom vuxna ? Nej mer pengar behövs till skolan, det gör skillnad.

Resurser sättas in? Mer pengar till skolan? Det som framkommit i tråden är väl att den här ungen inte skall vistas i skolan över huvud taget. Skicka hem honom till föräldrarna och låt dem uppfostra honom. Fungerar inte det är det inlåsning på institution som gäller.

Skolans uppgift är att ge kunskaper till "normala" barn och inte att uppfostra "galningar".
Citera
2024-03-23, 10:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
En del saker var bättre förr…

Som gammal skolanställd kan jag intyga att det INTE var bättre förr. När jag knegade inom skolan för över 20 år sen kommer jag ihåg en kille som var 9-10 år som var totalt galen. Han kunde ta en sax och sätta mot andra barns halsar och säga att han skulle döda dem. Han hotade och slog både barn och vuxna. Trots att han både hade en speciallärare som satt med honom på lektionerna och hade regelbundna samtal med en barnpsykolog så fortsatte detta så länge jag var kvar på skolan.
Citera
2024-03-23, 10:26
Medlem
stoppsmälls avatar
Nån vuxen behöver dra in ungen på en toa, ge honom tre lavetter, väsa att om han så mycket som höjer rösten så kommer han få så jävla mycket stryk att han kommer tappa alla tänderna.

Eller så gör man som pappan i True Detective, åker hem till ungfan och misshandlar pappan inför ögonen på honom.

Sen tar man ungen ifrån föräldrarna o låter han bli uppfostrad av vuxna som orkar engagera sig i honom.
Citera
2024-03-23, 10:38
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Jasså? Upplys mig gärna hur GPs vilja att låta alla skolenheter ha EN huvudman skulle utgöra grundorsaken till skolans förfall. Du vet, socken/kommun har haft ansvaret över utbildningen sedan 1630, det har gått hur bra som helst.

Det var Skolministern Ulla Tillander som började sätta symbiosen mellan de olika skolformerna i gungning för att sedan förstärkas av Beatrice Asks förslag om en vidareutveckling av den fria skolmarknaden.
SOU 1981:34 Fristående skolor för skolpliktiga elever : delbetänkande
Regeringens proposition 1991/92: 95 om valfrihet och fristående skolor
Regeringens proposition 1992/93:230 Valfrihet i skolan

GPs proposition om att ena alla yrkesområden inom skolenheten under en skolhuvudman.

Sedan är det rätt sött att du tar upp PISA, för det är ett test som OECD är huvudman till. Det var OECD som tvingade både Ask och GP att köra vidare med NPM och det fria skolvalet. Det syns väldigt tydligt genom att Palme först förbjöd vinster i förskolan, för att sedan låta GP stadga lag för att tillåta vinster i alla skolformer.

Kom inte med påståenden du inte vet något om.
Visst ja, du är väl lärare om jag minns rätt! Lärarna och lärarförbunden är en stor del av problemet. Det finns en extrem Vänster-våg inom lärarkåren (liksom inom läkarkåren) som ständigt kräver mer pengar, uppmuntrar till slapphet, inget ska mätas (du hatar tom PISA som alla vet hjälpt Sverige enormt). Den maximala förstörelsen av Sverige skola har styrts från tidigare Skolöverstyrelsen där de värsta flummarna i världshistorien fått utlopp för sina ideologier och hat mot katederundervisning, prover, betyg, läxor osv.

Skäms på dig.
Citera
2024-03-23, 10:48
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Visst ja, du är väl lärare om jag minns rätt! Lärarna och lärarförbunden är en stor del av problemet. Det finns en extrem Vänster-våg inom lärarkåren (liksom inom läkarkåren) som ständigt kräver mer pengar, uppmuntrar till slapphet, inget ska mätas (du hatar tom PISA som alla vet hjälpt Sverige enormt). Den maximala förstörelsen av Sverige skola har styrts från tidigare Skolöverstyrelsen där de värsta flummarna i världshistorien fått utlopp för sina ideologier och hat mot katederundervisning, prover, betyg, läxor osv.

Skäms på dig.
Det är snarare skollagen, Skolverket och Skolinspektionen som är problemet, inte lärarkåren.
Citera
2024-03-23, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
På min tid gick såna ungar i särskoleklass. De hade en stor manlig lärare som höll koll på dem. Han tryckte upp dem mot väggen om de spårade ur. Det funkade bra.

Men nu finns väl inte särskolan kvar?

Det är en myt att det fungerade bra.
Citera
2024-03-23, 10:50
Medlem
Medves avatar
Sätt problem barn klipp dyka upp på X där de försöker bråka med vuxna. Tillslut får den vuxna nog och smäller till ungen och ungen börjar böla som en lite bitch han är. Folket runt omkring, män som kivnnor brydde sig inte. Kommer hände denna tuffingen med för eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in