Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-22, 00:11
  #1
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Arabvärlden består av 22 länder med 430 miljoner invånare och de gör inte ett piss när deras broderfolk, palestinierna, bokstavligen blir slaktade av judarna.

Utvidgar man frågan till "varför är muslimer så cuckade?" när det finns 1,2 miljarder muslimer i hela världen så blir det ännu värre. De ser barn dödas i tusentals, civila kvinnor och män och de gör ingenting.

Hur kommer det sig att de araber/muslimer är så tafatta och inte hjälper sina bröder och systrar?
Citera
2024-03-22, 00:22
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Arabvärlden består av 22 länder med 430 miljoner invånare och de gör inte ett piss när deras broderfolk, palestinierna, bokstavligen blir slaktade av judarna.

Utvidgar man frågan till "varför är muslimer så cuckade?" när det finns 1,2 miljarder muslimer i hela världen så blir det ännu värre. De ser barn dödas i tusentals, civila kvinnor och män och de gör ingenting.

Hur kommer det sig att de araber/muslimer är så tafatta och inte hjälper sina bröder och systrar?
Muslimer och araber i deras hemländer är definitivt inte cuckade.

Det finns stora anledningar till varför man ej försöker hjälpa palestinier mot juden. Och detta är inget nytt. Juden har ockuperat och kränkts palestiniernas mänskliga rättigheter sedan 70-talet. Inte under denna tid har någon av länder hjälpt dem och det beror på att det är farligt.


Ens egen befolkning kan lida av sanktioner och faktiska krig om man skulle ingripa.

Ingriper dem militärt skulle USA och dess allierade förstöra Mellanöstern mer än de redan har gjort.

Vad menas med ”de ser barn dödas i tusentals, civila kvinnor och män och de gör ingenting”? Vilka är det som dör och vilka är det som inte gör något?
Citera
2024-03-22, 00:23
  #3
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Arabvärlden består av 22 länder med 430 miljoner invånare och de gör inte ett piss när deras broderfolk, palestinierna, bokstavligen blir slaktade av judarna.

Utvidgar man frågan till "varför är muslimer så cuckade?" när det finns 1,2 miljarder muslimer i hela världen så blir det ännu värre. De ser barn dödas i tusentals, civila kvinnor och män och de gör ingenting.

Hur kommer det sig att de araber/muslimer är så tafatta och inte hjälper sina bröder och systrar?

När man vet att Iraks försvarsminister ligger i en trea i Kungsängen och drar handtrallor till internetporr om småpojkar på nätterna när hustrun ligger bredvid så symboliserar det kanske vilka "karlakarlar" de är. Sa de inte att han brukade ragga upp nya rekryter i barackerna också när han väl var i Irak?
Citera
2024-03-22, 00:26
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Arabvärlden består av 22 länder med 430 miljoner invånare och de gör inte ett piss när deras broderfolk, palestinierna, bokstavligen blir slaktade av judarna.

Utvidgar man frågan till "varför är muslimer så cuckade?" när det finns 1,2 miljarder muslimer i hela världen så blir det ännu värre. De ser barn dödas i tusentals, civila kvinnor och män och de gör ingenting.

Hur kommer det sig att de araber/muslimer är så tafatta och inte hjälper sina bröder och systrar?

De flesta som dog i folkmordet i Rwanda 1994 tror jag var kristna, De flesta som dött i inbördeskriget på Sri Lanka tror jag var hinduer. Drar du samma slutsats om hinduer och kristna ?
Citera
2024-03-22, 00:29
  #5
Avstängd
30DagarsKorts avatar
Muslim kan dessutom hata annan muslim p.g.a att man är flera olika sorter, Saddam gasade väl en gren i Irak han inte tyckte höll sig i leden.

Men sen är det kaos och våld dom använder som språk, att resonera och tänka praktiskt ligger inte i en balkongkastares natur, det ska kaosas
Citera
2024-03-22, 00:30
  #6
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
När man vet att Iraks försvarsminister ligger i en trea i Kungsängen och drar handtrallor till internetporr om småpojkar på nätterna när hustrun ligger bredvid så symboliserar det kanske vilka "karlakarlar" de är. Sa de inte att han brukade ragga upp nya rekryter i barackerna också när han väl var i Irak?

Muslimer verkar haft en förkärlek till pojkar som de sedan knullat i röven. Turkar, perser, afghaner...

Citat:
Bacha bāzī (Persian: بچه بازی, lit. 'boy play')[1] is a practice in which men (sometimes called bacha baz) buy and keep adolescent boys (sometimes called dancing boys) for entertainment and sex.[2][3] It is a custom in Afghanistan and in historical Turkestan and often involves sexual slavery and child prostitution by older men of young adolescent males.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bacha_bazi

Citat:
The köçek (plural köçekler in Turkish) was typically a very handsome young male slave effeminate dancer[1] (rakkas), who usually cross-dressed in feminine attire, and was employed as an entertainer.

https://en.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6%C3%A7ek

Citat:
The khawal (Arabic: خوال) was a traditional native Egyptian male dancer cross-dressed in feminine attire and was popular up until the late eighteenth and early nineteenth centuries.

https://en.wikipedia.org/wiki/Khawal

Inte undra på att araberna inte gör ett smack för palestinierna. De sitter nog och runkar och tänker på småpojkar.
Citera
2024-03-22, 00:34
  #7
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
De flesta som dog i folkmordet i Rwanda 1994 tror jag var kristna, De flesta som dött i inbördeskriget på Sri Lanka tror jag var hinduer. Drar du samma slutsats om hinduer och kristna ?

Fast det där är ju negrer. Inte ens negrer bryr sig om negrer. Gällande arabvärlden och palestinierna så talar de samma språk, arabiska, de tillhör även samma ras, araber, och de tillhör samma religion, islam, och de bor relativt nära varandra.

De har alltså väldigt många beröringspunkter, men detta verkar inte förmå muslimerna att agera. Araberna är ett vekt folk och det känner väl de flesta till för de vill ju inte ens bo med sitt eget folk utan istället vill man hellre bo med oss germaner i Skandinavien, Tyskland, Nederländerna eller i England. Riktigt patetiskt folk det där.
Citera
2024-03-22, 00:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Fast det där är ju negrer. Inte ens negrer bryr sig om negrer. Gällande arabvärlden och palestinierna så talar de samma språk, arabiska, de tillhör även samma ras, araber, och de tillhör samma religion, islam, och de bor relativt nära varandra.

De har alltså väldigt många beröringspunkter, men detta verkar inte förmå muslimerna att agera. Araberna är ett vekt folk och det känner väl de flesta till för de vill ju inte ens bo med sitt eget folk utan istället vill man hellre bo med oss germaner i Skandinavien, Tyskland, Nederländerna eller i England. Riktigt patetiskt folk det där.

Jag skulle väl snarare säga, om vi ska tala om den arabiska regionen generellt, att den hamnat i någon form av återvändsgränd. Att araber av naturen skulle vara mindre begåvade än västeuropéer köper jag inte, den arabiska regionen är ju faktiskt i mångt och mycket civilisationens vaga (Mesopotamien, Egypten, Assyriska riket, Babylonien).
Citera
2024-03-22, 00:51
  #9
Avstängd
Kiddieoxos avatar
Ingen gillar terrorist palestinierna.
Citera
2024-03-22, 02:11
  #10
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Jag skulle väl snarare säga, om vi ska tala om den arabiska regionen generellt, att den hamnat i någon form av återvändsgränd. Att araber av naturen skulle vara mindre begåvade än västeuropéer köper jag inte, den arabiska regionen är ju faktiskt i mångt och mycket civilisationens vaga (Mesopotamien, Egypten, Assyriska riket, Babylonien).

Nu gjorde jag väl ingen jämförelse mellan västvärlden och arabvärlden rörande framsteg eller utveckling utan varför de inte hjälper palestinierna som uppenbart lider.

Kultur handlar först och främst om ras och inget annat. Att vi har yttrande- och åsiktsfrihet i västvärlden, i olika utsträckning, medans de i Egypten, Afghanistan, Irak och Iran inte åtnjuter de friheterna kan inte kopplas till vem som var först inom vissa vetenskapliga områden.

Att araberna var väldigt duktiga på astronomi (runt medeltiden om jag inte minns fel) har ju tydligen inte spelat någon större roll för deras utveckling och att de haft betydande högkulturer faller även inom samma kategori. Att det finns extremt många egyptier beror till stor del på en norsk-amerikan agronom vid namn Norman Borlaug och jag skulle tro att alla läkemedel som den genomsnittlige araben äter är skapade antingen i USA, Europa eller i Japan.

Storbritannien var ju ett "skithål" för tusen år sedan och Sverige likaså medans man 1000 år tidigare haft högkulturer både i Grekland och i Italien/Romarriket och Grekland är ju idag väldigt eftersatt (Spanien likaså) om man jämför med västvärlden. Tack vare massinvandringen kommer även vi hamna där så småningom.
Citera
2024-03-22, 02:12
  #11
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Ärligt talat är andra världskriget bara två generationer bort, mina föräldrars föräldrar, så vi kanske ska chilla lite med att döma andra raser. Vi har så klart kommit längre nu i väst och tredje världen borde ta lärdom, vilket vissa till viss del gör, tex Indien.

Nu var ju frågan varför andra araber inte hjälper palestinierna.
Citera
2024-03-22, 02:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Nu var ju frågan varför andra araber inte hjälper palestinierna.
Du har rätt jag var helt ute och cyklade där, vet inte hur jag kunde läsa så fel..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback