2025-03-26, 14:33
Medlem
Alltså en fundering angående beställning, man kan inte få problem på något sätt av att hämta ut detta alltså man får inneha denna thca produkt exempelvis buds eller så?
Citera
2025-03-26, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shnagfnay
Min swizzle vape slutade fungera efter några användningar. Hylsan är typ full av olja men det går inte att suga rök. Väldigt dålig vape. Det kom inte mycket rök när den fungerade heller. Jag kände absolut ingenting av den vapen.

Min uppfattning är att Vapar inte ger någon större effekt eller ingen effekt alls, kan det bero på att det inte värmer tillräckligt? Har ju rökt massa andra cannabinoider med vape och känner inte ett skvatt.

Nu har jag beställt THC-A isolat och CBD buds. Tänkte blanda 1 gram isolat med 2 gram buds. Känner jag inget då så ger jag up.

Om det är cartridge du menar med hylsa ..prova värm den med hårtork... ibland blir det stock, kloogar igen och stoppar luftflödet då vätskan stelnar effter uppvärmning
Citera
2025-03-26, 18:16
Medlem
shnagfnays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
Om det är cartridge du menar med hylsa ..prova värm den med hårtork... ibland blir det stock, kloogar igen och stoppar luftflödet då vätskan stelnar effter uppvärmning

Okej. Men den är nästan helt omringad av plast, glaset är bara lite. Provade elda lite men det smälter plasten.
Citera
2025-03-27, 09:59
Citat:
Okej. Men den är nästan helt omringad av plast, glaset är bara lite. Provade elda lite men det smälter plasten.

Använd en hårtork, inte elda med tändare, så går det finfint.
Citera
2025-03-27, 10:10
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottensshaman
Använd en hårtork, inte elda med tändare, så går det finfint.

Har du ingen hårtork kan du sätta på en spisplatta och hetta den ovanför plattan.

Citat:
Ursprungligen postat av KentDement
Alltså en fundering angående beställning, man kan inte få problem på något sätt av att hämta ut detta alltså man får inneha denna thca produkt exempelvis buds eller så?

Nej hela grejen är ju att det är ett kryphål i lagen. Hampa buds= lagligt THC-A= lagligt. THC= olagligt.

Det ända som är olagligt är THC och hampa innehåller max 0.03 nåt sånt annars räknas det som cannabis thc och du får ringa narkotika.

Däremot om du röker THC-A och blir positiv på THC har du begått brott i Sverige då det är olagligt att ha klassade substanser i systemet. Men så ska de ta dig och kissa/bloda dig oxå. Ta aldrig kiss, alltid blod.
Citera
2025-03-27, 14:22
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffgecko
En 10a blir bra. Jag brukar blanda in något mer för konsistensen, någon rökmix typ knaster. Men runt ~1×5

Glömde svara men ratio 1:5 blev helt perfekt för mig.

Tusen tack!
Citera
2025-03-27, 17:12
Medlem
DABS LIVE RESIN - 74% THCA
Skönt rus? Någon som har testat? 0.5 gram hur länge räcker en sådan mot vape i samma storlek?
Verkar dyrt men förhoppningsvis det bästa thca produkten hittils i sverige antar jag.
Citera
2025-03-27, 18:42
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
DABS LIVE RESIN - 74% THCA
Skönt rus? Någon som har testat? 0.5 gram hur länge räcker en sådan mot vape i samma storlek?
Verkar dyrt men förhoppningsvis det bästa thca produkten hittils i sverige antar jag.

Den var superduper. Premiumprodukt, skulle köpa sånt även om cannabis var lagligt liksom.

Men jätteovärt så jag ser fram emot att försäljarna börjar sälja resinet löst så kan man ha sin egen vape.

Samma liveresin säljs i usa och är populärt där med, här är en snubbe som ger en recension https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=08KXAV4_kmg

Håller med. Antagligen den bästa och mest logiska produkten. Som budder och sånt annars är också. Vi har ingen riktig dabkultur här i Sverige än.
Citera
2025-03-27, 22:27
Medlem
Wow testade Magic Farmers 99% från ST idag! Måste bara säga wow 👌. Jag ger den lätt 10/10 och för mig som har recept på APL-oljorna så är detta ett perfekt komplement vid smärttoppar (då oljorna tar typ 1H att verka samt är meckiga att ta med sked regelbundet 3 ggr per dag, ett bloss och vips är man smärtfri + i himmelen ❤️.
Citera
2025-03-28, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Den var superduper. Premiumprodukt, skulle köpa sånt även om cannabis var lagligt liksom.

Men jätteovärt så jag ser fram emot att försäljarna börjar sälja resinet löst så kan man ha sin egen vape.

Samma liveresin säljs i usa och är populärt där med, här är en snubbe som ger en recension https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=08KXAV4_kmg

Håller med. Antagligen den bästa och mest logiska produkten. Som budder och sånt annars är också. Vi har ingen riktig dabkultur här i Sverige än.
låter bra ..men ja dåligt att det inte säljs löst.. en sådan elektrisk dab gör det säker 200-300kr dyrare(700+kr 0.5g) 1gram för 600-700kr låter rimligt utan apparaten.
Citera
2025-03-30, 13:17
Medlem
Har kollat in THCA färdigrullade och budsen på ST. Den färdigrullade är billigare än att köpa lösa gram? Är det samma effekt i dessa?
Blir man hög som man blir på vanligt gräs av THCA?

Dumma frågor av en rookie kanske

mvh
Citera
2025-03-30, 23:39
Medlem
jewclaws avatar
Funkar ST's hasch bra? Någon som har en liten utsaga?

Är en gammal canna-räv och jag tror inte enbart thc(a) är något för mig utan jag behöver lite terpener och andra cannabinoider som gör det till vad det är.

Vänder mig till thca i ett sista hopp om att få något som iallafall påminner om kvalitativ cannabis. Har ruttnat fullständigt på den svenska scenen och jag orkar varken åka utomlands eller beställa därifrån för tillfället. Letat runt som en tok senaste månaderna och det är ungefär 2 av 10 gånger jag stöter på något som faktiskt gör mig nöjd, och det är en kostsam historia.

Må väl!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in