Citat:
Ursprungligen postat av
Nemmirc
Jag gick tillbaka till rökat jag köpte innan denna zutt och den satt i som vanligt med afterglow

Låter som det är något skumt med det nya du köpte då. Det jag reagerade på är att du sa det luktar inte särskilt mycket cannabis. Fast hade det ej varit cannabis så borde det inte ha någon cannabis-lukt alls. Hade det varit THCA-hasch så hade det varit lika starkt som vanligt hasch du köper på gatan i princip. Är det något annat, än det, typ något syntetisk noid / spice, så är det logiskt om det är skillnad i styrka.
Från en sak till en annan. Jag satt och tänkte lite på spice.
Kan någon förtydliga vad exakt det är som är farligt med spice? Är det kemikalien i sig? Är det sättet den intas (kanske blandat med annat)? Är det föroreningar och rester, som syror eller tungmetaller? Jag tänker mig att ju renare något är, desto ofarligare är det, så länge dosen inte är för hög.
Jag brukade spice en väldigt kort period för många år sen för fick tag på mycket och det var billigt. Kändes som det inte var riktigt bra för kroppen men det kan ju ha tusen olika anledningar.