2026-07-05, 21:55
Medlem
Fick något riktigt starkt hasch köpt på gatan förra veckan, de luktade väldigt lite cannabis och blev typ helt oljigt när jag eldade på det.

Det marknadsfördes som riktig dunder och jag behövde mecka typ hälften så mycket som jag vanligtvis brukar för en pipa - Kruxet: Efter typ 20-30 min när "peaken" gått över kände man sig helt nykter, ingen skön afterglow eller liknande som brukar hänga kvar någon timme.

Knätchen räckte typ lika länge som en vanlig 5a zutt men var som sagt tvungen röka oftare för att de skulle hålla i sig.

Kan de ha vart THCA-Zutt? Eller ev. Någon annan cannabinoid som är populär just nu? THCV typ? Någon som fått liknande röka?
Citera
2026-07-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Äkta cannabis besprutad med kemikalier från darkweb är ett sämre alternativ än laglig thca. Att du inte erkänner det gör det så uppenbart att du är en liten skitsäljare som förlorat på en laglig marknad. Där kan dina fulknep inte fungera.
Haha alla köper inte bajs röka kompis, som om den skit hampan med isolat nöjde dig så va du aldrig kräsen från början 😂
Citera
2026-07-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Fick något riktigt starkt hasch köpt på gatan förra veckan, de luktade väldigt lite cannabis och blev typ helt oljigt när jag eldade på det.

Det marknadsfördes som riktig dunder och jag behövde mecka typ hälften så mycket som jag vanligtvis brukar för en pipa - Kruxet: Efter typ 20-30 min när "peaken" gått över kände man sig helt nykter, ingen skön afterglow eller liknande som brukar hänga kvar någon timme.

Knätchen räckte typ lika länge som en vanlig 5a zutt men var som sagt tvungen röka oftare för att de skulle hålla i sig.

Kan de ha vart THCA-Zutt? Eller ev. Någon annan cannabinoid som är populär just nu? THCV typ? Någon som fått liknande röka?

Är du säker på att du inte helt enkelt har väldigt hög tolerans och att det är därför effekten försvinner fort? Men jag antar du ej hade nämnt det om det inte var annorlunda mot det du brukar köpa.

Jag tänker tillbaka på vissa sorters brunt och grönt jag köpt genom åren och såhär i efterhand undrar jag hur mycket av det där som var 100% naturligt.
Citera
2026-07-06, 01:04
Medlem
Jag gick tillbaka till rökat jag köpte innan denna zutt och den satt i som vanligt med afterglow

Citat:
Ursprungligen postat av the.brutal.truth
Är du säker på att du inte helt enkelt har väldigt hög tolerans och att det är därför effekten försvinner fort? Men jag antar du ej hade nämnt det om det inte var annorlunda mot det du brukar köpa.

Jag tänker tillbaka på vissa sorters brunt och grönt jag köpt genom åren och såhär i efterhand undrar jag hur mycket av det där som var 100% naturligt.
Citera
2026-07-06, 01:13
Medlem
Citat:
Jag gick tillbaka till rökat jag köpte innan denna zutt och den satt i som vanligt med afterglow

Låter som det är något skumt med det nya du köpte då. Det jag reagerade på är att du sa det luktar inte särskilt mycket cannabis. Fast hade det ej varit cannabis så borde det inte ha någon cannabis-lukt alls. Hade det varit THCA-hasch så hade det varit lika starkt som vanligt hasch du köper på gatan i princip. Är det något annat, än det, typ något syntetisk noid / spice, så är det logiskt om det är skillnad i styrka.

Från en sak till en annan. Jag satt och tänkte lite på spice.

Kan någon förtydliga vad exakt det är som är farligt med spice? Är det kemikalien i sig? Är det sättet den intas (kanske blandat med annat)? Är det föroreningar och rester, som syror eller tungmetaller? Jag tänker mig att ju renare något är, desto ofarligare är det, så länge dosen inte är för hög.

Jag brukade spice en väldigt kort period för många år sen för fick tag på mycket och det var billigt. Kändes som det inte var riktigt bra för kroppen men det kan ju ha tusen olika anledningar.
Citera
2026-07-06, 06:28
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Tack så mycket!

Kommer beställa terpener och cbd destillat till nästa löning och testa det då.

Röka rent isolat är inte det mest optimala cb ruset direkt men det funkar
Hahaha, ja jag vet. Den där stålpipan var en bra investering.
Citera
2026-07-06, 06:48
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Det har funnits drygeri så det räcker här av savecannabisn, golarn, o yaner för att nämna några.

Men RIP laglig thca
När jag skulle handla från Danmark första gången gick jag på den där. Jag blev helt chockad över hur billigt det var. Sen i kassan med en full korg insåg jag att det var danska kr. Självklart vill jag tro att du också gick på den. DÄR, fick jag en chans att spela besserwisser. Hade du bara skrivit priserna i DKK hade jag inte försökt spelat duktig så egentligen är det ditt fel, du har själv skapat hela dispyten p ga att du knasade till det med valutan.
Citera
2026-07-06, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
När jag skulle handla från Danmark första gången gick jag på den där. Jag blev helt chockad över hur billigt det var. Sen i kassan med en full korg insåg jag att det var danska kr. Självklart vill jag tro att du också gick på den. DÄR, fick jag en chans att spela besserwisser. Hade du bara skrivit priserna i DKK hade jag inte försökt spelat duktig så egentligen är det ditt fel, du har själv skapat hela dispyten p ga att du knasade till det med valutan.

Hahahaha ja precis jag skrev rätt hela tiden så det var egentligen mitt fel att du gjorde fel. Hahaha godmorgon
Citera
2026-07-06, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2

Citat:
Hahahaha ja precis jag skrev rätt hela tiden så det var egentligen mitt fel att du gjorde fel. Hahaha godmorgon

Grabbar, Grabbar, Grabbar, sluta för fan hålla på. Gör nåt vettigt. Lägg ner detta spelar ingen roll vem som har rätt. Släpp era egon. Gör nåt vettigt. Sök harmoni i ditt sinne. Det ni håller på med förstör er båda ur en harmonivinkel.
Citera
2026-07-06, 12:17
Medlem
Citat:

Jag har testat spice och det stämmer in på starkt rus men det går över fortare än vanligt röka som thca eller thc.
Sedan om det är riktig cannabis med THC i så bör det lukta.

Spice och THCA luktar inte THC när man luktar på det.
Citera
2026-07-06, 12:40
Medlem
Du fick bubble hash från swizzle.
Citat:

Citera
2026-07-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelycke
Du fick bubble hash från swizzle.

Jag tycker vi kan sluta låtsas som att värdelösa pundar-drägg till langare på gatan skulle ha någon som slags heder överhuvudtaget. De mixtrar antagligen värre med sina grejer än om du beställer THCA från Swizzle. Kvallen på THCA-rökat jag beställt från Swizzle.se, Weedshop.dk etc. har hållit högre kvalité än nästan allt jag köpt på gatan genom åren. Plus att man får rätt mängd och inte behöver göra gräsjakt till ett deltidsjobb. Det är rätt så mycket mer bekvämt att beställa hem paket lagligt än att hänga runt med en massa alkoholiserade kriminella idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in