2026-07-05, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
När du gör badder på enbart isolat och terpener kan konsistensen ibland bli lite flyktig, torr eller "smulig" efter ett tag eftersom terpener avdunstar lätt. Cbd-destillat fungerar som en stabil, oljig bas som binder ihop pulvret och ger den där perfekta, sega och krämiga badder-texturen som håller över tid. Jag röker i en vape för koncentrat.

Nu kommer Gemini och hjälper till.

Fördelarna med att lägga till CBD-destillatBättre textur (Mjukare badder):

CBD-destillat är naturligt tjockt och honungsliknande. Det smälter perfekt ihop med THCA-isolatet och förhindrar att slutprodukten blir för hård eller kristalliserar sig till en sten.

"Entourage-effekten":

Genom att blanda THCA och CBD (och eventuellt andra mindre cannabinoider som finns i destillatet, såsom CBG eller CBN) får du en bredare cannabinoidprofil. Detta skapar en mer balanserad och rundad upplevelse vid konsumtion.

Mildare för halsen:

Att använda enbart terpener för att göra isolatet flytande kräver ganska höga procenthalter (runt 10–12 %). Mycket terpener kan riva ordentligt i halsen och smaka för starkt. Med CBD-destillat som bas kan du hålla terpenhalten på en mer behaglig nivå (runt 5 %).

Ett bra grundrecept för att få en smörig konsistens är att sikta på följande fördelning i din totala blandning:

THCA-isolat: 60–70 % (Huvudingrediensen som ger stadga och potens)
CBD-destillat: 25–35 % (Basen som ger krämighet och mjukhet)
Terpener: 5 % (För smak, doft och lite extra flytbarhet)

Exempel för att göra totalt 2 gram badder:

1,3 g THCA-isolat
0,6 g CBD-destillat
0,1 g Terpener (ca 3–4 droppar)

Destillatet gör det faktiskt lättare att lyckas med vispningen:

Smält basen: Lägg ditt CBD-destillat och ditt THCA-isolat i en liten glasbägare. Värm försiktigt på en värmeplatta vid 60–65 °C. Blanda väl: Rör om tills isolatet helt har löst upp sig i det varma CBD-destillatet och du har en homogen, bärnstensfärgad olja.

Tillsätt terpener: Ta bort bägaren från värmen, låt den svalna i någon minut (så den fortfarande är flytande men inte jättevarm), och rör i dina terpener.

Vispa (Agitera): Börja vispa blandningen kraftigt med ditt verktyg medan den svalnar. Eftersom THCA-molekylerna nu tvingas röra sig i det tjocka CBD-destillatet kommer blandningen ganska snabbt att bli opak, tjockna och förvandlas till ett ljusgult eller gyllene, krämigt badder.

Tack så mycket!

Kommer beställa terpener och cbd destillat till nästa löning och testa det då.

Röka rent isolat är inte det mest optimala cb ruset direkt men det funkar
Citera
2026-07-05, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Hahaha! Ja tråden dör ju snart så det är lika bra att passa på nu. Att dryga sig asså.

Det har funnits drygeri så det räcker här av savecannabisn, golarn, o yaner för att nämna några.

Men RIP laglig thca
Citera
2026-07-05, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Tack så mycket!

Kommer beställa terpener och cbd destillat till nästa löning och testa det då.

Röka rent isolat är inte det mest optimala cb ruset direkt men det funkar

Jag beställde 5 st THCA-vapes från Swizzle i början av året. De innehåller bara THCA och inget CBD eller nåt annat. Att jag lärde mig hur viktigt CBD är för ruset började med att jag rökte en joint CBD-gräs vid sidan av bara för att se vad som hände. Sen när jag tog nästa hit från vape:n efter det, jäklar vad det kickade, mycket mer än det gjort under de veckorna då jag bara använt vape:n och inte intagit CBD. Då började jag köpa full spektrum CBD-gummies från Let's Hemp och tog 3 såna varje dag (vilket ska vara 75mg CBD enligt påsen). Nu har jag CBD-olja från Let's Hemp, deras Häxblandning vilken var billig eftersom de inte vet exakt styrka på den. Jag löser det genom att helt enkelt överdosera. Tar 25-50 droppar av den om dagen och det hjälper definitivt mitt THCA-gräs att slå bättre.

Mycket mer behagligt när man lägger till CBD. Det rundar av, mjukar till och gör ruset mycket mer magiskt. THC(A) bara för sig kan göra en nervös, och särskilt om den effekten blandas med nikotin. Inget under att många mentalt svaga människor får panikångest och psykos av Cannabis så som de flesta intar det här i Europa, blandat med cigarett-tobak.
Citera
2026-07-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the.brutal.truth
Jag beställde 5 st THCA-vapes från Swizzle i början av året. De innehåller bara THCA och inget CBD eller nåt annat. Att jag lärde mig hur viktigt CBD är för ruset började med att jag rökte en joint CBD-gräs vid sidan av bara för att se vad som hände. Sen när jag tog nästa hit från vape:n efter det, jäklar vad det kickade, mycket mer än det gjort under de veckorna då jag bara använt vape:n och inte intagit CBD. Då började jag köpa full spektrum CBD-gummies från Let's Hemp och tog 3 såna varje dag (vilket ska vara 75mg CBD enligt påsen). Nu har jag CBD-olja från Let's Hemp, deras Häxblandning vilken var billig eftersom de inte vet exakt styrka på den. Jag löser det genom att helt enkelt överdosera. Tar 25-50 droppar av den om dagen och det hjälper definitivt mitt THCA-gräs att slå bättre.

Mycket mer behagligt när man lägger till CBD. Det rundar av, mjukar till och gör ruset mycket mer magiskt. THC(A) bara för sig kan göra en nervös, och särskilt om den effekten blandas med nikotin. Inget under att många mentalt svaga människor får panikångest och psykos av Cannabis så som de flesta intar det här i Europa, blandat med cigarett-tobak.
Okej, detta var bra information.

En annan tanke jag har är att jag köpt varor från Partybolaget, Swizzle och UpgradeNatural.
Ända gången jag varit nöjd är av Swizzle, många prata om att UpgradeNaturals vapes skulle bli beng på två bloss som inrökt i många år, kvitta hur många bloss jag tog, det hände inte.
Visst jag kände av det men inte som det skrevs av en annan FB medlem.

Verkar mer som det är dem som säljer som gör reklam.
Faraoh vapen och UN vapen ses nästan som lika bra enligt mig.

Gräset från Swizzle var tio gånger bättre, fattas något i Faraoh Vape från PB och UN.
Inte testat vape från Swizzle och lär inte göra det, hinner inte.

Blir att köpa från weedshop istället, minns i köpenhamn. Där fick jag verkligen dunder röka och det är ända gången jag fått det.
Var som en helt annan drog som var bättre.
Citera
2026-07-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Det har funnits drygeri så det räcker här av savecannabisn, golarn, o yaner för att nämna några.

Men RIP laglig thca
Ja nu kan ni hitta andra skit knaster spreyade med tveksamma kemikalier för ni vågar inte röka äkta cannabis hahaha
Citera
2026-07-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cipodipo
Okej, detta var bra information.

En annan tanke jag har är att jag köpt varor från Partybolaget, Swizzle och UpgradeNatural.
Ända gången jag varit nöjd är av Swizzle, många prata om att UpgradeNaturals vapes skulle bli beng på två bloss som inrökt i många år, kvitta hur många bloss jag tog, det hände inte.
Visst jag kände av det men inte som det skrevs av en annan FB medlem.

Verkar mer som det är dem som säljer som gör reklam.
Faraoh vapen och UN vapen ses nästan som lika bra enligt mig.

Gräset från Swizzle var tio gånger bättre, fattas något i Faraoh Vape från PB och UN.
Inte testat vape från Swizzle och lär inte göra det, hinner inte.

Blir att köpa från weedshop istället, minns i köpenhamn. Där fick jag verkligen dunder röka och det är ända gången jag fått det.
Var som en helt annan drog som var bättre.

Jag var rätt nöjd med Swizzle's vapes (egentligen Magic Farmers) efter jag väl började ta CBD-gummies vid sidan. Men tycker verkligen de borde berätta i marknadsföringen att det slår 100x bättre om man lägger till CBD, för det är nog många kunder som gärna velat veta det. Kanske hade en del då valt att inte köpa. Men de som väl köper hade i alla fall kunnat göra det bästa av ruset och få en sån vape att räcka betydligt längre än den gör utan CBD när man bara drar bloss efter bloss och knappt känner någonting.

Har testat en Faraoh Vape (THCA) en gång. Mango Jango. Den smakade jättegott, och CBD ingick i vape-vätskan vilket rent teoretiskt borde göra att de slår hårdare än Magic Farmers (utan CBD vid sidan). Magic Farmers THCA-vapes smakar typ ingenting, väldigt svag och subtil smak. Den starkaste och godaste smaken var Cherry Sour, av alla jag testade. Men såg nu på Swizzle's hemsida att det finns ett par smaker jag ej testat: Tart Apricot, Blue Razz, M.A.C. Såg att de har vapes från Canapuff med nu. De har jag ej testat, och kommer ju tyvärr inte hinna göra det.

Satsade på gräs för hela slanten nu, för det kommer ju vara helt omöjligt att få tag på senare den lagliga vägen. Vapes och sånt kommer fortfarande finnas, med THCNM och andra syntetiska och halvsyntetiska cannabinoider.

Men det är nog så att vape rent allmänt alltid kommmer kännas 'lättare' än att röka t.ex. gräs. Att äta CBD vid sidan oavsett, är en bra kompromiss. T.o.m. THCA-gräset jag röker nu blir hjälpt av det, även fast det så klart med största sannolikhet innehåller en del CBD naturligt.
Senast redigerad av the.brutal.truth 2026-07-05 kl. 19:13.
Citera
2026-07-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
Ja nu kan ni hitta andra skit knaster spreyade med tveksamma kemikalier för ni vågar inte röka äkta cannabis hahaha

Äkta cannabis besprutad med kemikalier från darkweb är ett sämre alternativ än laglig thca. Att du inte erkänner det gör det så uppenbart att du är en liten skitsäljare som förlorat på en laglig marknad. Där kan dina fulknep inte fungera.
Citera
2026-07-05, 20:26
Medlem
Citat:
Jag var rätt nöjd med Swizzle's vapes (egentligen Magic Farmers) efter jag väl började ta CBD-gummies vid sidan. Men tycker verkligen de borde berätta i marknadsföringen att det slår 100x bättre om man lägger till CBD, för det är nog många kunder som gärna velat veta det. Kanske hade en del då valt att inte köpa. Men de som väl köper hade i alla fall kunnat göra det bästa av ruset och få en sån vape att räcka betydligt längre än den gör utan CBD när man bara drar bloss efter bloss och knappt känner någonting.

Har testat en Faraoh Vape (THCA) en gång. Mango Jango. Den smakade jättegott, och CBD ingick i vape-vätskan vilket rent teoretiskt borde göra att de slår hårdare än Magic Farmers (utan CBD vid sidan). Magic Farmers THCA-vapes smakar typ ingenting, väldigt svag och subtil smak. Den starkaste och godaste smaken var Cherry Sour, av alla jag testade. Men såg nu på Swizzle's hemsida att det finns ett par smaker jag ej testat: Tart Apricot, Blue Razz, M.A.C. Såg att de har vapes från Canapuff med nu. De har jag ej testat, och kommer ju tyvärr inte hinna göra det.

Satsade på gräs för hela slanten nu, för det kommer ju vara helt omöjligt att få tag på senare den lagliga vägen. Vapes och sånt kommer fortfarande finnas, med THCNM och andra syntetiska och halvsyntetiska cannabinoider.

Men det är nog så att vape rent allmänt alltid kommmer kännas 'lättare' än att röka t.ex. gräs. Att äta CBD vid sidan oavsett, är en bra kompromiss. T.o.m. THCA-gräset jag röker nu blir hjälpt av det, även fast det så klart med största sannolikhet innehåller en del CBD naturligt.
Lär testa detta tips!

Jag gillar inte spice, testade magic sauce av magic farmers, vad som hände kan inte varit bra.

Jag stog upp och höll på att svimma, spände hela kroppen och landa på sidan (så jag föll helt rakt men på sidan), känns som jag bör testa magic farmers thca som jag inte gjort.

Hinner dessvärre inte det, men thca alla dagar i veckan och inte spice.
Kanske hittar den på någon annan sida och då lär jag tilläga cbd som du nämnde.

Varning att man verkligen säkert kan dö av spice, så som jag ramla så var det skrämmande.
Citera
2026-07-05, 20:31
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Det danska priset är 18,63 DKK/g vid 500 gram köp.

Men alldeles oavsett så var detta inte poängen med mitt inlägg... Fyfan denna tråden har inte många vassa knivar alltså.
Dock intressant information som visar på att det går ganska bra att i bulk sälja cannabis i stort sett gratis. Det var ju nån som påstod att det inte gick. Nåja.
Citera
2026-07-05, 20:45
Medlem
TagetJumbos avatar
Citat:

Vilka gummies rekommenderar du? Köpte ett par vapes från sw*zzle som jag tidigare tyckt om. Testade Mango Jango från faraoh men känner ingenting i från den.
Skönaste effekten som jag har fått hittills var från UNs indica vapes men faaan vad deppig man blev efter ett tag av dom.

Hur som helst, gummy rekommendation som komplettering till vape?
Citera
2026-07-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TagetJumbo
Vilka gummies rekommenderar du? Köpte ett par vapes från sw*zzle som jag tidigare tyckt om. Testade Mango Jango från faraoh men känner ingenting i från den.
Skönaste effekten som jag har fått hittills var från UNs indica vapes men faaan vad deppig man blev efter ett tag av dom.

UN indica vapes gav mig inte mycket, kan bero på att jag fattades cbd.

Kan också bero på märklig tolerans.

Nu nästa gång jag röker joint för första gången på typ två, tre veckor så kommer jag att röka tre spliffs under ett tillfälle.
Citera
2026-07-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TagetJumbo

Jag har tyvärr inte hunnit utforska olika tillverkare särskilt mycket, men de jag köpte var full spektrum CBD-gummies med blåbärssmak av letshemp.se.

Vet Swizzle också har CBD-gummies i vanliga fall. Minns ej exakt varför jag ej valde dem, om det var för svag styrka eller de innehöll gelatin (är vegan).

Gillar Let's Hemp överhuvudtaget, och alla företag i den stilen som uppskattar hampa/Cannabis och allt man kan göra med plantan.

https://www.letshemp.se/produkt-kategori/gummies/

Men det allra billigaste sättet att få i sig CBD är nog olja, och man kan få en bra deal om man köper en större kvantitet åt gången.

Här kan du läsa på lite om skillnaden i styrka mellan deras olika oljor, så du inte köper en svag av misstag om du väl skulle köpa:

https://www.letshemp.se/forsta-betydelsen-av-cbd-thc-ratio-valj-den-ratta-cbd-oljan-for-dina-behov/
Senast redigerad av the.brutal.truth 2026-07-05 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in