2025-11-12, 18:55
Medlem
fluffypuffys avatar
Jag testade att köpa en THCA vape för ett tag sedan. Noll rus eller effekt. Möjligtvis att jag kände ett svagt lugn, inte mer än så.
Så jag kastade skiten.
Eller så finns jag kanske bara av en dålig batch?
Citera
2025-11-12, 19:14
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Kan dock tipsa om "Gravity Pro Indica" engångsvape hos Ufo***. Enligt receptet ska den ha en massa goda grejer som saknas i thca tex cbd m.m. Jag har bara tagit ett bloss på den vid ett tillfälle och den var mer potent än dom andra, nästan så ett 4 sek bloss blev lite väl mycket. Men den är lite för stark för mig som mest vill ha lite sömnhjälp.

Jag testade den, fast "hybrid" och tyckte att det krävdes flera bloss för att känna sig påverkad + att det "smög sig på". Medan 395kr-vapsen thc-a från Him**d slog på direkt på sitt sätt

Men jag upplevde en skillnad, och det var att gravity-pro-ruset mer "psykiskt" medan Him**ds thca-vape mer fysisk. Med psykiskt menar jag mer den där "musik blir bättre"-grejen och lite färger känns starkare osv . Kan vara att Uf*rias innehöll både thc-a och thc-b och nån annan sammansättning av terpenterna. Jag kände också att Uf*rias variant gav ett mer "klart" rus trots att det samtidigt var flummigt-

Men jag vetefan. Man kan ju inbilla sig olika nyansskillnad som inte finns. Av båda blir jag i nån mån efterbäng och lite "mjuk" i psyket dan efter. Fast det blir jag nog om jag röker mig stenad på klassiskt "riktigt" hasch också . Var dock en del år sen jag rökte så jag kan inte säga om "efterhänget" på cannabioiderna är mer eller mindre . Det kan vara mer.
Citera
2025-11-12, 19:58
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
https://www.youtube.com/watch?v=_il1nhVGIG8

Här är en video på en kille som ges THC. Han verkar ändå må ganska bra.

Jag köper inte att THC blir typ verkningslöst om det saknar terpener eller cbd, så som thca känns.
Det är något som fattas i detta som jag inte kan sätta fingret på. Ev. är det inte ens thca som säljs.

Inte verkningslöst - annorlunda. Tommare, tråkigare.

Det är ju bara att du provar thc i olika former och kvalite så ser du själv.
Citera
2025-11-12, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Inte verkningslöst - annorlunda. Tommare, tråkigare.

Det är ju bara att du provar thc i olika former och kvalite så ser du själv.
Sure mannen. Om jag blir lite grann som killen i filmen så behöver jag inte ett skit mer av cbd eller terpener.

Varför säger amir Englund samma sak här då tror du?
Citera
2025-11-12, 20:40
Medlem
NigeraBrevets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag testade att köpa en THCA vape för ett tag sedan. Noll rus eller effekt. Möjligtvis att jag kände ett svagt lugn, inte mer än så.
Så jag kastade skiten.
Kände inte jag heller. Börjar misstänka det är vendors shillkonton som säger de blir bänga till andra sidan månen efter 2 bloss.
Citera
2025-11-13, 00:36
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NigeraBrevet
Kände inte jag heller. Börjar misstänka det är vendors shillkonton som säger de blir bänga till andra sidan månen efter 2 bloss.
Jo men du börjar ju grina när man försöker avslöja dom och tar dom i försvar.
Citera
2025-11-13, 07:46
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Så jag kastade skiten.

Citat:
Ursprungligen postat av NigeraBrevet

Är ni båda cannabisenjoyers sedan innan?

För på mitten av 90-talet när jag och mitt kompisgäng först kunde fixa hasch så satt vi och rökte tillsammans ca 2 ggr i veckan och första gången kände ingen något. Andra gången började vissa fnittra lite lätt och tredje gången låg alla och asgarvade i timmar, utom jag.

Det tog ytterligare några gånger tills jag också fick skrattanfall och sedan låg vi dubbelvikta av skratt 2 ggr i veckan under en sommar. Jävla fin drog ändå, hade vi supit hade vi väl snott nån cykel, prylat nån luffare och pissat å spytt på stan.

Men iaf är det så, för dom flesta iaf, att man upplever inget rus den första eller dom första gångerna man testar det. Varför vet jag inte, jag vet dock säkert att det är så då jag själv upplevde det. Kanske måste receptorerna vänja sig vid thc, fan vet jag.

Men att engångsvejparna som jag pratat om fungerar är helt klart. Så antingen har ni fått inaktiva varor av någon anledning eller så behöver ni röka några gånger tills er hjärna inser att det inte längre är vintertid i Sverige som gäller utan sommartid i Jamaica.

Eller så är ni båda kanske dagliga rökare med hög tolerans och det rena avskalade ruset vejpsen har är inte tillräckligt för er?
Senast redigerad av Frans-Jaeger 2025-11-13 kl. 07:50.
Citera
2025-11-13, 10:11
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Är ni båda cannabisenjoyers sedan innan?

För på mitten av 90-talet när jag och mitt kompisgäng först kunde fixa hasch så satt vi och rökte tillsammans ca 2 ggr i veckan och första gången kände ingen något. Andra gången började vissa fnittra lite lätt och tredje gången låg alla och asgarvade i timmar, utom jag.

Det tog ytterligare några gånger tills jag också fick skrattanfall och sedan låg vi dubbelvikta av skratt 2 ggr i veckan under en sommar. Jävla fin drog ändå, hade vi supit hade vi väl snott nån cykel, prylat nån luffare och pissat å spytt på stan.

Men iaf är det så, för dom flesta iaf, att man upplever inget rus den första eller dom första gångerna man testar det. Varför vet jag inte, jag vet dock säkert att det är så då jag själv upplevde det. Kanske måste receptorerna vänja sig vid thc, fan vet jag.

Men att engångsvejparna som jag pratat om fungerar är helt klart. Så antingen har ni fått inaktiva varor av någon anledning eller så behöver ni röka några gånger tills er hjärna inser att det inte längre är vintertid i Sverige som gäller utan sommartid i Jamaica.

Eller så är ni båda kanske dagliga rökare med hög tolerans och det rena avskalade ruset vejpsen har är inte tillräckligt för er?

Första gångerna jag rökte ritigt hasch kände jag inget. Rätt vanligt första gången bland nybörjare.
Tror det beror på att man är nervös och inte vågar, eller vet hur man tar halsbloss.
Dvs sväljer och håller inne röken innan man blåser ut den.
Citera
2025-11-13, 11:36
Medlem
st33rs avatar
Har aldrig varit nån storökare av vanligt GT hasch förr.i tiden , mer.sporadiskt , men känner absolut igen ruset tydligt i de vapea jag testat. Man blir loose, tiden saktar av , en pirrnde upplyftande känsla, musik låter bra.. såna grejer ..

Jag tror för egen del det kan vara en idé att leta runt lite efter vapes som inte är enbart thc-a utan kanske är en mix av några olika noider, fast med största procentdel thc-a.

Kan tycka jag blev mer djupt bäng då jag rökte vanligt hasch förr - men å andra sidan tar jag det försiktigt med vapesen.

Då jag rökte meckst hasch i bong eller gräs i dynavape då blev det ju säkert 5-6 djupa halsbloss innan koppen var tom. Med vapes har jag hållit mig till runt 2-3 .
Citera
2025-11-13, 12:05
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Första gångerna jag rökte ritigt hasch kände jag inget. Rätt vanligt första gången bland nybörjare.
Tror det beror på att man är nervös och inte vågar, eller vet hur man tar halsbloss.
Dvs sväljer och håller inne röken innan man blåser ut den.

Ja det är vanligt men det beror inte bara på tekniken. Jag tog fler och djupare halsbloss än mina vänner samt höll inne röken längre. Trots detta fick dom full effekt och min dröjde flera sessioner senare.
Citera
2025-11-14, 00:08
Medlem
BushwickBills avatar
Säljs det i någon butik förutom smoketower, typ sundsvall, umeå eller gävle?
Citera
2025-11-14, 00:10
Medlem
OdCaBos avatar
Hur står sig st:s liveresin mot kushys budder? Om nån provat bägge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in