2025-08-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackBeer
Jag brukar ta 2-3 sekunders bloss. Vet inte om jag gör nåt fel, kanske jag ska prova dra mjukare bloss men fortfarande lika långa som tidigare. Men antar att folk reagerar olika också, kanske jag helt enkelt inte är så mottaglig. Men ska prova mer och se.

Ej heller på mig blir Vape effekten lika kraftfull någonsin gentemot om jag röker tex THCA buds med isolat på etc.

Men fortfarande är det bra mycket mer effekt på THCA vapes, än dem jag historiskt köpt på darknet som skall innehålla THC tex.

Dra långa bloss (halsbloss direkt, inte mellanlanda i mun) och gör det vid 5 tillfällen som tidigare, svårt att tro att du inte ändå får en kraftfull effekt, kanske inte lika trevlig dock som man får på isolat blandat med växtdelar
Citera
2025-08-20, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Ej heller på mig blir Vape effekten lika kraftfull någonsin gentemot om jag röker tex THCA buds med isolat på etc.

Men fortfarande är det bra mycket mer effekt på THCA vapes, än dem jag historiskt köpt på darknet som skall innehålla THC tex.

Dra långa bloss (halsbloss direkt, inte mellanlanda i mun) och gör det vid 5 tillfällen som tidigare, svårt att tro att du inte ändå får en kraftfull effekt, kanske inte lika trevlig dock som man får på isolat blandat med växtdelar
Har aldrig tänkt på att ta halsbloss direkt som du beskriver, ska testa det sen och se.
Citera
2025-08-20, 15:01
Medlem
Har inte koll på dessa cannabioder överhuvudtaget nuförtiden, vilka är dom bästa enligt er? och är det någon skillnad med tex buds eller vape? tacksam för svar antingen i tråden eller pm.

Vad är bäst att köpa rent ekonomiskt? Hur länge räcker en vape med 1ml?
Senast redigerad av ingrossw 2025-08-20 kl. 15:06.
Citera
2025-08-20, 16:49
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Jag brukar ta 2-3 sekunders bloss. Vet inte om jag gör nåt fel, kanske jag ska prova dra mjukare bloss men fortfarande lika långa som tidigare. Men antar att folk reagerar olika också, kanske jag helt enkelt inte är så mottaglig. Men ska prova mer och se.

Du tar ju bara ~fjärdedelsbloss.

Citat:
Har aldrig tänkt på att ta halsbloss direkt som du beskriver, ska testa det sen och se.

Det brukar vara automatisk avstängning efter 10 sekunder på de flesta vapes. Har du en lampa på vapen brukar lysdioden stängas av eller blinka när vapen stängs av. Detta för att coilen inte ska bli bränd antar jag. 10 sekunder = ett fullt halsbloss (rätt ner i halsen). 10 sekunder = 1 dos. Jag brukar hålla andan i 10 sekunder efter ett djupt halsbloss och blir verkligen skitstekt (gravity från uforia) utan tolerans. Att dra hårda eller mjuka bloss borde inte spela någon roll, kommer ju lika mycket. Obs. för mjuka drag så stängs vapen av och "börjar om" med räkningen.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-08-20 kl. 17:18.
Citera
2025-08-20, 17:01
Medlem
Citat:
Är Faraoh ett dåligt märke eller är det jag som är immun mot THC? Köpte en Faraoh vape 26% THCA men man känner ju nästan ingenting trots att man dragit i sig 5 bloss på en timme. Denna vape hade fått så högt betyg av folk så trodde den skulle kännas mer än så här. Det var 10 gånger mer kraft i THCNM-vapen jag köpte från SG. THCA känns överhypat.
THCNM är ju spice så det är väl inte så konstigt?
Citera
2025-08-20, 17:13
Medlem
Citat:
Är Faraoh ett dåligt märke eller är det jag som är immun mot THC? Köpte en Faraoh vape 26% THCA men man känner ju nästan ingenting trots att man dragit i sig 5 bloss på en timme. Denna vape hade fått så högt betyg av folk så trodde den skulle kännas mer än så här. Det var 10 gånger mer kraft i THCNM-vapen jag köpte från SG. THCA känns överhypat.

Ja fick faraos av himood. Deras vapes suger o deras isolat med. Ifrågasatte deras produkt. Postar deras svar senare... Köpte en vape av KI som va svinbra. Himoods isolat o vape är inte i närheten av KI.

Svar från himood ang rinnig och dimmig olja:

Citat:
"Vi har varit i kontakt med Faroah (märket som tillverkar produkterna) och de bekräftar att blandningen är exakt densamma som i tidigare batcher. Däremot kan utseendet skilja sig något eftersom de denna gång använt lite mer THCA-isolat, vilket kan göra att det ser mer synligt eller annorlunda ut i oljan.

Vi reagerade själva på det nya utseendet och dubbelkollade därför med producenten. De försäkrar att effekten är identisk, om inte något starkare jämfört med tidigare batcher.

Du kan alltså känna dig helt trygg med att kvaliteten och effekten är densamma även om utseendet skiljer sig något."

Kvalitet på fg batch vet jag inte, men om den är lika som nu så var den skit också.
Senast redigerad av trmg 2025-08-20 kl. 17:23.
Citera
2025-08-20, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Du tar ju bara ~fjärdedelsbloss.
Jo, det kanske är lite lite. Jag tar det lite lugnt när jag är ny på detta för att slippa överdosera. Har provat ta 5 sekunders bloss nu men verkar inte göra nån skillnad. Känns ut lite som när man druckit en 3.5:a, d.v.s. inte så mkt, och det är efter flera bloss. Denna vape suger, för mig som är nybörjare och saknar tolerans borde man känt mer.
Citat:
Ursprungligen postat av stornegern271
THCNM är ju spice så det är väl inte så konstigt?
Okej, är inte så påläst om detta Gott rus i alla fall med Hero Vape:n.

Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Ja fick faraos av himood. Deras vapes suger o deras isolat med. Ifrågasatte deras produkt. Postar deras svar senare... Köpte en vape av KI som va svinbra. Himoods isolat o vape är inte i närheten av KI.

Svar från himood ang rinnig och dimmig olja:

Kvalitet på fg batch vet jag inte, men om den är lika som nu så var den skit också.
Fick min från samma ställe. Blir testa nån annan THCA-vape, lär inte köpa nåt från Faraoh igen..
Citera
2025-08-20, 21:39
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Jo, det kanske är lite lite. Jag tar det lite lugnt när jag är ny på detta för att slippa överdosera. Har provat ta 5 sekunders bloss nu men verkar inte göra nån skillnad. Känns ut lite som när man druckit en 3.5:a, d.v.s. inte så mkt, och det är efter flera bloss. Denna vape suger, för mig som är nybörjare och saknar tolerans borde man känt mer.

Okej, är inte så påläst om detta Gott rus i alla fall med Hero Vape:n.

Fick min från samma ställe. Blir testa nån annan THCA-vape, lär inte köpa nåt från Faraoh igen..
Cannabis fungerar inte så att du som nybörjare saknar tolerans och känner mer. Tvärtom så känner många inte mycket de första gångerna de röker. Ju längre du har rökt desto mindre behöver du röka.
Citera
2025-08-21, 00:33
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Cannabis fungerar inte så att du som nybörjare saknar tolerans och känner mer. Tvärtom så känner många inte mycket de första gångerna de röker. Ju längre du har rökt desto mindre behöver du röka.

Det är nog individuellt. Det är sant att de första gångerna kan rusen utebli, men när det väl slår till behövs det oftast inte någon hög dos om man inte har tolerans. Mitt första rus (kanske tredje ggn jag provade) är fortfarande mitt överlägset bästa.

Ett 20-tal gånger därefter var också helt magiska. Därefter har det trubbats av och toleransen har oftast ökat snabbt om jag använt en period regelbundet. Är jag helt utan tolerans så krävs det dock inte mycket, men kör jag regelbundet blir det fort en dyr "hobby".
Citera
2025-08-21, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx

Håller inte riktigt med dig. För mig och dom flesta jag känner så blev vi inte stekta den första gången/gångerna men jag känner till dom som har blivit det. Angående tolerans så har det, enligt min erfarenhet, mer med strain att göra. Efter 25g så biter det inte alls lika bra om ens alls. Sen får man något nytt och får betongkeps igen.
Citera
2025-08-21, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerJaegarn
Håller inte riktigt med dig. För mig och dom flesta jag känner så blev vi inte stekta den första gången/gångerna men jag känner till dom som har blivit det. Angående tolerans så har det, enligt min erfarenhet, mer med strain att göra. Efter 25g så biter det inte alls lika bra om ens alls. Sen får man något nytt och får betongkeps igen.

Jag tror det är en handhavandegrej i kombination med dåligt röka. Finns ingen som inte blir utslagen av en hink med dunderröka första gången. En seg myt.
Citera
2025-08-21, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Jag tror det är en handhavandegrej i kombination med dåligt röka. Finns ingen som inte blir utslagen av en hink med dunderröka första gången. En seg myt.
Exakt så. Jag har sett första gången bli helt förstörda av för mycket. Flera ggr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in