Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-19, 00:08
  #1
Medlem
Vad är grejen med dom? Jag råkar ut för det rätt så regelbundet att kvinnor som jag inte känner hälsar på mig. Vad vill dom? Varför hälsar dom på mig? Jag är rätt så introvert och inbunden som person och har inte så bra förståelse för hur andra människor fungerar, men när en attraktiv kvinna som bara så där hälsar på mig så blir jag väldigt ställd. Jag undrar vill hon bli munknullad eller varför hälsar hon på mig? Vad finns det annars för anledning varför hon hälsar på mig om hon inte vill bli munknullad? Är det mig det är fel på eller är det kvinnorna som hälsar på främmande män som det är fel på? Eller finns det en annan förklaring till varför kvinnor spontant hälsar på främmande män på promenadstråket? Är det för att dom söker kontakt eller är det bara en gest som egentligen inte betyder någonting?
Citera
2024-03-19, 00:19
  #2
Medlem
Blackrose23s avatar
Ibland kan kvinnor hälsa på en främmande man när dom känner att situationen känns lite otrygg eller hotande. Det blir nästan som en automatisk försvarsmekanism. Typ som i en chocktillstånd. Det är svårt att förstå och relatera för en man.

Det handlar absolut inte om något sexuellt.
Citera
2024-03-19, 00:20
  #3
Medlem
De hoppas att en liten artighet räddar dem från att dyka upp i efterlyst. Eller så är du kanske skitsnygg vem vet?

Kan också vara gangstalking av feministiskt initiativ, håll ögonen öppna.
Citera
2024-03-19, 00:29
  #4
Avstängd
När, var, hur

Det är normalt om du rör dig på vissa platser att hälsa. Villaområden, skogsområden. Normen är särskilt att du bör hälsa på människor om du rör dig på ett vis som tyder på promenad av hälsosamma levnadsvanor vilket då blir när du går ut med hunden eller om du går omkring i mer naturområden. Givetvis så sker oftast en snabb bedömning av den andras sinnesstämning, man hälsar normalt inte på någon som ser ut att vilja ha distans men man hälsar eller nickar tillbaka till den som hälsat på dig. Särskilt när du kommer upp i medelåldern så är beteendet på sin plats.
Citera
2024-03-19, 00:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Ibland kan kvinnor hälsa på en främmande man när dom känner att situationen känns lite otrygg eller hotande. Det blir nästan som en automatisk försvarsmekanism. Typ som i en chocktillstånd. Det är svårt att förstå och relatera för en man.

Det handlar absolut inte om något sexuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile
De hoppas att en liten artighet räddar dem från att dyka upp i efterlyst. Eller så är du kanske skitsnygg vem vet?

Kan också vara gangstalking av feministiskt initiativ, håll ögonen öppna.
Ja det är så jag tänker också att dom gör det för att investera i att dom gör sig mänskliga, skapa en relation i hopp om att inte bli utsatta för våld och så. Genetiskt kodat. Men det är ändå slampigt tycker jag.
Citera
2024-03-19, 00:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
När, var, hur

Det är normalt om du rör dig på vissa platser att hälsa. Villaområden, skogsområden. Normen är särskilt att du bör hälsa på människor om du rör dig på ett vis som tyder på promenad av hälsosamma levnadsvanor vilket då blir när du går ut med hunden eller om du går omkring i mer naturområden. Givetvis så sker oftast en snabb bedömning av den andras sinnesstämning, man hälsar normalt inte på någon som ser ut att vilja ha distans men man hälsar eller nickar tillbaka till den som hälsat på dig. Särskilt när du kommer upp i medelåldern så är beteendet på sin plats.
Senast det hände var det en person som jag träffat på på flera olika platser. På strandpromenad och i villakvarter som inte är nära varandra. Men jag har inte ens tittat åt personen bara konstaterat närvaron och tittat ner i marken men senast jag mötte personen så tittade jag upp istället för att stirra ned i marken och då hälsade hon på mig och jag nickade igenkännande men sen så råkade jag möta henne på kvällen igen men då var det på ett helt annat ställe och då fortsatte jag att stirra ned i marken för jag kände att det var genant att jag råkade på henne igen och jag tror inte hon sa något heller.
Citera
2024-03-19, 01:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEATH2AMERICA
Senast det hände var det en person som jag träffat på på flera olika platser. På strandpromenad och i villakvarter som inte är nära varandra. Men jag har inte ens tittat åt personen bara konstaterat närvaron och tittat ner i marken men senast jag mötte personen så tittade jag upp istället för att stirra ned i marken och då hälsade hon på mig och jag nickade igenkännande men sen så råkade jag möta henne på kvällen igen men då var det på ett helt annat ställe och då fortsatte jag att stirra ned i marken för jag kände att det var genant att jag råkade på henne igen och jag tror inte hon sa något heller.

Du... det är dig det är fel på. Hon kände igen dig för ni setts flera gånger innan. Bara vanlig medmänsklighet och vardagshyfs. Men eftersom du bara tror kvinnor om att vilja bli munknullade och kallar dem för slampor är det väl inte konstigt att du inte begriper bättre. Skämmes!
Citera
2024-03-19, 01:09
  #8
Medlem
Vem fan hälsar inte på folk?
Citera
2024-03-19, 01:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Vem fan hälsar inte på folk?
jag brukar inte hälsa på främmande personer bara på dom jag känner och det är så många så jag kan räkna dom på min ena hand för jag känner inga människor förutom dom jag känner och jag går inte omkring och hälsar på främmande personer för att lära känna dom och det är väldigt märklig beteende att gå omkring och hälsa på personer man råkat ha sett 2-3 gånger om man inte vill bli munknullad.
Citera
2024-03-19, 01:23
  #10
Medlem
Det betyder att du bor på ett hyfsat trevligt ställe. Ju mindre eller mer familjär gata/område, desto vanligare att folk hälsar på varandra. Kvinnor är folk, så kvinnor hälsar då också.

Ps. Du borde artigt hälsa tillbaka, det är trevligt. Detta gäller både kvinnor och män.
Citera
2024-03-19, 01:27
  #11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Ibland kan kvinnor hälsa på en främmande man när dom känner att situationen känns lite otrygg eller hotande. Det blir nästan som en automatisk försvarsmekanism. Typ som i en chocktillstånd. Det är svårt att förstå och relatera för en man.

Det handlar absolut inte om något sexuellt.

Du pratar i nattmössan, om en kvinna hälsar på en främmande man så är det nästan alltid fråga om ett hastigt uppblossande intresse.

Det märks att du inte vet hur kvinnor fungerar.
Citera
2024-03-19, 01:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEATH2AMERICA
jag brukar inte hälsa på främmande personer bara på dom jag känner och det är så många så jag kan räkna dom på min ena hand för jag känner inga människor förutom dom jag känner och jag går inte omkring och hälsar på främmande personer för att lära känna dom och det är väldigt märklig beteende att gå omkring och hälsa på personer man råkat ha sett 2-3 gånger om man inte vill bli munknullad.
Jaha, låter som om vi har att göra med en dåre, kvinnan skall vara lycklig att hon fortfarande är vid liv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback