Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Så du tror på fullt allvar att de hade erbjudit dig en bättre barndom bara de hade delat säng?
Eller vad var det du saknade med två närvarande föräldrar?
Hur upplöstes familjen om båda föräldrarna fanns kvar?
Hur skulle du känt nu som vuxen om du visste att dina föräldrar hade tvingat sig att hålla ihop på grund av dig?
Dina föräldrar kan troligen umgås och vara vänner just för att de skildes innan de hann bli bittra på varandra.
Om de hade hållit ihop familjen och hemmet. Hur de sover hade jag såklart inte brytt mig om.
Vad jag saknade med att ha en familj? Skojar du? Att vi VAR EN FAMILJ(du kan låtsas allt du vill, men det är inte alls samma med två föräldrar på varsitt håll). Att vi hade ett gemensamt hem, en gemensam vardag, att jag hade haft ett hem och en enda fast bas, att vi kunde fortsätta att bygga kollektiva minnen, att slippa styvförälder och att bo med en främling, att vara ett VI etc i all evinnerlighet.
Jag har blivit glad och tacksam om mina föräldrar tagit sitt ansvar och hållit ihop familjen åtminstone tills jag flyttat hemifrån.
Jag hade faktiskt inte brytt mig särskilt mycket om mina föräldrar inte kunnat umgås. Det är skitsamma ändå, familjen finns inte mer. Som jag skrev innan så hade det kanske till och med känts lättare om de hatat varandra. Då hade de haft lite mer av en anledning att skiljas samt att det då hade varit något som blivit bättre när de skildes.