2024-03-19, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldCrow
Detta kommer hållas hemligt länge så det var ingen vits att överklaga.
Jag hade tänkt föra fram det stora värdet för staten i min sakframställan. Det går att visa relativt lätt.

Ersättningen baseras inte på statens värde, det baseras på vilket värde det skulle haft för dig.
Citera
2024-03-19, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Ersättningen baseras inte på statens värde, det baseras på vilket värde det skulle haft för dig.
Ok det är svårare att visa och gör saken mer komplicerad. Men om jag kan visa att det utbetalats ett belopp för en sämre uppfinning inom samma område så borde jag väl kunna få det beloppet?
Citera
2024-03-19, 13:34
Medlem
Citat:
Ok det är svårare att visa och gör saken mer komplicerad. Men om jag kan visa att det utbetalats ett belopp för en sämre uppfinning inom samma område så borde jag väl kunna få det beloppet?

Vad innebär sämre uppfinning? De mest lönsamma sakerna är oftast saker som kan produceras billigt och säljas i stora volymer och inte något stort och avancerat.
Säg t.ex. en typ av patron. liten, billig, lätt att producera, bra vinst marginal och säljs i enorma volymer. Jämfört med ett avancerat radarsystem, säljs några få stycken, finns väldigt liten marknad och väldigt svårt och dyrt att producera, kanske inte ens är något som är möjligt att tillverka annat än för ett stort etablerat företag eller en statlig aktör.
Citera
2024-03-19, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-Lund
Vem är det som anser att den är sämre, branschen, staten eller du?

Och sämre på vilket sätt? Ett nytt kärnvapen eller ett biostridsmedel skulle de flesta se som bättre än en ny lite förbättrad hylsa till en granat. Men de första kan inte lagligt tillverkas och säljas och har inget direkt monetärt värde medan hylsan ganska simpelt kan massproduceras och har extrem efterfrågan.
Citera
2024-03-19, 13:41
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercadier
Visst, men att PMD kan besluta om att hålla stängda dörrar innebär inte att bevisningen får läggas fram.
Hur skulle någon praktiskt hindra mig från att visa bevisning menar du?
Citera
2024-03-19, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hur skulle någon praktiskt hindra mig från att visa bevisning menar du?
Det menar jag inte och det skrev jag inte heller. Öva att läsa innantill.
Citera
2024-03-19, 14:08
Medlem
styckets avatar
Citat:
Det menar jag inte och det skrev jag inte heller. Öva att läsa innantill.

kan du förtydliga vad du menar då det är väldigt svårt att tyda.

du skrev: "Visst, men att PMD kan besluta om att hålla stängda dörrar innebär inte att bevisningen får läggas fram."

för att PMD håller stängda dörrar, det innebär inte att man får lägga fram en bevisning. (Du får alltså inte visa dina bevis)

DÅ undrade jag bara hur de skulle hindra en från att lägga fram en bevisning.
Citera
2024-03-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
kan du förtydliga vad du menar då det är väldigt svårt att tyda.

du skrev: "Visst, men att PMD kan besluta om att hålla stängda dörrar innebär inte att bevisningen får läggas fram."

för att PMD håller stängda dörrar, det innebär inte att man får lägga fram en bevisning. (Du får alltså inte visa dina bevis)

DÅ undrade jag bara hur de skulle hindra en från att lägga fram en bevisning.
Eftersom bevisen är hemligstämplade får de inte läggas fram. Om du ändå rusar fram till ordföranden och slänger åt hen papper kan det vara ett sekretessbrott.
Citera
2024-03-19, 14:28
Medlem
styckets avatar
Citat:
Eftersom bevisen är hemligstämplade får de inte läggas fram. Om du ändå rusar fram till ordföranden och slänger åt hen papper kan det vara ett sekretessbrott.
Så ingen kan hindra en från att presentera bevis då?

Vad händer med en rättegång om man använder sig av hemlighetsstämplade bevis tro? (Mer än att man kan bli dömd).
Citera
2024-03-19, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-Lund
Vem är det som anser att den är sämre, branschen, staten eller du?
Jag kan visa matematiskt att den är sämre så det är inget tyckande.
Citera
2024-03-19, 15:07
Medlem
Citat:
Om hela rättegången är hemlig får man väl lägga fram hemliga bevis? Dokumentationen om exproprieringen är ju hemlig, motiv till hemlighållande o.s.v. Det måste jag ju få lägga fram?
Citera
2024-03-19, 15:43
Medlem
Bill-Lunds avatar
Citat:
Om hela rättegången är hemlig får man väl lägga fram hemliga bevis? Dokumentationen om exproprieringen är ju hemlig, motiv till hemlighållande o.s.v. Det måste jag ju få lägga fram?

Har du verkligen psyke för sånt här?
Om staten vill köra dig juridiskt i röven så gör dom det utan pardon, dom tar ingen hänsyn till om dom slår ditt liv i spillror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in