Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-17, 10:52
  #1
Medlem
Vilken var den senaste filmen som fick dig att kippa efter andan?
Tex en så intensiv scen att du tvingades kippa efter andan.

Berätta vilken film och vad som skedde!
Jag själv såg serien The Patient och kippade efter andan flera gånger speciellt mot slutet, en gång fick jag till och med pausa och gå ut och ta en promenad för att få tillbaka stabil andning. Jag ramlade ihop och hets-andades även ett par gånger då jag helt enkelt glömde bort att andas, eller höll andan för att det var för intensivt.
Citera
2024-03-17, 11:00
  #2
Medlem
Pillar43s avatar
Kan inte minnas att jag någonsin haft den upplevelsen i en film men The Force awakens trailern gav mig gåshud. Synd att själva filmen var skit. Halo 3 trailern var samma visa men där levde iaf spelet upp till hypen.
Citera
2024-03-17, 11:07
  #3
Medlem
Belters avatar
Hajen från 1972.
Citera
2024-03-17, 11:07
  #4
Medlem
Vitiss avatar
Jag försöker undvika The Joker med Joaquin Phoenix, men häromkvällen fladdrade en trailer förbi.
Jag fylldes av sorg och obehag, och kunde inte fort nog få bort filmsnutten.
Citera
2024-03-17, 11:17
  #5
Avstängd
Barry_bs avatar
Goodfellas första gången skulle jag tro
Citera
2024-03-17, 11:20
  #6
Medlem
Cannibal Holocaust, bra jävla rulle som känns så verklig!
Citera
2024-03-17, 11:43
  #7
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Vilken var den senaste filmen som fick dig att kippa efter andan?
Tex en så intensiv scen att du tvingades kippa efter andan.

Berätta vilken film och vad som skedde!
Jag själv såg serien The Patient och kippade efter andan flera gånger speciellt mot slutet, en gång fick jag till och med pausa och gå ut och ta en promenad för att få tillbaka stabil andning. Jag ramlade ihop och hets-andades även ett par gånger då jag helt enkelt glömde bort att andas, eller höll andan för att det var för intensivt.

Jag är lite osäker på vad du just menar med att filmen skulle få mig att kippa efter andan.

Men jag såg den där "djungle" (film 2017) som är verklighetsbaserad och de är så jävla mycket elände gång efter gång att det blir otroligt stressande att se den.
Det är en thriller som är väldigt mycket thriller om man säger så.
Citera
2024-03-17, 11:44
  #8
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Cannibal Holocaust, bra jävla rulle som känns så verklig!
Scenerna med djur uppges vara just verkliga.

Senast jag upplevde det TS beskriver måste vara ukrainska filmen The Tribe från 2014
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Tribe_(2014_film)
Inget gore, inte ens någon dialog, men jävlar vad obehaglig. Hantverksmässigt är det ett riktigt mästerverk!

Oppenheimer i en riktig IMAX, dvs i en biograf med en riktig film-IMAXprojektor, fick en också att tappa andan. Men mer biotekniskt. Inte så mycket för själva filmen.
Citera
2024-03-17, 12:13
  #9
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Det var nog att se Godzilla vs. Kong (2021)-trailern och samtidigt läsa tråden om filmen. Kunde fan inte sluta garva.
Citera
2024-03-17, 12:15
  #10
Medlem
grungewhores avatar
Det var länge sedan, men båda Mel Gibsons filmer "Passion of the Christ" och "Apocalypto" är nog de sista filmer jag kände var så autentiska att det gjorde ont.

Gaspar Noes "Irreversible" såg jag på Sthlm Filmfestival. När jag såg den kände jag inte så mycket, men det är en av de filmer som ibland återkommer i mitt huvud, så den måste berört långsiktigt.

Som ung blev jag, av dunkel anledning, väldigt berörd av "The Years of Living Dangerously" med Mel Gibson och Sigourney Weaver. Har inte sett den sedan dess, men tänker ofta på den som en känsla.
Citera
2024-03-17, 12:17
  #11
Medlem
Bledsaters avatar
The Zone of Interest typ.
Citera
2024-03-17, 12:35
  #12
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Hajen från 1972.
Vad är det för film?
Hajen från 1972?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback