Citat:
Ursprungligen postat av
Momika
Jag kan inte stå för den användaren som du svarat, men jag har svårt att se att användaren du svarade gav en promille insinuation på att han ser östeuropéer som mindre värda. Jag har dock varit i alla de tre länderna och jag ser klart och tydligt att dessa etniciteter har helt klart många likheter.
Fördomen mot östeuropéer som prostituerade kommer dock från alla bordeller i till exempel Tyskland, Tjeckien och Nederländerna, där majoriteten är rumäner, ryssar, ukrainare och kanske tjecker och polacker. I Spanien har du mer kvinnor med Sydamerikanskt ursprung men det förekommer Östeuropéer. I det stora hela är det helt klart så att majoriten av prostituerade i Europa kommer från Östeuropa. Därav skämtet.
Det borde du knappt behöva upplysa användaren om då det är ungefär som att behöva berätta joden är rund. Men jag förstår vissa svenskar fortfarande romantiserar den ukrainska kvinnan som urmodern

Får väl berätta de är även överrepresenterade här nere i Asien. Enda skillnaden är att de ser sig som lite bättre luder än lokalbefolkningen och därför tar de ett högre pris.
Hela Östeuropa har varit känt för de lyckosökande kvinnorna långt långt innan kriget i Ukraina började.
Den som har en stor plånbok och tålamod får prova en ukrainsk flickvän.
Skillnaden mellan en hora från Ukraina och Ryssland är att rysshoran är mer nära jorden medans den ukrainska kvinnan svävar lite på molnen och tror sig vara mer värd.
SVT gjorde ett humorprogram om ett ämne som faktiskt finns och existerar. Ni romantiker av ukrainska kvinnor hade behövt röra er mer utanför den svenska gränsen så hade ni fått se världen så dom den faktiskt ser ut.
Samma gällde även Polen och Rumänien så Ukrainska kvinnor behöver inte gråta över detta utpekande då det är faktum.