2024-03-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Du är säkert inte ens intresserad av nyheter. Och det ligger faktiskt något i det Elaf säger så det är bara att slanta upp för den utökade underhållningen gubbe😉

Jag hoppas dagen kommer då vi säger till babbarna att nu har ni 24 timmar på er att lämna landet, efter det kör vi "din hy är din uniform" då slipper vi skämt från getknullare i Sverige för gott.

Du ska tillbaks till öknen så judarna kan bomba er.
Citera
2024-03-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Är du dum i huvet? Vet du inte vad ”ras” innebär? Det innebär inte ögonfärger, hud och hårfärg. Vi är alla för lika genetiskt för att kunna räknas som raser, hur fan kan du inte veta det år 2024 i Sverige? Har du skolkat hela grundskolan?

Tyvärr för dig så lär inte skolan ut dina egna påhittade begrepp. Testa Googla och läs så kommer du få se att jag har rätt och du är felknullad i huvudet
Citera
2024-03-18, 13:05
Medlem
Ukrainas kvinnor i Sverige talar redan svenska och många har startat egna företag ex inom städbranschen. Det har high five araberna inte klarat på tre generationer i Sverige. Detta begriper inte våra medieproducenter i Stockholms innerstad. SVTs Hanna Stjörne måste uttala sig om rasismen inom SVT. Ukrainas riktiga män har inte lämnat Ukraina. Arabiska män flyr och lämnar deras familjer. Får vi höra nåt om det på SVT?
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-03-18 kl. 13:08.
Citera
2024-03-18, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Momika
Jag kan inte stå för den användaren som du svarat, men jag har svårt att se att användaren du svarade gav en promille insinuation på att han ser östeuropéer som mindre värda. Jag har dock varit i alla de tre länderna och jag ser klart och tydligt att dessa etniciteter har helt klart många likheter.

Fördomen mot östeuropéer som prostituerade kommer dock från alla bordeller i till exempel Tyskland, Tjeckien och Nederländerna, där majoriteten är rumäner, ryssar, ukrainare och kanske tjecker och polacker. I Spanien har du mer kvinnor med Sydamerikanskt ursprung men det förekommer Östeuropéer. I det stora hela är det helt klart så att majoriten av prostituerade i Europa kommer från Östeuropa. Därav skämtet.

De kommer från forna kommunistländer. Kommunistländer. Think about it.
Citera
2024-03-18, 13:48
Medlem
Personer från MENA som kommer hit får full gratis samhällsservice från dag ett. Sjukvård, tandvård, halalmat, mobiltelefon, full dagpenning, bostad osv. Ukrainarna får nästan inget.

Det är klart lätt för en skumma-grädden-arab att sitta och håna folk som måste lita till sig själva för mat och boende efter att ha flytt från ett faktiskt pågående krig. MENA-invandrare slipper ju det helvetet, de behöver inte prostituera sig, de får allting serverat.
Citera
2024-03-18, 13:53
Medlem
Vel, ikke flere voldtekter, da. Takk.
Citera
2024-03-18, 13:56
Medlem
Byxfuckers avatar
Skämtet var grovt, men det är precis den typen av humor jag saknat från SVT. Brittisk TV har alltid varit överlägsen svensk eftersom britterna vågar vara grova och skämta om allt, vilket faktiskt är roligt.

En eloge till Elaf som belyser samhällsproblem genom humor.
En snigel på ögat till flashbackare som får ont i rumpan av humor.
Citera
2024-03-18, 14:29
Medlem
Samma personer som attackerar Elaf nu gapade om hur viktigt det var med yttrandefrihet när koranbränningarna var aktuella Helt plötsligt är yttrandefriheten inte aktuell längre om man ska tysta såna som Elaf som vågar dra grova skämt. Komiskt med efterblivna rasister som inte ens kan vara konsekventa med sina åsikter
Citera
2024-03-18, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför förstår inte rasister humor, ens om det står i tablån?

Allt är humor och skoj tills någon skämtar om mohammed eller folk från MENA länder. DÅ ÄR DET RASISM!!!!!! walla svenna hora
Citera
2024-03-18, 15:09
Medlem
Det kan väl inte komma som en överraskning för någon här att utomeuropeiska invandrare ser vita kvinnor som horor eller?
Citera
2024-03-18, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieski
Samma personer som attackerar Elaf nu gapade om hur viktigt det var med yttrandefrihet när koranbränningarna var aktuella Helt plötsligt är yttrandefriheten inte aktuell längre om man ska tysta såna som Elaf som vågar dra grova skämt. Komiskt med efterblivna rasister som inte ens kan vara konsekventa med sina åsikter

Det är en enorm skillnad mellan att tillåtas uttrycka en provocerande åsikt på ett torg i egenskap av privatperson, och att uttrycka samma åsikt i skattefinansierad statsägd tv i egenskap av anställd på tv-bolaget.

I det första fallet ses det som en privatpersons privata åsikt. I det senare fallet kan det uppfattas som svenska statens officiella ståndpunkt.

Om Elaf jobbat på ryska RT och uttryckt att ukrainska kvinnor är horor, så hade det med rätta uppfattats som att det är Putin som ligger bakom budskapet. Det är också anledningen till att den ukrainska regeringen genom sin ambassadör protesterar mot uttalandet. De ser det som att den svenska regeringen är ansvarig för det.
Citera
2024-03-18, 15:12
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Momika
Jag kan inte stå för den användaren som du svarat, men jag har svårt att se att användaren du svarade gav en promille insinuation på att han ser östeuropéer som mindre värda. Jag har dock varit i alla de tre länderna och jag ser klart och tydligt att dessa etniciteter har helt klart många likheter.

Fördomen mot östeuropéer som prostituerade kommer dock från alla bordeller i till exempel Tyskland, Tjeckien och Nederländerna, där majoriteten är rumäner, ryssar, ukrainare och kanske tjecker och polacker. I Spanien har du mer kvinnor med Sydamerikanskt ursprung men det förekommer Östeuropéer. I det stora hela är det helt klart så att majoriten av prostituerade i Europa kommer från Östeuropa. Därav skämtet.

Det borde du knappt behöva upplysa användaren om då det är ungefär som att behöva berätta joden är rund. Men jag förstår vissa svenskar fortfarande romantiserar den ukrainska kvinnan som urmodern
Får väl berätta de är även överrepresenterade här nere i Asien. Enda skillnaden är att de ser sig som lite bättre luder än lokalbefolkningen och därför tar de ett högre pris.
Hela Östeuropa har varit känt för de lyckosökande kvinnorna långt långt innan kriget i Ukraina började.

Den som har en stor plånbok och tålamod får prova en ukrainsk flickvän.
Skillnaden mellan en hora från Ukraina och Ryssland är att rysshoran är mer nära jorden medans den ukrainska kvinnan svävar lite på molnen och tror sig vara mer värd.

SVT gjorde ett humorprogram om ett ämne som faktiskt finns och existerar. Ni romantiker av ukrainska kvinnor hade behövt röra er mer utanför den svenska gränsen så hade ni fått se världen så dom den faktiskt ser ut.
Samma gällde även Polen och Rumänien så Ukrainska kvinnor behöver inte gråta över detta utpekande då det är faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in