Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Men hur uttrycker du dig människa?! Tror du det är ok att du skriver att polacker, ryssar och ukrainare är mindre värda eller vad fan är din poäng?! Jag har många vänner från Östeuropa och Baltikum, blir fan beklämd över hur xenofobiskt Elafs fans uttrycker sig. Är meningen med programmet att normalisera hets mot folkgrupp eller?
Jag kan inte stå för den användaren som du svarat, men jag har svårt att se att användaren du svarade gav en promille insinuation på att han ser östeuropéer som mindre värda. Jag har dock varit i alla de tre länderna och jag ser klart och tydligt att dessa etniciteter har helt klart många likheter.
Fördomen mot östeuropéer som prostituerade kommer dock från alla bordeller i till exempel Tyskland, Tjeckien och Nederländerna, där majoriteten är rumäner, ryssar, ukrainare och kanske tjecker och polacker. I Spanien har du mer kvinnor med Sydamerikanskt ursprung men det förekommer Östeuropéer. I det stora hela är det helt klart så att majoriten av prostituerade i Europa kommer från Östeuropa. Därav skämtet.