2024-03-18, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Är det?!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l3KzAM/sa-lever-de-ukrainska-kvinnorna-som-saljer-sex-i-sverige-200-sekunder
Citera
2024-03-18, 12:00
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritzonTrump
Bakgrunden är ett avsnitt av mångfaldssatsningen ”Invandrare för svenskar” som publicerades förra veckan. I det pratas det om vilken invandrargrupp som fick flest uppehållstillstånd under 2022.

SVT-journalisten Elaf Ali, som själv är hemmahörande i Irak, säger i avsnittet att de flesta som kom det året var ukrainare.

– Men man kanske inte tänker så mycket på det för att de är ljushåriga så de smälter in. Det kanske mest märks på bordellerna, lägger hon till.
Samnytt: Ukrainsk protest när SVT pekar ut ukrainska flyktingar som horor

Inslaget: SVT Play: IFS - invandrare för svenskar
Vad är Suryoyozone? Och har hundturken något med laserturken att göra? Svaren får du i Sveriges mest multikultiga frågesport. Programledare: Ahmed Berhan. Med Filip Dikmen, Evelyn Mok, Thanos Fotas, Elaf Ali, Kaliffa, Camilla Hamid, Big O och Assia Dahir. Del 1 av 8.
https://www.bitchute.com/embed/dYB6ZaMsfORx

Skulle SVT även kunna "skämta" på samma sätt om muslimska flyktingar? Vad var SVT-journalistens Elaf Ali tanke med detta plumpa uttalande?
Det är inte SVT som pekar ut ditt obildade mähä.
Det är Elaf som är rolig i ett humorprogram där dom skämtar om alla invandrargrupper. Läs vad programmet heter. Och förstår man inte vad det är för program efter 5 minuters tittande finns det inget hopp för den personen. Det är inget nyhetsinslag där SVT går ut och uttrycker sig som fakta och har den åsikten som du skriver i rubriken.

Elaf är för övrigt topp 3 roligast i programmet och gör sitt jobb med bravur.
Citera
2024-03-18, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Ja, det är det. Särskilt när det gäller ryssar, ukrainare och polacker. Samma folk. Ukrainare är inte finare och mer skötsamma än andra öststatare. Varför tror alla det?

Men hur uttrycker du dig människa?! Tror du det är ok att du skriver att polacker, ryssar och ukrainare är mindre värda eller vad fan är din poäng?! Jag har många vänner från Östeuropa och Baltikum, blir fan beklämd över hur xenofobiskt Elafs fans uttrycker sig. Är meningen med programmet att normalisera hets mot folkgrupp eller?
Citera
2024-03-18, 12:01
Medlem
Citat:
Som det står i din länk var det redan allmän konsensus att människor från ”Asien inklusive Syrien” räknades som vita så därför vann han målet.

https://daily.jstor.org/how-arab-americans-stopped-being-white/
I USA har Italienare och Irländare varit mer diskriminerade än araber från Mellanöstern, araber räknades som vita när inte irländare gjorde det.

Västasien, inte hela Asien
Citera
2024-03-18, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Västasien, inte hela Asien

Jag citerade artikeln någon annan länkade, det stod bara ”Asia” i den. Men Irak och Syrien ligger längst västerut i Asien ja.
Citera
2024-03-18, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det är inte SVT som pekar ut ditt obildade mähä.
Det är Elaf som är rolig i ett humorprogram där dom skämtar om alla invandrargrupper. Läs vad programmet heter. Och förstår man inte vad det är för program efter 5 minuters tittande finns det inget hopp för den personen. Det är inget nyhetsinslag där SVT går ut och uttrycker sig som fakta och har den åsikten som du skriver i rubriken.

Elaf är för övrigt topp 3 roligast i programmet och gör sitt jobb med bravur.

Hon är inte rolig, har sett henne i Svenska nyheter, varken hon, de andra tjejerna eller hipstern som kommer in ibland, heter han Robin? är roliga. Tycker inte Messiah Hallberg är rolig heller men han är iaf naturlig som programledare.
Citera
2024-03-18, 12:08
Medlem
Citat:
Men hur uttrycker du dig människa?! Tror du det är ok att du skriver att polacker, ryssar och ukrainare är mindre värda eller vad fan är din poäng?! Jag har många vänner från Östeuropa och Baltikum, blir fan beklämd över hur xenofobiskt Elafs fans uttrycker sig. Är meningen med programmet att normalisera hets mot folkgrupp eller?
Dom är inte mindre värda, men dom är som dom är. Hört talas om öststatsligor som stjäl och skeppar stöldgodset österut? Alla vet om det, även dom själva. Innan ukrainare blev flyktingar och gullade med så tillhörde dom samma kategori. Dom var även den grupp med flest papperslösa i Sverige. Dom jobbade svart eller i sexindustrin. Blunda på du bara.
Citera
2024-03-18, 12:13
Medlem
Skicka hem den otacksamma svartskallen.

Ryck medborgarskapet om det finns något och livstids utvisning. Du kan hata ukrainare i öknen.

Getknullare.
Senast redigerad av Haltochkorkad 2024-03-18 kl. 12:16.
Citera
2024-03-18, 12:18
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haltochkorkad
Skicka hem den otacksamma svartskallen.

Ryck medborgarskapet om det finns något och livstids utvisning. Du kan hata ukrainare i öknen.

Getknullare.
Är hon otacksam bara för att hon drar ett roligt skämt? Det roliga är att hon som invandrare bidrar mer till samhället än vad du gör😄
Citera
2024-03-18, 12:19
Medlem
Citat:
Jag citerade artikeln någon annan länkade, det stod bara ”Asia” i den. Men Irak och Syrien ligger längst västerut i Asien ja.

Från artikeln:

"the generally received opinion . . . that the inhabitants of a portion of Asia, including Syria, [are] to be classed as white persons"

Thailändare, vietnameser och sådana folk har förstås aldrig räknats som vita. Utan det handlar om ”a portion of Asia”. Den del som brukar kallas Västasien eller idag oftast Mellanöstern.
Citera
2024-03-18, 12:21
Medlem
Citat:

Jag kan inte stå för den användaren som du svarat, men jag har svårt att se att användaren du svarade gav en promille insinuation på att han ser östeuropéer som mindre värda. Jag har dock varit i alla de tre länderna och jag ser klart och tydligt att dessa etniciteter har helt klart många likheter.

Fördomen mot östeuropéer som prostituerade kommer dock från alla bordeller i till exempel Tyskland, Tjeckien och Nederländerna, där majoriteten är rumäner, ryssar, ukrainare och kanske tjecker och polacker. I Spanien har du mer kvinnor med Sydamerikanskt ursprung men det förekommer Östeuropéer. I det stora hela är det helt klart så att majoriten av prostituerade i Europa kommer från Östeuropa. Därav skämtet.
Citera
2024-03-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Är hon otacksam bara för att hon drar ett roligt skämt? Det roliga är att hon som invandrare bidrar mer till samhället än vad du gör😄

Jag har betalat skatt i 25 år din satans babbe. Hon betalar inte skatt, hon parasiterar på skattemedel. Som kunde varit poliser,(gärna gränspolis så svartskallen inte skulle kommit in) sjuksyrror eller sänkt skatt.

Ut med getknullarna utan annan anledning.
Senast redigerad av Haltochkorkad 2024-03-18 kl. 12:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in