2024-03-17, 03:35
Medlem
xx77dds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av their
Nej, nej ukrainska flyktingar är inga horor, ni missuppfattar SVT:s roliga skämt.

Dom utpekas ju som sexköpare.

Håller med till 100%. Det var INGET roligt skämt!!

Elaf är istället själv en jävla rutten arabhora !!!
Citera
2024-03-17, 03:46
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur har ni alla överlevt på flashback i alla dessa år om ni är så känsliga för icke pk-skämt?
Bättre än Charlie Hebdo redaktion?
Citera
2024-03-17, 04:27
Medlem
Hyperkits avatar
Skit samma vad hon säger. Elaf Ali är Sveriges vackraste arab
Citera
2024-03-17, 04:28
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det är väl ok om man inte hycklar med islam som att deras ledare är pedofil och dom gifter sig med barn.

Humor ska ju kunna driva om fördomar osv men när det kommer till invandrare och speciellt islam då har man gjort undantag.

Nu har jag inte sett programmet men så länge dom är lika grova om alla så gör det mig ingenting.

När jag kollar på avsnittet så är det inte speciellt mångkulturellt utan det är bara muslimer.
Dom kunde slängt in lite asiater samt polacker, norsk, och Sydamerikaner också.

Det är en Kines och en Grek med i panelen
Citera
2024-03-17, 04:38
Medlem
Orcinus-orcas avatar
MENA-invandrare hatar ukrainska invandrare har jag märkt. I sociala medier så läser man en massa gnäll från blattar om hur Sverige bryr sig om Ukraina men inte Palestina. Man ser också ukrainare som ett hot, då man vet ser de som konkurrens till att snylta på bidragen. Samma sak har jag läst förekommer i Tyskland.

Klart vi svenskar har större sympati för ukrainare än blattar. Vi skulle gladeligen byta ut alla MENA-invandrare mot slaver.
Citera
2024-03-17, 04:48
Avslutad
Citat:
Det är väl ok om man inte hycklar med islam som att deras ledare är pedofil och dom gifter sig med barn.

Humor ska ju kunna driva om fördomar osv men när det kommer till invandrare och speciellt islam då har man gjort undantag.

Nu har jag inte sett programmet men så länge dom är lika grova om alla så gör det mig ingenting.

När jag kollar på avsnittet så är det inte speciellt mångkulturellt utan det är bara muslimer.

Som en annan användare nämnt, så är det både en grek och en kines i panelen. Filip Dikmen är syrian, så knappast muslim. Dogge Doggelito från The Latin Kings har också suttit i panelen och är nu med i varje avsnitt genom inslaget "Brev från Botkyrka".

Personligen tycker jag att det är ett roligt program och skönt att SVT vågat producera något som inte är så PK. De har drivit om mellanöstniska folkgrupper i tidigare säsonger, till och med om Paludans koranbränningar. Jag tycker att de mixar skämten bra.
Senast redigerad av vattenmelonen. 2024-03-17 kl. 04:52.
Citera
2024-03-17, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritzonTrump
Bakgrunden är ett avsnitt av mångfaldssatsningen ”Invandrare för svenskar” som publicerades förra veckan. I det pratas det om vilken invandrargrupp som fick flest uppehållstillstånd under 2022.

SVT-journalisten Elaf Ali, som själv är hemmahörande i Irak, säger i avsnittet att de flesta som kom det året var ukrainare.

– Men man kanske inte tänker så mycket på det för att de är ljushåriga så de smälter in. Det kanske mest märks på bordellerna, lägger hon till.
Samnytt: Ukrainsk protest när SVT pekar ut ukrainska flyktingar som horor

Inslaget: SVT Play: IFS - invandrare för svenskar
Vad är Suryoyozone? Och har hundturken något med laserturken att göra? Svaren får du i Sveriges mest multikultiga frågesport. Programledare: Ahmed Berhan. Med Filip Dikmen, Evelyn Mok, Thanos Fotas, Elaf Ali, Kaliffa, Camilla Hamid, Big O och Assia Dahir. Del 1 av 8.
https://www.bitchute.com/embed/dYB6ZaMsfORx

Skulle SVT även kunna "skämta" på samma sätt om muslimska flyktingar? Vad var SVT-journalistens Elaf Ali tanke med detta plumpa uttalande?
SFI håller högt i tak,de SKÄMTAR om alla,araber,kineser,vita,svarta,ALLA RISKERAR bli hånade.
OTROLIGT larvigt bli arg på Satir
Senast redigerad av drhasch81 2024-03-17 kl. 05:06.
Citera
2024-03-17, 04:59
Medlem
Akacia2050s avatar
Nu har jag förvisso inte sett programmet. Men jag antar att man bara får skämta så grovt om vita.

SVT representer ju ändå staten. Kanske inte så snyggt i integrationssynpunkt för krigsskadade Ukrainare. Tycker ur den synvikeln att det nästan är bättre att SVT gör det de är bäst på, program om rövhål.
Citera
2024-03-17, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
SFI håller högt i tak,de SKÄMTAR om alla,araber,kineser,vita,svarta,ALLA RISKERAR bli hånade.
OTROLIGT larvigt bli arg på Satir
Vem har blivit arg?
Citera
2024-03-17, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Nu har jag förvisso inte sett programmet. Men jag antar att man bara får skämta så grovt om vita.

SVT representer ju ändå staten. Kanske inte så snyggt i integrationssynpunkt för krigsskadade Ukrainare. Tycker ur den synvikeln att det nästan är bättre att SVT gör det de är bäst på, program om rövhål.
Tvärtom, här skämtas det om somalier, muslimer, syrianer och jag vet inte allt. Men som vanligt är det dom som inte har sett programmet som avskyr det mest.
Citera
2024-03-17, 06:21
Medlem
Citat:

Vet inte om det länkats men det som i samma program retade upp imamen. Visst lite PK-slätning över det beroende hur man väljer att tolka det.

https://www.youtube.com/watch?v=38ZFUYnKSw4&pp=ygUJc3Z0IGh1bW9y

Bra att de har ett program som är högt i tak med sin satir. Den småfete asiatiskan Evelyn, såg ett klipp där det svingades ganska friskt mot kineser som var riktat mot henne och att hon inte fattade skämtet innan om kebabdagen som är 11 september.
Citera
2024-03-17, 06:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PommesFritzonTrump
Bakgrunden är ett avsnitt av mångfaldssatsningen ”Invandrare för svenskar” som publicerades förra veckan. I det pratas det om vilken invandrargrupp som fick flest uppehållstillstånd under 2022.

SVT-journalisten Elaf Ali, som själv är hemmahörande i Irak, säger i avsnittet att de flesta som kom det året var ukrainare.

– Men man kanske inte tänker så mycket på det för att de är ljushåriga så de smälter in. Det kanske mest märks på bordellerna, lägger hon till.
Samnytt: Ukrainsk protest när SVT pekar ut ukrainska flyktingar som horor

Inslaget: SVT Play: IFS - invandrare för svenskar
Vad är Suryoyozone? Och har hundturken något med laserturken att göra? Svaren får du i Sveriges mest multikultiga frågesport. Programledare: Ahmed Berhan. Med Filip Dikmen, Evelyn Mok, Thanos Fotas, Elaf Ali, Kaliffa, Camilla Hamid, Big O och Assia Dahir. Del 1 av 8.
https://www.bitchute.com/embed/dYB6ZaMsfORx

Skulle SVT även kunna "skämta" på samma sätt om muslimska flyktingar? Vad var SVT-journalistens Elaf Ali tanke med detta plumpa uttalande?

Har slutat kolla på Svenska nyheter tack vare henne. Dels pga antisemitismen och hur de i varje avsnitt lägger in antisemitiska argument mot Israels existens fegt dolda bakom symboliken med att Sveriges samer som är så himla få skulle få Ystad tex. Men också hennes tydliga passiva aggressivitet när hon går runt och intervjuar folk och bara säger grova förolämpningar till trevliga, intet ont anande människor som får sin dag förstörd. Hon osar entitlement.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in