Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Men det där är inte ok. Hon ska inte gå omkring och vara rasistisk och sprida rasistiska skämt med något slags alibi med mellanöstern-bakgrund. Araber är dessutom ingen förtryckt grupp så intersektionellt är hon inte ens ”på samma nivå” när hon i tv upprepar gammal rasism mot kineser. Det är inte ok överhuvudtaget.
Men det är okej om någon annan gör det, eller tolkar jag dig fel där?
Frågan är vad imamen blev mest "kränkt" över kanske programledarens kommentar riktat mot imamen och henne?
Är det ingen av er (PK-människor) som som faktiskt reflekterar över sanningarna som kommer fram att muslimer faktiskt är väldigt homofobiska?
Nu var det inte heller Elaf Ali som drog det mot kinesen så just det ska inte hon lastas för men då jag inte följt programmet vet jag inte om hon gjort det tidigare. Det är satir och i det hör det ofta till att det roastas mot varandra också.
Det är väl bara bra om den här satiren kan komma tillbaka som fanns tidigare men som de sista 10-20 åren mer eller mindre blivit tabu för att alla "kan" bli kränkta om det är mot invandrare eller på annat sätt en grupp som det inte får skämtas om medans det varit helt okej att skämta och "kränka" etniska svenskar.
Om jag ska vara ärlig och känna mig "kränkt " är det isf Anders Lundin i 'Allt för Sverige' med sina utläggningar om svenskar och svensk historia som är rent pinsamt dålig ibland.
Jag värderar yttrandefriheten högt och då är det här inom ramarna precis som koranbränningar.