• 1
  • 2
2024-03-15, 19:43
Medlem
ja det är tufft just nu med ha förvaltare anordad å betalar inte alla räkningar tog min post nyligen omregisterad,
ja kan förstås flytta till danmark eller nåt om ja orkat har gömt undan pengar utomlands från myndigheter,
det inkom en massa påhitt till tingsrätten att jag tog sms lån & spela bort pengar utan underlag,
jag förlorade ändå tingsrätten beslut avslag prövningstillstånd i hovrätten,
jag anmälde överförmyndarenheten bollnäs & ovanåker Ljusdal Tjänstefel
till polisen,
ja kan ingenting göra från min sida enbart hamna ofrivilligt i kronofogden
av Jaana Hertzman som betalar ej klarna
väntar på svar högsta domstolen över prövningstillstånd
Citera
2024-03-15, 19:45
Medlem
jag blev utsatt av chefer inom lss boendet & kommun makt missbruk söka förvaltare & godman varje år
när jag flytta till lss boende
detta är olagligt att kränka mina rättighter för jag bor där
Citera
2024-03-15, 19:46
Medlem
Bluebeast72s avatar
Lider med dig, som vanligt är våra myndigheter fyrkantiga, hårda o rätt skoningslösa. Hoppas ditt liv ordnar sig vännen.
Citera
2024-03-15, 19:58
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autistictiktok8
jag blev utsatt av chefer inom lss boendet & kommun makt missbruk söka förvaltare & godman varje år
när jag flytta till lss boende
detta är olagligt att kränka mina rättighter för jag bor där

Godman är väl ändå frivilligt, men förvaltare kan vara en tvångsåtgärd. De är inte så att du verkligen behöver hjälpen då?
Citera
2024-03-15, 20:07
Medlem
[quote=rakarna|87675275]Godman är väl ändå frivilligt, men förvaltare kan vara en tvångsåtgärd. De är inte så att du verkligen behöver hjälpen då?,
det är tyvärr ingen hjälp då dem gör enbart med pengarna hantera lyssnar inte på mig det jag säger så ja försöker säga upp det
"förvalta pengar å undrar över det är enda svar jag får av henne"
Citera
2024-03-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Lider med dig, som vanligt är våra myndigheter fyrkantiga, hårda o rätt skoningslösa. Hoppas ditt liv ordnar sig vännen.
tack det är tufft just nu, man vet inte vad man ska göra med livet längre, sparade ihop pengar i försäljningar, & tvungen låna annans inloggning till bank, för kunna ha några pengar själv
jag har enbart åkt ambulans, å sådant till psykiatrin sedan förvaltare blev av,
då säger dem finna ingen medicin för bli av med förvaltaren, så åke man hem till det tråkiga & samtal från banken inkasso betala snarast, å ja hade sparat till dem ja har inget bank konto längre,
ja ville ge dem tillbaka 13,800, ja fick ihop just nu får dem ligga tills bättre tider antar jag
Citera
2024-03-15, 20:13
Medlem
ja hade chansen gå med på godman dock läste online att signerar jag så kan dem efteråt söka förvaltare i tingsrätten om dem inte är nöjd med makten
Citera
2024-03-15, 20:16
Medlem
jag känner mig så kränkt i detta har funderat på göra mig själv hemlös från lss boende för jag har ingenting nu, när har förvaltare enbart dessa monopol pengar som skulle getts tillbaka, dem satte förvaltare mitt i månaden så ja hann inte betala lånen
Citera
2024-03-15, 20:20
Medlem
jag hade betalat alla mina räkningar i tid & gjort det ja skulle skulderna var under 80 tusen,
ja är även välgörenhet hjälper andra med ekonomi betalar räkningar scannar fakturor skriver manuellt
vet inte vad detta ger mig exact ,
blir bara kronofogden efter mig ja sålde nästan halva lägenheten med prylar för betala räkningar
sen ja ingenting av det genomfördes då förvaltare sattes in innan
Citera
2024-03-15, 20:24
Medlem
ja försökte få tag i läkarintyg för få bort förvaltare om de ens gick nej
nekad överallt ingen svarar ens mina föräldrar när dem ringer
deras signatur räckte förr att slippa dessa myndigheter
nu gick förvaltarskap igenom med ett gammalt läkarintyg utan någon som helst underlag på vad myndigheterna säger
ja kan bara hoppas polisen gör något
Citera
2024-03-15, 22:24
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
ja det är tufft just nu med ha förvaltare anordad å betalar inte alla räkningar tog min post nyligen omregisterad,
ja kan förstås flytta till danmark eller nåt om ja orkat har gömt undan pengar utomlands från myndigheter,
det inkom en massa påhitt till tingsrätten att jag tog sms lån & spela bort pengar utan underlag,
jag förlorade ändå tingsrätten beslut avslag prövningstillstånd i hovrätten,
jag anmälde överförmyndarenheten bollnäs & ovanåker Ljusdal Tjänstefel
till polisen,
ja kan ingenting göra från min sida enbart hamna ofrivilligt i kronofogden
av Jaana Hertzman som betalar ej klarna
väntar på svar högsta domstolen över prövningstillstånd
Fullkomligt omöjligt att förstå vad du skriver och vill fråga/diskutera.
Citera
2024-03-16, 05:37
Medlem
Citat:
jag hade betalat alla mina räkningar i tid & gjort det ja skulle skulderna var under 80 tusen,
ja är även välgörenhet hjälper andra med ekonomi betalar räkningar scannar fakturor skriver manuellt
vet inte vad detta ger mig exact ,
blir bara kronofogden efter mig ja sålde nästan halva lägenheten med prylar för betala räkningar
sen ja ingenting av det genomfördes då förvaltare sattes in innan
Så du menar alltså att du alltid har betalat dina räkningar i tid och att dom slumpmässigt gav dig en förvaltare som förhindrade dig från att betala fakturor och att det är där dina ekonomiska problem härstammar från ? Och varför drar du upp att ”du gör välgörenhet genom att hjälpa andra med att betala räkningar och scanna fakturor”? Är väl helt oväsentligt? Varför skulle dom tillägna dig en förvaltare om du dels vet hur man gör men också gör det ”utan problem”?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in