2024-04-23, 17:48
Är det bara jag som stör mig på att Sonja ska artikulera allt hon säger med sina händer hela tiden? Han vill visa sig "övertydlig" och nån form av översittare. Hon pratar något oerhört med händerna, rör händerna hela tiden när hon pratar som om hon pratar med dagisbarn.
Känns som hon tror att hon är så smart och framgångsrik, när hon i själva verket är en alldaglig svensson tjej.
Citera
2024-04-23, 18:14
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Är det bara jag som stör mig på att Sonja ska artikulera allt hon säger med sina händer hela tiden? Han vill visa sig "övertydlig" och nån form av översittare. Hon pratar något oerhört med händerna, rör händerna hela tiden när hon pratar som om hon pratar med dagisbarn.
Känns som hon tror att hon är så smart och framgångsrik, när hon i själva verket är en alldaglig svensson tjej.

Lite överdrivet "förstående" ska hon vara.
Emil är katastrofalt handfallen och oattraktiv, på dejten.
Sonja: "det finns inga rätt eller fel, tänker jag"-kommentars-floskeln kör hon som hon är värsta psykologen, som "ska ta omhand om honom".

Och handfallna killar har hon nog mer till övers för än om killarna bossiga?
Jag t r o r att Valentin är en sån som nästan låter sig köras över (supermjukis iallafall?).

Det ligger någonting i som någon sa här, att Sonja är typen som vill att killarna ska toffla, men sen står hon inte ut med dem för att det blir för lite tuggmotstånd?

Jag tycker fakiskt det ligger någon härskarteknik i det där att hon ska fråga ut dem.
Hon gör nog så med alla killar som hon inte är intresserad av, för hon vill inte ha dem under skinnet?

Och killarna bara sitter där och jakar, utan att fråga vem hon är.

Samtidigt så tycker jag det var gulligt att hon blev helt annorlunda mot Valentin, för honom är hon intresserad av.

Och jag tycker, trots hennes "förstående-härskar-teknik"-attityd att hon har karisma och inte är en tillgjord bachelorette.

Edit: Undrar om Sonja är typen som ska "ta omhand" om killen i ett förhållande?
Citera
2024-04-23, 18:49
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Lite överdrivet "förstående" ska hon vara.
Emil är katastrofalt handfallen och oattraktiv, på dejten.
Sonja: "det finns inga rätt eller fel, tänker jag"-kommentars-floskeln kör hon som hon är värsta psykologen, som "ska ta omhand om honom".

Och handfallna killar har hon nog mer till övers för än om killarna bossiga?
Jag t r o r att Valentin är en sån som nästan låter sig köras över (supermjukis iallafall?).

Det ligger någonting i som någon sa här, att Sonja är typen som vill att killarna ska toffla, men sen står hon inte ut med dem för att det blir för lite tuggmotstånd?

Jag tycker fakiskt det ligger någon härskarteknik i det där att hon ska fråga ut dem.
Hon gör nog så med alla killar som hon inte är intresserad av, för hon vill inte ha dem under skinnet?

Och killarna bara sitter där och jakar, utan att fråga vem hon är.

Samtidigt så tycker jag det var gulligt att hon blev helt annorlunda mot Valentin, för honom är hon intresserad av.

Och jag tycker, trots hennes "förstående-härskar-teknik"-attityd att hon har karisma och inte är en tillgjord bachelorette.

Edit: Undrar om Sonja är typen som ska "ta omhand" om killen i ett förhållande?

Jag håller med dig om allt men kan dock tycka att på dejten med Emil så kunde hon väl ta lite intiativ? Emil var uppenbarligen oförmögen att ställa frågor eller leda dejten. Kunde inte Sonja se detta och då leda och styra dejten? Verkar som hon ville ”testa” Emil, vilket blir lite töntigt? Alternativt vill hon ha en macho snubbe som leder och styr, samtidigt som hon ska bara sitta och få alla frågor osv serverade. Men hon ger inte intrycket av att vara den typen av tjej hela tiden.
Citera
2024-04-23, 20:13
Medlem
pelletdogs avatar
Tankar om "Killarna avslöjar allt" avsnitt 4.

Citera
2024-04-23, 21:36
Medlem
Är det bara jag som stör mig på att hon säger grabbarna hela tiden?
Citera
2024-04-23, 21:48
Medlem
Citat:

Jag stör mig också på det! Och att hon ta killarnas händer och gör samma sak haha
Citera
2024-04-23, 21:53
Citat:
Ursprungligen postat av pelletdog
Tankar om "Killarna avslöjar allt" avsnitt 4.

Man öppnar väl iofs inte andras brev, som är aviserade till en annan än sig själv. Det lärde man sig typ på dagis. Eller tycker du det är okej att göra det? Trodde inte man skulle behöva lära upp 30+ män det.
Citera
2024-04-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Hon framstår mer som en arbetsgivare som söker en anställd, än en person som söker en partner. Alla hennes dejter blir som anställningsintervjuer.

Jag instämmer helt! Det känns väldigt oromantiskt att hon höjer på ögonbrynen och snear dem när de pratar med henne på tu man hand
Citera
2024-04-23, 22:40
Medlem
pelletdogs avatar
Citat:
Man öppnar väl iofs inte andras brev, som är aviserade till en annan än sig själv. Det lärde man sig typ på dagis. Eller tycker du det är okej att göra det? Trodde inte man skulle behöva lära upp 30+ män det.

Nej det gör man inte. Aldrig. Men tycker det blir löjligt när Malin inväntar ett "förstått!" av killarna innan programmet kan gå vidare.
Citera
2024-04-23, 22:51
Citat:
Ursprungligen postat av pelletdog
Nej det gör man inte. Aldrig. Men tycker det blir löjligt när Malin inväntar ett "förstått!" av killarna innan programmet kan gå vidare.

Ja absolut. Känns som att man saknade content till ”Killarna avslöjar allt” och så fick de skapa detta ”drama”. TV4 vill ju att det ska vara drama och kaos hela tiden så de har något att visa och prata om.
Citera
2024-04-23, 23:19
Medlem
Robin är ju söt som socker även i Idol.

https://www.tv4play.se/klipp/aeda156...-audition-2022
Citera
2024-04-24, 00:17
Medlem
Känns som om Sonja är programledare, oromantiskt att hon ska läxa upp killarna i hur de, enligt henne, ska bete sig. Istället för att bara ta in deras egenskaper och beteende, och sen göra sitt val utefter det.
Joar verkar både trevlig och är attraktiv, minus tatueringar. Norrmannen likaså, plus några till. Den lille blonde seglarkillen kan hon omöjligt vara attraherad av, så omaskulin. han måste få va kvar för att skapa bra stämning.
Sen undrar jag om någon kille på allvar vill ha en tjej med ankmun? Hon är snygg för övrigt, men ser ofta inte klok ut när hon pratar.
Senast redigerad av Fridafogel99 2024-04-24 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in