Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Är det bara jag som stör mig på att Sonja ska artikulera allt hon säger med sina händer hela tiden? Han vill visa sig "övertydlig" och nån form av översittare. Hon pratar något oerhört med händerna, rör händerna hela tiden när hon pratar som om hon pratar med dagisbarn.
Känns som hon tror att hon är så smart och framgångsrik, när hon i själva verket är en alldaglig svensson tjej.
Lite överdrivet "förstående" ska hon vara.
Emil är katastrofalt handfallen och oattraktiv, på dejten.
Sonja: "det finns inga rätt eller fel, tänker jag"-kommentars-floskeln kör hon som hon är värsta psykologen, som "ska ta omhand om honom".
Och handfallna killar har hon nog mer till övers för än om killarna bossiga?
Jag t r o r att Valentin är en sån som nästan låter sig köras över (supermjukis iallafall?).
Det ligger någonting i som någon sa här, att Sonja är typen som vill att killarna ska toffla, men sen står hon inte ut med dem för att det blir för lite tuggmotstånd?
Jag tycker fakiskt det ligger någon härskarteknik i det där att hon ska fråga ut dem.
Hon gör nog så med alla killar som hon inte är intresserad av, för hon vill inte ha dem under skinnet?
Och killarna bara sitter där och jakar, utan att fråga vem hon är.
Samtidigt så tycker jag det var gulligt att hon blev helt annorlunda mot Valentin, för honom är hon intresserad av.
Och jag tycker, trots hennes "förstående-härskar-teknik"-attityd att hon har karisma och inte är en tillgjord bachelorette.
Edit: Undrar om Sonja är typen som ska "ta omhand" om killen i ett förhållande?