2024-04-07, 21:25
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Hela programmet osar snusk och hyckleri. Offren är dom stackars karlarna som bara ville bilda familj. Edvin har dock sin bästa tid i livet.

Jo, och man kan tänka sig att Patrik och Valentin är de som kommer bli kvar längst, eftersom de blint går med på allt som föreslås? Typiska lattepappor som aldrig reflekterar vad de gör.
Men i slutändan vill hon, bacheloretten med fina värderingar, vilja ha den som tjänar mest. Det hintar ju Aftonbladet om nu.

Det här får vi komma ihåg när "alla fina värderingar" ska köras upp i halsen, utmed programmets gång.
Citera
2024-04-07, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jo, och man kan tänka sig att Patrik och Valentin är de som kommer bli kvar längst, eftersom de blint går med på allt som föreslås? Typiska lattepappor som aldrig reflekterar vad de gör.
Men i slutändan vill hon, bacheloretten med fina värderingar, vilja ha den som tjänar mest. Det hintar ju Aftonbladet om nu.

Det här får vi komma ihåg när "alla fina värderingar" ska köras upp i halsen, utmed programmets gång.
En välbeställd, snygg och trevlig kille borde inte behöva välja en sån som Sonja. Hon ser billig ut och saknar karisma. En typisk bimbo som vill bli kändis. Kanske kompis med Edvin? Var kommer hon ifrån?
Citera
2024-04-07, 22:29
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
En välbeställd, snygg och trevlig kille borde inte behöva välja en sån som Sonja. Hon ser billig ut och saknar karisma. En typisk bimbo som vill bli kändis. Kanske kompis med Edvin? Var kommer hon ifrån?

Nacka.
Jag tycker inte hon ser billig ut. Jag tycker hon ger ett kanska klipskt och vettigt intryck..Men lite naiv "och uppköpt" av den uppmärksamhetskåta, tillgjorda bögen som hon trooor har så fina värderingar, eftersom hon har släpats in till Pride varje sommar av pk-istisk mamma.
Och det kommer ju gå en på nerverna då hon kör upp "sina fina värderingar" hos männen, iofs.

Hennes mamma hade det tufft ekonomiskt berättade hon.
Jag upplever inte alla Sonja som trashig, men däremot naiv, som går på Tv4 bög-exhibionistiska-Bachelorette-satsning?
Alternativt är hon ett fan av dragshow-bögen Edvin innan?
Men annars är det bara han som lagt fram konceptet och hon och deltagarna sväljer det?
Misstänker det. Och då lär hela säsongen marineras av dragshow-artist-bögens arragemang.
Ett koncept från början av Tv 4 för att skapa reaktioner?

De har nog fiskat ett urval "villiga" från början, som kan tänkas gå med på arrangemanget?

Blir det motstånd och invändningar hos de medverkande så kan de göra "en grej" av det?

De ska väl försöka blotta sexism hos män, så Malin kan sitta och skälla på dem i studion, och så blir det rubriker av det?

Allt är utstuderat och arrangerat av Tv 4?
Senast redigerad av dialektiker 2024-04-07 kl. 22:31.
Citera
2024-04-07, 22:32
Medlem
Abelssuns avatar
Citat:
Vad är det här för jävla osmaklig artikel från Aftonbladet?
Är de helt sjuka i huvudet?
"Han tjänar sämst i Bachelor"
https://www.aftonbladet.se/a/zER6BO

Fy fan vilken toxisk maskulinitet Aftonbladet besitter som befäster könsroller då den man som tjänar mest ska vara mest värd.

Aftonbladet och media ska fan inte snacka om sexism hos deltagarna då de själva står för vidrig sexism.

Och som ni sa, att Malin nämner "paketet" hos han som rider in på hästen.
Det är också sexism.

Edit: Vilket ramaskri det skulle bli om de gick ut med "hon tjänar minst" i en dejtingsåpa.
Men män går det bra att skamma.

Jag håller med, men hela programmet är ju patetiskt och ytligt, där det bara är killar med tjock plånbok, högutbildade och hunk-utseende, som blir antagna. Personliga egenskaper verkar inte betyda något i ansökningsprocessen eller val av killar. Det är väl så konceptet ska se ut i alla fall, eller har jag fel? I år har de dock misslyckats totalt vad gäller det yttre.

Märkligt att inte feministerna höjer rösterna mot dylika program, men de kanske de gör mot Bachelor-upplagan?!?

I alla dokusåpor ska deltagarnas löner numera offentliggöras i Aftonhoran, vem bryr sig?
Citera
2024-04-08, 00:03
Avstängd
Några charmtroll är svårt att hitta i flocken. Om det började så här måste dom väl höja ribban vartefter?. Därför tror jag det dyker upp några bögar som ska testa pojkarna om det finns några böjelser.
Senast redigerad av Vipan 2024-04-08 kl. 00:49.
Citera
2024-04-08, 01:28
Medlem
fonders avatar
Så märkligt att stackars heterosexuella killar tvingas visa hur duktiga de är på flört genom att göra det med en överdriven bög, varje heterosexuell mans mardröm ju. Det borde istället vara en mingel med Sonja där hon i slutet välja några för morgondagens date, men som det var nu så blir det så oseriöst det hela.

Autisten William säger att han inte hade tvekat på en kyss om tillfälle gavs när hennes blick skrek "KYSS MIG NU", en man som inte förstår ett sådant tillfälle och fångar det är inte så mycket att ha.

Sedan så blir jag så ledsen när jag ser på det här programmet och andra som Robinson med fler där det är så svårt att hitta några icke-tatuerade män och kvinnor, hur lyckades skiten säljas så bra till ett helt land så i princip alla är förstörda tatuerade numera?
Citera
2024-04-08, 01:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Så märkligt att stackars heterosexuella killar tvingas visa hur duktiga de är på flört genom att göra det med en överdriven bög, varje heterosexuell mans mardröm ju. Det borde istället vara en mingel med Sonja där hon i slutet välja några för morgondagens date, men som det var nu så blir det så oseriöst det hela.

Autisten William säger att han inte hade tvekat på en kyss om tillfälle gavs när hennes blick skrek "KYSS MIG NU", en man som inte förstår ett sådant tillfälle och fångar det är inte så mycket att ha.

Sedan så blir jag så ledsen när jag ser på det här programmet och andra som Robinson med fler där det är så svårt att hitta några icke-tatuerade män och kvinnor, hur lyckades skiten säljas så bra till ett helt land så i princip alla är förstörda tatuerade numera?
Tatueringar börja visa på låg status. I varenda program, inklusive Lyxfällan och där dom står nakna och ska bli valda av nån kåt människa. Så tröttsamt och instämmer till fullo.
Citera
2024-04-08, 02:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vad är det här för jävla osmaklig artikel från Aftonbladet?
Är de helt sjuka i huvudet?
"Han tjänar sämst i Bachelor"
https://www.aftonbladet.se/a/zER6BO

Fy fan vilken toxisk maskulinitet Aftonbladet besitter som befäster könsroller då den man som tjänar mest ska vara mest värd.

Aftonbladet och media ska fan inte snacka om sexism hos deltagarna då de själva står för vidrig sexism.

Och som ni sa, att Malin nämner "paketet" hos han som rider in på hästen.
Det är också sexism.

Edit: Vilket ramaskri det skulle bli om de gick ut med "hon tjänar minst" i en dejtingsåpa.
Men män går det bra att skamma.

Hur mycket tjänar S*nja?

Hennes hårförlängningar måste bara dom kosta multum?
Citera
2024-04-08, 03:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hur mycket tjänar S*nja?

Tv4 står för sånt. I tidigare säsong av Bachelor hade varenda deltagare peruk med böljande långa lockar. Till och med tjockisen Malin. Flertalet hade likadana med zebrarandig hårbotten och resten blondt svall. Helt patetiskt och det är att lura bacheloren då han kanske tror att avkomman ska få tjockt långt hår p.g.av bra gener.
Senast redigerad av Vipan 2024-04-08 kl. 03:47.
Citera
2024-04-08, 03:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hur mycket tjänar S*nja?

Fp
Senast redigerad av Vipan 2024-04-08 kl. 03:48.
Citera
2024-04-08, 08:37
Medlem
Får inte deltagaren välja etnicitet och religion? Och isf varför är det blandade raser? Det ser jättekonstigt ut när det är svenskar där samtidigt som muslimer och andra grupper.
Visst finns det tjejer med daddy issues som gillar olika typer av kreatur men majoriteten är ju helt vanliga tjejer med frisk uppfostran som inte rör smuts.
Så min bild är att 99.99% är antingen eller, ingen i verkligheten skulle ha sådan blandad uppställning. Känns mer som propagandaförsök att påtvinga befolkningen men det håller aldrig mer. Existerar inga sådana lyckade par det krävs kraftig assimilation då och absolut ingen muslim
Citera
2024-04-08, 09:00
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
I alla dokusåpor ska deltagarnas löner numera offentliggöras i Aftonhoran, vem bryr sig?

Länka till den artikeln där Aftonbladet redogjort "hon tjänar sämst" i en Bachelor-säsong.

Riktigt ramaskri skulle det bli.

Strukturellt förtryck och befästande av könsroller, det är vad den sexistiska tidningen står för.

Men artiklar om sexistiska män går det bra att skriva om.
Senast redigerad av dialektiker 2024-04-08 kl. 09:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in