2024-03-18, 08:13
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Därför att han känner sitt land och sin situation bättre än dig?
Fair enough men om det är sant betyder ju det att han trodde se sig besegrad? Det borde han inte, fanns inte en chans
Citera
2024-03-18, 08:15
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Hittadd lite statistik för utlandsröster, om dom sen stämmer eller inte är en annan fråga.

Exit Poll for Russians living abroad who voted: people -
4.1% voted for Putin.
66.5% voted for Davankov.
24.8% intentionally submitted an invalid ballot (the theory goes that this prevents their ballot for being recorded for Putin).
Citera
2024-03-18, 08:16
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Plus stupida svenska nassar som ser putler som ngn slags bekämpare av invandring och islam samtidigt som man ser knappt några ryssar vi Nyårsfirande på Röda torget i Moskva. Bara invandrare fr just muslimska asialänder + diverse Kaukasusfolk.

Korkade nog att tro att min fiendes fiende är min vän. Utan att ha den minsta susning.
Citera
2024-03-18, 08:22
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Fair enough men om det är sant betyder ju det att han trodde se sig besegrad? Det borde han inte, fanns inte en chans

Det tror inte jag heller, i det korta perspektivet. Men ett "öppet" val hade kunnat starta processer som inte gick att reversera. Och det är troligen det han är rädd för.

Med fri media och fri åsiktsbildning en längre tid, där folk hann vänja sig av med skräck för repressalier, så hade hans stöd varit mer i linje med utlandsrösterna tror jag. Inte riktigt så illa, men inte långt därifrån. Någonstans kring hur hans stöd såg ut vid millenieskiftet. Dvs ca 30% eller så.
Citera
2024-03-18, 08:35
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det tror inte jag heller, i det korta perspektivet. Men ett "öppet" val hade kunnat starta processer som inte gick att reversera. Och det är troligen det han är rädd för.

Med fri media och fri åsiktsbildning en längre tid, där folk hann vänja sig av med skräck för repressalier, så hade hans stöd varit mer i linje med utlandsrösterna tror jag. Inte riktigt så illa, men inte långt därifrån. Någonstans kring hur hans stöd såg ut vid millenieskiftet. Dvs ca 30% eller så.
Ok ja det är ju möjligt men han har ju å andra sidan all media på sin sida dessutom gick han från 0 till 70% efter bombningarna av höghusen 1999. Kan vara den mest effektiva kampanj som någonsin genomförts
Citera
2024-03-18, 08:41
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Morgonstudion på SVT/Public Service har tydligen redan gjort en utredning och basunerar nu tvärsäkert ut en dag efter valet avslutats att allt är riggat Jävligt starkt jobbat måste jag säga, de kan ju bara de vill och den politiska motivationen finns där Helt jävla sanslöst vad oseriöst.

För en gångs skull har SVT rätt!
Citera
2024-03-18, 08:42
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ok ja det är ju möjligt men han har ju å andra sidan all media på sin sida dessutom gick han från 0 till 70% efter bombningarna av höghusen 1999. Kan vara den mest effektiva kampanj som någonsin genomförts

Absolut, iaf all nuvarande tillåten media.

Tyvärr så är ryssen rätt barbarisk, aggressiv och repressiv. Och hämndlysten mot tjetjenerna i slutet av -90. Därav hans stora stöd då, gissar jag.
Citera
2024-03-18, 08:44
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Låter som att du skolkade under SO-lektionerna i högstadiet. Läs på lite om hur Sveriges beslutsfattande fungerar och vad som definierar en demokrati.

Jaha så du lärde dig på SO:n att demokrati innebär att det inte spelar någon roll vad folket vill. Om människor ”röstar på fel” parti så skall man ta över och rätta till. Man frågar folket i några opinionsundersökningar om de är positiva till en så enormt stor fråga som Nato och ”självklart är nästan alla positiva” ’men det beror på vilken grupp man frågar och vart de bor. Svensken fick inte säga sitt genom att rösta utan blev bara överkörda.

Om detta är vad du lärde dig om demokrati på dina lektioner i SO så kan jag bara beklaga, men du kan ju ingenting om demokrati.
Senast redigerad av Tervull 2024-03-18 kl. 08:49.
Citera
2024-03-18, 08:46
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Det har inte du en jävla susning om.

Och du har inte en jävla susning om att SVT har fel. Men du tror väl mer på Kreml-TV än på SVT.
Citera
2024-03-18, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
De kan rösta i i ett fritt land, det kan inte Ryssar i Ryssland göra.
Vad du ljuger. De filmar ju till och med vallokalerna som folket går till och lägger ned sina valsedlar.

Varför ljuger du? Vad får du ut av att ljuga?
Citera
2024-03-18, 08:51
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Dumhuvud. Jag konstaterar att SVT omöjligt kan veta det som de tvärsäkert basunerar ut. Det är det är det enda jag påstår.

Det är inte bara SVT som basunerar ut att valet är riggat. I stort sett alla medier och bedömare i hela västvärlden, den fria världen, konstaterar att valet är riggat.
Citera
2024-03-18, 08:53
Medlem
Landsfaderns avatar
Citat:
Morgonstudion på SVT/Public Service har tydligen redan gjort en utredning och basunerar nu tvärsäkert ut en dag efter valet avslutats att allt är riggat Jävligt starkt jobbat måste jag säga, de kan ju bara de vill och den politiska motivationen finns där Helt jävla sanslöst vad oseriöst.
Så du tycker det känns rimligt att tro att allt gått rätt till när den sittande presidenten fått 88% av rösterna i ett land där oppositionella regelbundet dör under märkliga former?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in