2024-03-17, 20:32
Medlem
Haha 88%, ja vi vet sedan tidigare att valet redan är uppgjort, detta val är bara till för att Putin sedan kan stå på scen, få ryggdunkningar, rättfärdiga sig själv som Rysslands fortsatta ledera och få den efterblivna delen av befolkningen att tro att Ryssland är en demokrati och inte en diktatur.

Men kom igen 88%, lite mer realistiska siffror kan man väl ta fram så att det inte är helt uppenbart?
88% är inte lika illa som andra diktaturer som Nord Korea där det brukar ligga på 99% dock.
Citera
2024-03-17, 20:38
Medlem
Duvlorts avatar
Hur ser det ut på prispallen? Två kistor och emellan står Putin?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Haha 88%, ja vi vet sedan tidigare att valet redan är uppgjort, detta val är bara till för att Putin sedan kan stå på scen, få ryggdunkningar, rättfärdiga sig själv som Rysslands fortsatta ledera och få den efterblivna delen av befolkningen att tro att Ryssland är en demokrati och inte en diktatur.

Men kom igen 88%, lite mer realistiska siffror kan man väl ta fram så att det inte är helt uppenbart?
88% är inte lika illa som andra diktaturer som Nord Korea där det brukar ligga på 99% dock.

Det vet vi inte alls. Det är bara spekulationer och lögner från medias sida. Jag tvivlar inte en sekund på att valet har gått rättvist till och jag hoppas Putin stämmer alla som anklagar honom för att ha riggat valet för förtal.
Citera
Medlem
Kaptenkirks avatar
88 procent och då tror jag dom räknar övrig procent som icke röstande .
Citera
2024-03-17, 20:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Jag tror de vill ha en siffra som ger över 50 % av hela befolkningen. Valdeltagandet var "bara" 75 % så Putin behövde en ganska hög siffra för att få "legitimitet". Sådant verkar viktigt för honom annars skulle inte de viktigaste presidentkandidaterna blivit stoppade från att delta.
Citera
2024-03-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballe8
Det vet vi inte alls. Det är bara spekulationer och lögner från medias sida. Jag tvivlar inte en sekund på att valet har gått rättvist till och jag hoppas Putin stämmer alla som anklagar honom för att ha riggat valet för förtal.

Jasså det anser du. En befolkning som hatar det onödiga kriget i Ukraina där Ryssen har torskat så många unga män att var och varannan familj där nu känner någon som har strukit med, lägg där till alla sanktioner, alla rika oligarker som har förlorat mycket, befolkningen som knappt kan resa nånstans osv. Allt på grund av Putin.

Du tycker det då är helt rimligt och rättvist att en lederare för en diktatur får häpnansveckande 88%?
Allt tyder på att det är 100% legit
Citera
2024-03-17, 20:47
Medlem
Duvlorts avatar
Nu har han suttit sedan 1999. -Nej då, det är inte alls riggat...
Citera
2024-03-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Vad är grejen med att hälla färg och bränna valurnorna?

Köpta att jobba för väst såklart… helt klart NATOland/USA står bakom eller ukrainare…

Navalnys änka var ju också styrd av USA! Detta sätt gör att västvärlden sedan kan använda sig av det för att mata sin propaganda och informationskrig..
Citera
2024-03-17, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Skulle inte förvåna mig att det faktiskt stämmer att väst ligger bakom en hel del och påverkar protester och annat..precis som Navalnys fru som med all säkerhet är en CiA Puppet.

Det är nog mycket som pågår under radarn i NATOländerna nu. Helt klart!
Nato länderna ligger illa till nu så självklart kämpar dom med näbbar och klor.
Väst ligger säkerligen bakom många påverkanskampanjer och aktioner men inget tycks ha hjälpt för Putin vinner ändå.
Finns väl egentligen ingen riktig utmanare heller så utgången av valet var väl givet.
Citera
2024-03-17, 20:50
Medlem
Citat:

Om du röstar på Förenade Ryssland kommer du antagligen rösta på Putin. Röstar du på kommunisterna kommer du antagligen rösta på Putin i detta val. Röstar du på LDPR kommer du antagligen rösta på Putin i detta val. Skulle du ha röstat på Navalnij så röstar du antagligen inte i detta val.

Jag vet inte vilken väljarkategori du tror vill ha någon annan av kandidaterna.
Citera
2024-03-17, 20:57
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Nato länderna ligger illa till nu så självklart kämpar dom med näbbar och klor.
Väst ligger säkerligen bakom många påverkanskampanjer och aktioner men inget tycks ha hjälpt för Putin vinner ändå.
Finns väl egentligen ingen riktig utmanare heller så utgången av valet var väl givet.
Om någon kommer fram och kan hota putler i ett riktigt demokratiskt val så dör hen i en mystisk fönster olycka eller i ett mystiskt sjukdoms åkomma, alternativt underkänns att ställa upp i "valet"
Citera
2024-03-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror de vill ha en siffra som ger över 50 % av hela befolkningen. Valdeltagandet var "bara" 75 % så Putin behövde en ganska hög siffra för att få "legitimitet". Sådant verkar viktigt för honom annars skulle inte de viktigaste presidentkandidaterna blivit stoppade från att delta.
.1% av dem som röstar i Nordkorea lär väl bli ihjälskjutna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in