Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Du fick precis de motiven - jag kan givetvis inte garantera att han agerat av ekonomiska och/eller politiska motiv - men det är uppenbart att båda skälen skulle gynna honom. I alla fall ekonomiskt, och om han inte är en fullständigt politiskt prostituerad - även politiskt.
Det här förstår du mycket väl men du tramsar vidare eftersom du inte vill erkänna att jag har rätt.
Töntigt.
Igen:
Vad gäller Poussards politiska/ideologiska hemvist så räcker det givetvis inte med att han skriver och/eller deläger en tidning som beskrivs som "extremhöger" i en tid då de traditionella gränserna mellan höger vs. vänster är på väg att helt suddas ut. Här krävs citerad säkerställd källa på att han personligen i så fall delar den 'övertygelsen'.
På tal om när orden tappar sin mening....
Och vad gäller "ekonomiska" motiv så kan det i så fall tillskrivas varje professionell grävande journalist värd namnet, givet att det ju är deras arbete och inkomstkälla.
Citat:
Antisemitism skiter jag fullständigt i som jag förklarat tidigare
Och ändå postar signaturen "SnakePlisssken" så här på min fråga om vilka motiv Poussard i så fall skulle ha för att falskeligen hänga ut 'Brigitte' Macron som transperson och våldtäktsman:
Faits et Documents är högerextrema och kännetecknas av en antisemitisk redaktionell linje.
Den högerextrema journalisten och utgivaren Emmanuel Ratier grundade detta brev, vars redaktionella linje huvudsakligen är franska och internationella politiska och kulturella nyheter, som förmedlar många konspirationsteorier med en högerextrema antisemitisk tropism .
På våren2018, Faits et Documents köptes av flera personer nära Alain Soral : Vincent Moysan, Xavier Poussard och Emmanuelle Keruhel, majoritetsägare.
.. september 2017, lämnar Arnaud Soyez över sin position som chef för detta varannan månad informationsblad till Xavier Poussard.
Vi ska således tro att Poussards "antisemitism" utgör ett möjligt motiv, samtidigt som vi definitivt inte ska tro det.
Citat:
- jag anser att båda sidor är precis lika dumma i huvudet och att de som fortsätter skylla på de andra har lika stor skuld som de som beskylls. Jag kan gott förstå de inblandade från båda sidor som har förlorat anhöriga och därför hatar den andra sidan - men hat kommer aldrig lösa problemet.
Så,
"..lika dumma" i ett läge där zionisterna har stulit och etniskt rensat palestiniernas hemland och där de nu senast har begått fortsatt folkmord i den lilla ökenremsan Gaza som ju tillsammans med ett snabbt krympande och fragmenterat område på Västbanken är det enda som palestinierna har kvar av sitt hemland.
Så,
"..lika dumma".
Det här är väl ett bevis så gott som något för att en person är moraliskt/etiskt bankrutt?
Eller vad säger ni?