Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-12, 10:43
  #1
Medlem
Hermes88s avatar
En föreläsare inom Islam från USA som nyligen besökte Sverige gör bedömningen att Malmö snart kommer att ha en muslimsk majoritet. Efter att ha vandrat på gatorna kände han sig som om han var i Bagdad eller Damaskus med tanke på den stora närvaron av muslimer.

Yasir Qadhi, pakistansk-amerikan och islamexpert, höll under en turné i februari föreläsningar för muslimer i bland annat Malmö. I en ny video redogör han för sina intryck och spår att Malmö inom en generation kommer att bli halvt muslimskt. Detta på grund av de höga födelsetalen bland muslimer jämfört med infödda svenskar som han menar har en negativ födelsekurva.

Qadhi hyllar de höga barnafödseln bland Malmös muslimer och jämför det mot svenskarnas "negativa trend". Med en fortsatt hög födelsetal hos muslimer på 5-6 barn per familj samtidigt som infödda svenskar inte "reproducerar sig själva" spår han att Malmö snart får en muslimsk majoritet.

Vad tänker ni om Islamexpertens spådom? Är det något som skrämmer er? Har han rätt?

https://samnytt.se/islamexpert-malmo...-bli-muslimskt
Citera
2024-03-12, 10:49
  #2
Avstängd
Är inte muslimer redan en majoritet i Malmö? Je det är skrämmande.
Citera
2024-03-12, 10:49
  #3
Avstängd
One2Manys avatar
Malmö är ett skyltfönster för vad Islam kommer göra med Sverige. Ett vanstyrt rövhål proppfyllt med islamistiska psykfall som dras med ett konstant budgetunderskott eftersom moslems hellre lever på bidrag än jobbar.

Om några generationer kommer hela Sverige se likadant ut, ett land som inte klarar sig utan allmosor från EU och vars enda export kommer vara terrorister och bidragsparasiter som söker nya välfärdssystem att plundra.
Citera
2024-03-12, 10:50
  #4
Medlem
doftessenss avatar
Nej verkligen inget som jag bryr mig om. Det spelar mig noll roll om så hela Sverige blir muslimskt eller inte. Det är liksom exceptionellt ovidkommande för mig och mitt liv vad andra tror på för gudar. Alltså vem fan bryr sig. Så fort man ser Samnytt i alla fall så vill man spy.
Citera
2024-03-12, 11:13
  #5
Medlem
Kantarellgudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermes88
Qadhi hyllar de höga barnafödseln bland Malmös muslimer och jämför det mot svenskarnas "negativa trend". Med en fortsatt hög födelsetal hos muslimer på 5-6 barn per familj samtidigt som infödda svenskar inte "reproducerar sig själva" spår han att Malmö snart får en muslimsk majoritet.

Vad tänker ni om Islamexpertens spådom? Är det något som skrämmer er? Har han rätt?

Populationskollaps bland etniska svenskar är självklart ett problem, han har en poäng här tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av doftessens
Nej verkligen inget som jag bryr mig om. Det spelar mig noll roll om så hela Sverige blir muslimskt eller inte. Det är liksom exceptionellt ovidkommande för mig och mitt liv vad andra tror på för gudar. Alltså vem fan bryr sig. Så fort man ser Samnytt i alla fall så vill man spy.

Islam är inte bara en religion utan även en kultur, om du är särskilt förtjust i muslimska traditioner så har du rätt, det här kommer inte påverka dig.

Jag som svensk är dock inte särskilt förtjust i muslimsk kultur, jag gillar svenska traditioner, det är vad jag växte upp med, att se dessa förlora sin status skulle vara tråkigt.
Citera
2024-03-12, 11:19
  #6
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarellguden
Populationskollaps bland etniska svenskar är självklart ett problem, han har en poäng här tyvärr.



Islam är inte bara en religion utan även en kultur, om du är särskilt förtjust i muslimska traditioner så har du rätt, det här kommer inte påverka dig.

Jag som svensk är dock inte särskilt förtjust i muslimsk kultur, jag gillar svenska traditioner, det är vad jag växte upp med, att se dessa förlora sin status skulle vara tråkigt.
Vilka svenska traditioner har försvunnit i Malmö? Kanske allihop? Visst jag gillar döner kebab, men krävs inte många sandnegrer för att bemanna dom kebabhak som finns. Det bästa vore i slutändan att gräva bort Skåne och skänka det till Danmark, eller tillåta Putler att etablera ett nytt Kaliningrad där nere i smeten.
Citera
2024-03-12, 11:23
  #7
Medlem
doftessenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarellguden
Islam är inte bara en religion utan även en kultur, om du är särskilt förtjust i muslimska traditioner så har du rätt, det här kommer inte påverka dig.

Jag som svensk är dock inte särskilt förtjust i muslimsk kultur, jag gillar svenska traditioner, det är vad jag växte upp med, att se dessa förlora sin status skulle vara tråkigt.
Visst är islam ibland förknippad även med tvingande kultur och lagar i vissa fall men mitt liv och leverne eller barnbarn kommer aldrig att hotas i Sverige av islam. Det är inte islam som varken kommer att bli ditt eller mitt hot.
Det är bara i vissas sinnen som folk upplever det så. Frågan är i verkligheten minimal men maximalt uppförstorad.
Citera
2024-03-12, 11:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doftessens
Nej verkligen inget som jag bryr mig om. Det spelar mig noll roll om så hela Sverige blir muslimskt eller inte. Det är liksom exceptionellt ovidkommande för mig och mitt liv vad andra tror på för gudar. Alltså vem fan bryr sig. Så fort man ser Samnytt i alla fall så vill man spy.

Muslimerna kan komma att bry sig om hur DU lever ditt liv... deras lagar gäller alla, i islams ögon är du nämligen muslim.
Citera
2024-03-12, 11:35
  #9
Medlem
doftessenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Muslimerna kan komma att bry sig om hur DU lever ditt liv... deras lagar gäller alla, i islams ögon är du nämligen muslim.
Ja men låt det i så fall bli så. Det finns liksom andra frågor att bry sig om som är mer akuta, tex de lagar som Sverige redan har. För mig spelar det ingen roll om det är en kristen SD-polis eller sharia som bestämmer hur jag ska leva. Som om det hela världen för MIG att låtsas vara muslim och be några böner per dag.

Sverige kan om hundra år inte bli mer än ungefär vad Turkiet är idag. Det blir aldrig ett Mecka av Sverige. Det är en föreställningsvärld och rädsla som vissa lever i men i själva verket kommer det bara bli en simpel cancertumör, stroke eller syrgasmask som sätter begräsningarna för xenofoberna.
Citera
2024-03-12, 11:35
  #10
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Vilka svenska traditioner har försvunnit i Malmö? Kanske allihop? Visst jag gillar döner kebab, men krävs inte många sandnegrer för att bemanna dom kebabhak som finns. Det bästa vore i slutändan att gräva bort Skåne och skänka det till Danmark, eller tillåta Putler att etablera ett nytt Kaliningrad där nere i smeten.

Jag tror inte att danskarna vill ha...
Citera
2024-03-12, 11:39
  #11
Medlem
Kantarellgudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doftessens
Visst är islam ibland förknippad även med tvingande kultur och lagar i vissa fall men mitt liv och leverne eller barnbarn kommer aldrig att hotas i Sverige av islam. Det är inte islam som varken kommer att bli ditt eller mitt hot.
Det är bara i vissas sinnen som folk upplever det så. Frågan är i verkligheten minimal men maximalt uppförstorad.

Min poäng hade inget att göra med huruvida islam är en bra eller dålig kultur.

Utan problemet är att Sverige förlorar mycket av sin individualism. När du tex reser till Paris så gör du inte det för att uppleva muslimsk kultur, utan du gör det för att uppleva fransk kultur, något du bara kommer kunna hitta i just Frankrike, annars hade du ju rest till mellanöstern istället.
Citera
2024-03-12, 11:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doftessens
Det är inte islam som varken kommer att bli ditt eller mitt hot.

Nej, det är väl muslimerna, som till exempel dessa unga män:
https://omni.se/t/tyreso/62e43442-b5...3-7d4506109916
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback