Citat:
Ursprungligen postat av
Alkoh0list
Har inte läst tråden. Jag har en bra tjejkompis som jag haft många år och det känns. Typ som att hänga med en kille. Prag om allt möjligt. MEN. Jag gar tidigare i livet haft flertalet tjejkompisar. Och problemet är ju att de BARA vill prata killproblem, fråga om råd osv. Jag har inga problem med det på så vis att jag själv skulle skulle vilja ha dem eller så. MEN. Det blir många ggr fööör jävla enformigt o h tjatigt har jag märkt. Speciellt när de alltid ska säga att killen ifråga varit dum. Till slut känner mig sig som ett fån.
Känner igen mig i detta. När jag var yngre hade jag bara tjejkompisar och det var bara prat om killar och relationer. Tänker att det hängde mycket ihop med åldern och den tiden i ens liv men jäklar vad trött jag blev på det till slut. Jag är intresserad av mycket, historia och politik bland annat men aldrig att vi satt i timmar och pratade om det. Bara ändlöst ältande om den ena killen efter den andra och ett ändlöst tolkande av sms, chattar, tonfall, ord, osv.
Jag mer eller mindre avslutade dessa relationer och mina tjejkompisar jag har idag pratar nästan inte alls om relationer.
Jag har som sagt ett par nära killkompisar men jag kan inte prata om exakt allt med dem, det är svårt att prata med män om specifika "kvinnligheter". Sånt som bara andra kvinnor förstår.
Men utöver det pratar vi om allt mellan himmel och jord. Med den ena pratar jag mycket relationer men det är alla former av relationer och mer ur ett psykologiskt perspektiv.