2024-10-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongsystemet
Ni som har kvinnliga vänner; vad har ni för intressen? Får ni ligga på annat håll?

Jadu , om jag bara visste vad en del män får ut av dessa relationer. För egen del har jag haft flertalet, men aldrig fått ut något av dem. Syftar då inte på sex bara utan på själva utbytet en sund vänskap bör ha.

Men jag står fast vid att många män skadar sig på detta sätt , utan att vara medvetna om det.

Månader har gått, och ännu har jag inte saknat dem som platoniska vänner. Tvärtom mår jag nu mycket bra av denna förändring och har hör och häpna fått en bättre kontakt med kvinnor. Kanske svårt att tro för många men så har det gått
Senast redigerad av volvo230 2024-10-16 kl. 21:42.
Citera
2024-10-18, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Hej på er alla ,,

Jag har under senare tid funderat mycket kring det här med att inte ha kvinnor som just vänner och effekten som det kan ge på ens liv och välbefinnande som man.

De vänskapsrelationer jag haft till kvinnor har jag upplevt som ensidiga , om inte från början så har det i regel blivit så. Vad jag menar med detta är att man friendzonas och det slutar med att hon enbart " pratar ut " hos dig om sina problem med män och så blir man en källa för gratis bekräftelse, likt en brunn. Kort och gott parasiterar hon på dig.

I och med detta menar jag inte att jag direkt föraktar eller tycker illa om kvinnor ,utan mer att jag vänskapsmässigt håller dem på avstånd, jag släpper helt enkelt inte in dem i den zonen. Ser jag tex en kvinna som håller på att tappa sina grejer eller om det är något annat hon uppenbarligen inte klarar av på egen hand så hjälper jag henne, men inte mer än så - precis som jag hade gjort för vem som helst. Dvs jag är vänlig , men har en tydlig gräns för hur långt jag låter det gå. Eftersom det annars övergår i att man blir en simp , vilket för mig är ett ytterst osunt tillstånd för en man att bli försatt i.

Allt detta har fått mig att ta beslutet att inte inleda vänskap med några fler kvinnor. Dem som redan finns i mitt liv , en del av dem kan få stanna tillsvidare och en del har jag börjat överväga att avsluta vänskapen med , just för att jag anser att kontakten är toxisk och osund. Och erbjuds jag deras " vänskap " blir det tack men nej tack. Alltså antingen har jag något djupare med dem eller så får dem bara vara bekanta. Beslutet har fått mig att känna en inre frid och styrka som jag aldrig upplevt förr.

Nu vill jag dock höra era tankar och erfarenheter av detta! Har ni gått igenom samma sak? Har ni mot förmodan en sund vänskap med en kvinna? I vanlig ordning välkomnar jag alla i denna tråden , både dem som instämmer till det jag skrivit och dem som inte gör det!

TS vill alltså inte ha några kvinnliga "vänner", för han trodde att han skulle ha sex med kvinnliga "vänner" men det verkar de inte intresserade av vilket gör TS frustrerad och förnärmad.
Citera
2024-10-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
TS vill alltså inte ha några kvinnliga "vänner", för han trodde att han skulle ha sex med kvinnliga "vänner" men det verkar de inte intresserade av vilket gör TS frustrerad och förnärmad.

Du har missförstått hela poängen. Och jag låter dig helt enkelt göra det
Citera
2024-10-19, 14:54
Bannlyst
Läste att vi mäntydligen misstolkar sexuella signaler hos kvinnor ganska ofta. De kan bra trevliga utan att ragga, och le utan att ha intentionen att flirta med oss.

Jävla hycklare som lurar oss. Kvinnor går inte att lita på
Citera
2024-10-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Som sagt. Många begåvade kvinnor eller kvinnor som var snälla, duktiga flickor kan lyfta handen på att de placerats med pojkar för att hålla ordning eller hjälpa dem med skolarbetet men inga män kan prata om hur de fått ena efter andra flickan i skolan tilldelad för att hjälpa med skolarbetet och så vidare. Män kan inte ens komma med en enda sådan incident under hela grundskolan och det ska ses ur det perspektivet av att många killar faktiskt är vänliga mot yngre barn och då också flickor utan att såsom när de får "uppdrag" att vara föredömen tilldelas hittepå aktiviteter med struliga killar som belöning för eget strul- bara göra en status grej av att spegla sig. Om ni vore så bra, varför får ni aldrig samma ansvar som vi får? Saken är inte att killar inte kan för det kan de definitivt men de har privilegier av att vara könet som bara ska ha kul eller bli omhändertagna.

Jag tror absolut inte att du skulle vara en bra vän till mig. Det innebär inte att det inte finns andra män som är bra. Du förstår, alla män tänker inte att de måste skötas om från vaggan till graven -somliga om än inte jättemånga- de tillför något till bordet de med.

Det är ni män som förstört landet genom att män bestämt att andra pojkar och män ska lalla runt och vara ansvarslösa fotbollsspelande, plingeliplonk-samhällsprojekt. Det är ni som räknat, kastat bort pengar, gett andra män roller för de som ingenting gör osv.. Det är ni som blivit "entreprenörer", nyblivna miljonärer och gjort miljardärvi ster osv.

Om du är så utbildad och smart kan du granska fakta.

I min ingenjörsutbildning så carriades en stor del av kvinnorna genom kurser och arbeten av lättare krav samt av män som gjorde grovjobbet åt dom. Dessa kvinnor festade igenom sin utbildning och blev sen inkvoterade i ett företag med hög lön för representationens skull på tal om könsbaserade privilegier.

Världen inte så enkel som du fått för dig. Att någon tjej sattes brevid en busig kille i trean för att någon lärare trodde det var en bra ide är inte samma sak som att ni har generationell trauma av att ta hand om jobbiga män hela livet.

Däremot hjälps inkompetenta tjejer igenom både jobb och utbildning av simps som vill knulla dom och detta sker systematiskt och förstärks omedvetet av både män och kvinnor som båda vill att det fortsätter så.
Senast redigerad av dalavita 2024-10-24 kl. 11:29.
Citera
2024-11-05, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
I min ingenjörsutbildning så carriades en stor del av kvinnorna genom kurser och arbeten av lättare krav samt av män som gjorde grovjobbet åt dom. Dessa kvinnor festade igenom sin utbildning och blev sen inkvoterade i ett företag med hög lön för representationens skull på tal om könsbaserade privilegier.

Världen inte så enkel som du fått för dig. Att någon tjej sattes brevid en busig kille i trean för att någon lärare trodde det var en bra ide är inte samma sak som att ni har generationell trauma av att ta hand om jobbiga män hela livet.

Däremot hjälps inkompetenta tjejer igenom både jobb och utbildning av simps som vill knulla dom och detta sker systematiskt och förstärks omedvetet av både män och kvinnor som båda vill att det fortsätter så.

Instämmer i detta.

De senaste decennierna har samhället varit fyllt av lögner som gjort att män i allmänhet är helt ovetande om detta.

En annan sak är även att det är ganska kul att se kvinnornas reaktion då dem inser att man har sett igenom både dem och deras spel. Om du som exempel har en kvinna som försöker fjäska till sig något av dig , genom att försöka tex använda sitt utseende för att du ska köpa något eller för hon vill utnyttja dig. Något jag märkt är vilken panik dem känner på ögonblicket då dem märker att du ser igenom både dem och deras agenda. Detta känns precis lika bra varje gång.

Det var väldigt intressant att läsa om dina erfarenheter av detta även i den branschen! Trots att jag inte är det minsta förvånad.
Senast redigerad av volvo230 2024-11-05 kl. 08:12.
Citera
2024-11-06, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Instämmer i detta.

De senaste decennierna har samhället varit fyllt av lögner som gjort att män i allmänhet är helt ovetande om detta.

En annan sak är även att det är ganska kul att se kvinnornas reaktion då dem inser att man har sett igenom både dem och deras spel. Om du som exempel har en kvinna som försöker fjäska till sig något av dig , genom att försöka tex använda sitt utseende för att du ska köpa något eller för hon vill utnyttja dig. Något jag märkt är vilken panik dem känner på ögonblicket då dem märker att du ser igenom både dem och deras agenda. Detta känns precis lika bra varje gång.

Det var väldigt intressant att läsa om dina erfarenheter av detta även i den branschen! Trots att jag inte är det minsta förvånad.

Och för att nyansera diskussionen är det värt att nämna att inkvoteringen förmodligen skedde mer för att industrin hade så få kvinnor i jämförelse med män, och att majoriteten av kvinnorna på utbildningen var hårt jobbande och extremt intelligenta som skötte sit och hängde med, men det är ett privilegium att alltid ha möjligheten att använda sitt kön för att komma vidare när man har det tufft, och det är ett privilegium MÅNGA kvinnor förlitar sig allt för mycket på, och blir bekväma med, och därför inte utvecklar någon karaktär utöver det.
Citera
2024-11-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi-Negerkung
Läste att vi mäntydligen misstolkar sexuella signaler hos kvinnor ganska ofta. De kan bra trevliga utan att ragga, och le utan att ha intentionen att flirta med oss.

Jävla hycklare som lurar oss. Kvinnor går inte att lita på
Hahaha ska genast börja vara otrevlig mot män i min omgivning så att inga missförstånd uppstår och du kan känna att åtminstone jag är pålitlig 🙂

Hur önskar du att otrevligheterna tar sig uttryck? Ska jag be män som håller upp dörrar på jobbet att dra åt helvete, istället för att som nu le och tacka opålitligt? Eller blir en pungspark direkt kanske tydligare för dig?
Citera
2024-11-19, 19:30
Medlem
Konstnarren5s avatar
Kvinnliga vänner förväntar sig boyfriend experience fast utan sex. Det betyder att du betalar bion restaurangen, ölen, hjälper till att flytta, bära tungt mm. Hon återgäldar inte hjälpen däremot, för hon är upptagen med sina kompisar när du behöver hjälp.
Citera
2024-11-21, 16:02
Medlem
Digitalkamera1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Kvinnliga vänner förväntar sig boyfriend experience fast utan sex. Det betyder att du betalar bion restaurangen, ölen, hjälper till att flytta, bära tungt mm. Hon återgäldar inte hjälpen däremot, för hon är upptagen med sina kompisar när du behöver hjälp.

HAHA, vilket ensidigt sätt att se på det, men jag är inte förvånad, vi är på Flashback trots allt…
Citera
2024-11-21, 16:54
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Digitalkamera1
HAHA, vilket ensidigt sätt att se på det, men jag är inte förvånad, vi är på Flashback trots allt…
Inte ensidigt. Verkligt. Ni vet vilka ni är, bitches.
Och ni män som betalar tjejkompisens bio eller bira, sluta simpa. Ni får inte fitta för det i alla fall.
Citera
2024-11-25, 00:18
Medlem
Jenny9s avatar
Ett par av mina närmsta vänner är män. Vi går på bio, fikar, pratar väldigt mycket om allt mellan himmel och jord, med den ena har jag även varit ute och campat. Ibland åker vi på utflykter, går en runda i skogen, går ut och äter, tar en öl, osv.

Den ena har jag funderat på att ligga med mer än en gång men har beslutat mig för att aldrig göra det. Vill inte riskera att komplicera till saker och riskera att "förorena" vår fina vänskap.

Vänskap är mer värt än några ligg. Ligga kan man göra med andra än sina vänner.

Med det sagt, är det ett mer beständigt romantiskt förhållande man är ute efter så ska man absolut ha en djup och fin vänskap i grunden sinsemellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in