2024-03-13, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Det gjorde jag hos dig med , så för mig är det mission complete

Nej, jag sitter inte och tar åt mig av allt skit jag får personligen, eller allt skit som skrivs om mitt kön på flashback. Då hade jag inte varit kvar här.
Citera
2024-03-13, 10:41
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Fy fan vad trist ni måste ha det tillsammans när ni bara pratar relationer och problem. Du drog verkligen en nitlott som fick FYRA döttrar som enligt dig, på grund av sitt kön inte har några intressen
Mina döttrar är underbart roliga och jag är ofta med dem, och jag kommer dessutom att få träffa deras fyra män och massor med barnbarn och det enda sorgliga i historien är att du inte kommer att få uppleva något liknande.
Citera
2024-03-13, 11:17
Medlem
Nu talar jag mer utifrån äldre erfarenheter, typ från när jag var 15 upp till 35 års åldern, idag är jag 41.

Jag växte upp under det fina 90-talet (när människor inte hatade varandra lika mycket) och med uppfattningen om att "alla är lika" och var därför väldigt öppen mot allt och alla, såväl killar som tjejer, invandrare som svensk. Jag hade även en intensiv "festperiod" när jag var 20-30 år och lärde känna många kvinnor i olika åldrar och från olika bakgrunder.

Jag var noga med att tidigt visa om jag var romantiskt intresserad eller om jag "bara" var intresserad av att vara vän/kollega när jag träffade en ny tjej på jobbet/skolan/whatever. I och med att jag trodde att många kvinnor "i grunden" är precis som oss män så såg jag inget konstigt med att bjuda med dem på fotbollsmatcher och/eller gamingkvällar eller annat "typiskt manligt".

Med tiden märkte jag dock att kvinnor sällan, och ibland till och med aldrig, hade några andra intressen än skvaller, killar och relationer (inklusive familjerelationer). Inte sällan har de även extremt långa telefonsamtal där de pratar ut som dessa ämnen där det ältades väldigt mycket, något som kunde vara mycket utmattande.

Om det blev för mycket snack om deras kille/mamma/syster så kunde jag ibland be dem snällt att kanske prata med en psykolog om det var så besvärligt eller återkommande, men det togs alltid fel.

Jag brukade också föreslå att vi istället för att bara prata i telefon (eller gå en promenad) vi två så kunde vi ses allihopa, killar som tjejer i större sällskap, men det var inte alltid intressant för dem. Bara om det var fest kanske, men fotbollsmatcher var nästan aldrig intressant, om det inte var någon snygg kille på plats.

Om de ville umgås mycket med mig var det i princip alltid för att dem var intresserade, även om jag hade varit jättetydlig med att jag inte var intresserad som mer än en vän.

Så med tiden insåg jag att det (tyvärr) finns stora skillnader mellan kvinnor och män, och även mellan svenskar och invandrare, som verkar vara väldigt svåra att "jobba bort".

Numera dejtar jag bara tjejer och har bara kvar 1 tjejkompis, just för att hon är väldigt förstående och kan emellanåt delta i "manliga aktiviteter", av kanske uppemot 14 st som jag hade tidigare.

Så ja, min uppfattning är att man som man inte förlorar mycket på att inte ha tjejkompisar om det inte är så att du genuint njuter av ältande och skvaller i stora mängder.
Citera
2024-03-13, 11:38
Medlem
TheKhurgans avatar
Nej jag ser alla kvinnor som potentiella sexpartners, teoretiskt alltså. Jag är gift.

Men vänskap med en kvinna skulle jag nog aldrig ha. Antingen ligger man med dom, eller så blir man tillsammans med dom, eller så är man ytligt bekanta.

De enda kvinnor jag ser som "vänner" typ, är grannfruarna och mina bröders flickvänner/fruar.
Men jag skulle ju ALDRIG föreslå att vi skulle gå och ut och göra något ihop, det är ju befängt.

Nej det är nog bara bögar som kan ha kvinnliga vänner.

Jag hade nån i min ungdom, men sen knullade vi och sen var det slut med det.

Man får dessutom inte ut så mycket av att umgås med kvinnor. De är väldigt olika oss när det gäller intressen osv.
De är ofta väldigt tråkiga också.
Citera
2024-03-13, 12:15
Medlem
Sommarvikingens avatar
Är man kompis med en tjej så betyder det 9 av 10 gånger att man är en orbiter åt henne. Ens syfte är att få kvinnan i fråga att må bättre på alla sätt och vis, ge henne uppmärksamhet och att sätta henne i bättre ljus. Vänskapsförhållandet är bara till hennes fördel och man får sällan/aldrig något tillbaka. Motsatsen med kvinnliga orbiters är ovanligt såvida mannen inte är en kändis/supermodell/gigachad.
Citera
2024-03-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Är man kompis med en tjej så betyder det 9 av 10 gånger att man är en orbiter åt henne. Ens syfte är att få kvinnan i fråga att må bättre på alla sätt och vis, ge henne uppmärksamhet och att sätta henne i bättre ljus. Vänskapsförhållandet är bara till hennes fördel och man får sällan/aldrig något tillbaka. Motsatsen med kvinnliga orbiters är ovanligt såvida mannen inte är en kändis/supermodell/gigachad.

Är lite det jag menar. Har svårt att få ihop det till en sund relation när det är så som du säger. Och att den istället blir toxisk. Och relationer av sådan karaktär kan man gott vara utan.
Citera
2024-03-13, 12:46
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag håller unga kvinnliga kollegor och medarbetare på en armlängds avstånd inom min yrkesutövning. Litar inte ett skvatt på dem.

Varför litar du inte på dina kvinnliga kollegor?

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Svarar aldrig på leenden eller inbjudande signaler, utan kör "stone wall" mot dem. Bara yrkesmässigt till 100 %. Med männen blir det gärna high-five, brofist och några öl på den lokala puben. Unga kvinnor är utestängda.

Jag tycker det är trevligt med både kvinnliga och mannliga kollegor. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2024-03-13, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Hej på er alla ,,

Jag har under senare tid funderat mycket kring det här med att inte ha kvinnor som just vänner och effekten som det kan ge på ens liv och välbefinnande som man.

De vänskapsrelationer jag haft till kvinnor har jag upplevt som ensidiga , om inte från början så har det i regel blivit så. Vad jag menar med detta är att man friendzonas och det slutar med att hon enbart " pratar ut " hos dig om sina problem med män och så blir man en källa för gratis bekräftelse, likt en brunn. Kort och gott parasiterar hon på dig.

I och med detta menar jag inte att jag direkt föraktar eller tycker illa om kvinnor ,utan mer att jag vänskapsmässigt håller dem på avstånd, jag släpper helt enkelt inte in dem i den zonen. Ser jag tex en kvinna som håller på att tappa sina grejer eller om det är något annat hon uppenbarligen inte klarar av på egen hand så hjälper jag henne, men inte mer än så - precis som jag hade gjort för vem som helst. Dvs jag är vänlig , men har en tydlig gräns för hur långt jag låter det gå. Eftersom det annars övergår i att man blir en simp , vilket för mig är ett ytterst osunt tillstånd för en man att bli försatt i.

Allt detta har fått mig att ta beslutet att inte inleda vänskap med några fler kvinnor. Dem som redan finns i mitt liv , en del av dem kan få stanna tillsvidare och en del har jag börjat överväga att avsluta vänskapen med , just för att jag anser att kontakten är toxisk och osund. Och erbjuds jag deras " vänskap " blir det tack men nej tack. Alltså antingen har jag något djupare med dem eller så får dem bara vara bekanta. Beslutet har fått mig att känna en inre frid och styrka som jag aldrig upplevt förr.

Nu vill jag dock höra era tankar och erfarenheter av detta! Har ni gått igenom samma sak? Har ni mot förmodan en sund vänskap med en kvinna? I vanlig ordning välkomnar jag alla i denna tråden , både dem som instämmer till det jag skrivit och dem som inte gör det!

Säg tidigt istället vad du vill så tjejen är medveten om att du vill ligga. Annars kommer hon ta för givet att du är okej som killkompis.
Citera
2024-03-13, 13:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Kanske inte, men du skriver knepigt som en jävel och om du pratar på liknande sätt så borde du se över det då du upplevs som lite lägre begåvad.

Och vad är det som låter knepigt då stor hjärna?

Du får gärna ge exempel men ta det sakta och skriv i punkt form efter varje ord då lågt begåvade lilla jag inte förstår en sån super intelligent som du.

Untermensch är redo.
Citera
2024-03-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Mina döttrar är underbart roliga och jag är ofta med dem, och jag kommer dessutom att få träffa deras fyra män och massor med barnbarn och det enda sorgliga i historien är att du inte kommer att få uppleva något liknande.

Dina fyra döttrar kommer åka kukkarusell, ha onlyfans och få barn med kolsvarta negrer
Citera
2024-03-13, 13:47
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Dina fyra döttrar kommer åka kukkarusell, ha onlyfans och få barn med kolsvarta negrer
Nu drar du slutsatser från din egen familj.
Citera
2024-03-13, 14:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Flickebarnet-
Visst är det ganska spooky att höra dessa vissna pojkars syn och tankegångar om oss, man undrar hur gapet mellan könen kunde gå så långt, att vi inte alls förstår oss på varandra längre och blir mer och mer isolerade. Män och kvinnor har så mycket att tillföra i varandras liv, men det verkar vissa inte förstå. När ska vi kika över könsgränsen med nyfikenhet och ömhet istället för hat och oförståelse.

Kram till dig Felicia.

Ja, visst är det tragiskt, inte minst för oss som nation och civilisation. Kvinnorna ville ha könskrig och just detta fick ni också. Vem vinner i slutänden tror du? Jag har ett stalltips...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in