2024-03-12, 08:17
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Jag är själv kvinna men du har 100% rätt till dina tankar och finner inga fel i att fatta beslut på rationella och väl övervägda funderingar.

Mao tycker jag att du gör helt rätt.
Citera
2024-03-12, 08:29
Medlem
GertBennys avatar
Jag har aldrig haft några kvinnliga vänner förutom som barn och jag tycker kvinnor (de jag pratat och träffat och så vidare) har två saker de ofta pratar om: Sociala relationer (jobbet, personerna på jobbet, någon bekant, deras barn, deras vänner, skvaller, sociala tillställningar mm) med allt vad det innebär samt hur saker ser ut med allt vad det innebär (färger på saker, inredning, kläder mm).

Visst kan man ha diskussioner om annat mer "manligt" (historia, vetenskap, politik, händelser i samhället, filosofi) men då sitter de ofta bara och stirrar och verkar lyssna utan att ha något att tillföra i samtalet. Jag tror dock inte att det inte finns tjejer som har mer "manliga" intressen och vet saker om dessa, bara att jag aldrig stött på någon av dessa IRL tyvärr.
Citera
2024-03-12, 08:41
Medlem
Duscha inte så slipper du oss på alla sätt
Citera
2024-03-12, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Jag är själv kvinna men du har 100% rätt till dina tankar och finner inga fel i att fatta beslut på rationella och väl övervägda funderingar.

Mao tycker jag att du gör helt rätt.

Intressant att få input från just en kvinna! Jag har upptäckt detta mycket på senare tid hur mycket problem som uppstår för en då man slutar tänka och handla rationellt. Och detta är ett exempel jag nämnt nu.
Citera
2024-03-12, 08:55
Givetvis bör kvinnor inte umgås med.
Citera
2024-03-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doftessens
För mig är det lika ointressant att prata om smink och märkesväskor som det är att snacka sporthoj och kostym.
Apropå kostymer, vad beror det på att man aldrig ser negrer i kostym och slips?

Kolla streetview i Nairobi, där är varje neger uppklädd i slips och kostym som är 5 storlekar för stora, ser ut som en komedifilm från 2005
Citera
2024-03-12, 09:01
Låter väldigt tragiskt att du inte kan ha en genuin vänskap med någon av motsatt kön. Är ju inte direkt svårt att vara vän med kvinnor. Kanske därför jag jobbar inom ett kvinnodominerande yrke men har haft massor av kvinnliga vänner i olika åldrar . Det har inte varit något "flörtande " heller enbart vanlig vänskap.

Känns ju konstigt om man ser alla av motsatt kön som ett potentiellt "ligg". Känns väldigt trångsynt.
Citera
2024-03-12, 09:11
Medlem
Jag var alltid avundsjuk när jag var ung på mina väninnor som hade killkompisar. Jag lyckades aldrig. Jag försökte bli kompis med dessa killar men jag blev istället flirt, flickvän eller ingenting alls. Helt värdelös på killjargong och att fatta relationer med killar.

Dessa tjejkompisar var ofta uppväxta med bröder och vanare vid en rakare och tuffare jargong som går hem hos killar. De var uppväxta med bröder som kivades och drev med dem, fick lära sig att ge igen. De var sportigare och lite mer tävlingsinriktade. Det hindrade inte dem själva från att träffa pojkvänner ändå. De hade helt enkelt ett bredare kontaktnät och var smartare i sociala sammanhang. De var inte heller så navelskådande som tjejer annars kan vara.

Tror helt enkelt att det är en fördel med att ha bröder om man är tjej och vice versa. Kontakten blir naturlig med andra könet och inte så konstlad.

Så, sök dig till tjejer som är uppväxta med bröder så kan du fixa vänskapen lättare.
Senast redigerad av Tissetiss 2024-03-12 kl. 09:32.
Citera
2024-03-12, 09:13
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Män och kvinnor kan aldrig vara vänner utan en baktanke från någon av parterna. Folk som säger annorlunda är betas och tillåter sig själv att vara i friendzonen. Jag har 0 kvinnliga vänner och de kvinnor som jag pratar med vill jag även ligga med.

Ja, i de flesta fall är det nog så.
Citera
2024-03-12, 09:13
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Så vilka reaktioner får du på detta från kvinnornas sida? Svansar dem ännu mer efter dig? Det tycks vara en vanlig reaktion som jag förstått det.

De blir mäkta förvånade då de är vana vid smör, smicker och snålskjuts-parasitism.
Citera
2024-03-12, 09:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Varför vill du inte hälsa på en kvinna som ler mot dig?

Det har jag inte skrivit. Jag ger inget svarsleende däremot.
Citera
2024-03-12, 09:14
Medlem
KjellKjellborns avatar
Svarar direkt på trådtiteln:

Lugn och ro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem