Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-13, 15:39
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, visst är det tragiskt, inte minst för oss som nation och civilisation. Kvinnorna ville ha könskrig och just detta fick ni också. Vem vinner i slutänden tror du? Jag har ett stalltips...

Finns väl även en hel del män, inte minst här på FB, som vill ha könskrig mot kvinnor?

Onödigt med så mycket hat - på bägge sidor.
Citera
2024-03-13, 20:47
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Skolexempel på kvinnlig härskarteknik. Tyvärr går jag inte på det.

Jag är gift sedan länge och har vuxna barn. Din falska kram avvisar jag bestämt med en hård knuff.

Njä, det är mest att jag tycker det är underligt hur en del människor kan vara så himla helt off när det handlar om vanlig mänsklig interaktion. När Incels pratar om kvinnor så framstår det ju som att kvinnorna skulle vara utomjordingar eller Lovecraftiga skräckmonster... Så det känns verkligen inte som om många incels faktiskt pratat med en kvinna i hela sitt vuxna liv...

Jag fick ett fast jobb till slut (jippi och hurra!). Det är en tämligen kvinnodominerad arbetsplats, men folket på jobbet är faktiskt helt normala. Det finns inte en enda radikalfeminist, och de allra flesta har inte ens hört talas om intersektionell quierteori.

När jag nämnde för en lite äldre kvinnlig kollega att det finns folk som tycker att matematik är rasistisk och att det är imperialistiskt att påstå att 1+1=2 så skrattade hon bara: "Vilka tokar det finns hörrudu!"

Jag slår 15 på min D20, och med mina nya skor som har DEX+2 så duckar jag med råge lätt undan från din klumpiga knuff. Sen lägger jag ut mitt specialvapen; krokbenet som du kommer snubbla över om du inte slår en perfekt 20!
Citera
2024-03-13, 21:33
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ja, visst är det tragiskt, inte minst för oss som nation och civilisation. Kvinnorna ville ha könskrig och just detta fick ni också. Vem vinner i slutänden tror du? Jag har ett stalltips...

Nä hörrudu! De enda som vill ha "könskrig" är skogstokiga radikalfeminister och bindgalna Incels. Så jag tycker faktiskt vi borde lyssna mindre på den där knäppa 0,05% av befolkningen...

Sen är det ju förstås så att trevliga nationer som Afghanistan och Iran bedriver könskrig, där de med alla medel försöker realisera den slutliga lösningen på kvinnofrågan... så om du vill leva i ett maskulint samhälle där kvinnor hålls på mattan kan du gärna flytta till Afghanistan eller Iran!

Jag kan sponsra din flytt till Afghanistan med 5 kronor, säg bara till var jag ska swicha femkronan!
Citera
2024-03-14, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Njä, det är mest att jag tycker det är underligt hur en del människor kan vara så himla helt off när det handlar om vanlig mänsklig interaktion. När Incels pratar om kvinnor så framstår det ju som att kvinnorna skulle vara utomjordingar eller Lovecraftiga skräckmonster... Så det känns verkligen inte som om många incels faktiskt pratat med en kvinna i hela sitt vuxna liv...

Jag fick ett fast jobb till slut (jippi och hurra!). Det är en tämligen kvinnodominerad arbetsplats, men folket på jobbet är faktiskt helt normala. Det finns inte en enda radikalfeminist, och de allra flesta har inte ens hört talas om intersektionell quierteori.

När jag nämnde för en lite äldre kvinnlig kollega att det finns folk som tycker att matematik är rasistisk och att det är imperialistiskt att påstå att 1+1=2 så skrattade hon bara: "Vilka tokar det finns hörrudu!"

Jag slår 15 på min D20, och med mina nya skor som har DEX+2 så duckar jag med råge lätt undan från din klumpiga knuff. Sen lägger jag ut mitt specialvapen; krokbenet som du kommer snubbla över om du inte slår en perfekt 20!
Tro inte att du kommer undan så lätt, vi vet nog att du har något i görningen... Voldermort.
Citera
2024-03-14, 12:30
Medlem
Muppetys avatar
Håller inte med TS. Visst kan man prata relationer med varandra, jag kan prata o fråga om råd, om hur jag ska göra för att få till det med (en annan tjej), så ger hon tips o sånt. Likväl har jag inget emot att hon undrar hur det ligger till med (en annan) kille.

Jag har fler väninnor än vad jag har manliga kompisar. Med vissa kan man t.o.m. ha sex bara för nöjes skull, fast man inte är ihop (absolut inte alla, bara nån enstaka i mitt fall). Likaså kan man prata om sex, av nån anledning har jag lättare att prata sex med mina väninnor än med mina manliga kompisar.

Nu gissar jag att de flesta som resonerar som TS tillhör den yngre generationen, så jag vet inte hur det ser ut mellan killar o tjejer i den åldern, men folk slänger ut begrepp som "simp", "cuck" o liknande. Gissar på att det är incelrörelsen som växer allt mer? Att om man är med en tjej, så är det endast sex som betyder något? Kan man alltså inte bara vara vänner numera?

Tycker ni verkligen att kvinnor bara är sexobjekt?
Senast redigerad av Muppety 2024-03-14 kl. 12:38.
Citera
2024-03-14, 17:32
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Men det var helvete vad folk hänger upp sig på ett enda ord. Jag ger dem inte möjligheten att friendzona numera, vad är oklart?!

Jag tycker det är glasklart, dom verkar ha svårt att förstå.

Man skall inte ha kvinnor som vänner, man har sin kvinna och inte andra kvinnor. Kvinnor har mycket svårt för detta. Många yngre män med tyvärr.
Citera
2024-03-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Jag tycker det är glasklart, dom verkar ha svårt att förstå.

Man skall inte ha kvinnor som vänner, man har sin kvinna och inte andra kvinnor. Kvinnor har mycket svårt för detta. Många yngre män med tyvärr.

Ja kan inte annat än instämma. Det är en sak att inte hålla med om det som sägs, men här tycks 60% helt ha missförstått trådstarten. Sen finns det ju folk som inte vill förstå , och dem gör man bäst i att skita i.

Men tyvärr har ett drygt decennium av radikalfeminism satt sina spår hos framförallt unga män , som nu blivit oerhört vilseledda.
Citera
2024-03-15, 20:16
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Mina döttrar är underbart roliga och jag är ofta med dem, och jag kommer dessutom att få träffa deras fyra män och massor med barnbarn och det enda sorgliga i historien är att du inte kommer att få uppleva något liknande.

Varför får jag inte träffa mina barn och barnbarn menar du?
Till skillnad från dig lyckades jag få barn med intressen så vi slipper att enbart tugga om relationer och problem, oavsett vi ses själva eller med deras respektive och barn.

Det skulle va roligt om du tog upp med dina döttrar att enbart män har intressen. Sicken jävla sågning av dina egna barn
Citera
2024-03-16, 01:11
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Nä hörrudu! De enda som vill ha "könskrig" är skogstokiga radikalfeminister och bindgalna Incels. Så jag tycker faktiskt vi borde lyssna mindre på den där knäppa 0,05% av befolkningen...

Sen är det ju förstås så att trevliga nationer som Afghanistan och Iran bedriver könskrig, där de med alla medel försöker realisera den slutliga lösningen på kvinnofrågan... så om du vill leva i ett maskulint samhälle där kvinnor hålls på mattan kan du gärna flytta till Afghanistan eller Iran!

Jag kan sponsra din flytt till Afghanistan med 5 kronor, säg bara till var jag ska swicha femkronan!

De som räknas för män är unga och fertila kvinnor. Se hur de beter sig, och hur de röstar, sedan kan du återkomma.
Citera
2024-03-16, 01:36
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
De som räknas för män är unga och fertila kvinnor. Se hur de beter sig, och hur de röstar, sedan kan du återkomma.

Se inte på kvinnor som kollektiv. Se de som individer. Så kan man lättare hitta vettiga sådana.

Fö. är det många svenska män som röstar "fel" (också).
Citera
2024-03-16, 01:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Se inte på kvinnor som kollektiv. Se de som individer. Så kan man lättare hitta vettiga sådana.

Fö. är det många svenska män som röstar "fel" (också).

När alltför många individer i ett kollektiv har en viss egenskap, så är det rätt att generalisera.
Citera
2024-03-16, 10:36
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Varför får jag inte träffa mina barn och barnbarn menar du?
Till skillnad från dig lyckades jag få barn med intressen så vi slipper att enbart tugga om relationer och problem, oavsett vi ses själva eller med deras respektive och barn.

Det skulle va roligt om du tog upp med dina döttrar att enbart män har intressen. Sicken jävla sågning av dina egna barn
Ditt sätt att tolka och förstå inlägg på FB speglar sannolikt den inskränkta ångesttyngda värld du själv lever i. Jag har 5 barn och det är ingen slump, det är för att jag älskar barn, som nu är 15-25, och jag älskar dem fortfarande lika mycket. Mina fyra döttrar är totalt frikopplade från mina kontakter med kvinnor i mitt privata liv och jag behandlar dem som mina barn, inte som partners eller vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in