2024-03-11, 19:54
Medlem
Ta en titt på https://www.facebook.com/agnetha.lindelow
Något av dubbla budskap när man nu vet vad som hänt enligt artikeln.
Citera
2024-03-11, 20:05
Medlem
heliotrops avatar
Jag finner inte ord, så jävla vidrigt
Citera
2024-03-11, 20:16
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Jag har själv propagerat för hårdare straff för invandrarbrottslighet så det vore ju inkonsekvent av mig att bli upprörd över att någon straffar en häst. Den lär knappast bli bättre av saft och bulle och samtal med en sosse-kärring heller? Stod straffet i proportion till brottet? Tillämpades mängdrabatt? Var det excess i nödvärn? Jag vill inte heller leva i ett samhälle där en häst har fler rättigheter än en neger, sånt tillhör 1800-tal.
Misshandel är misshandel och straff är straff, man bör liksom låta juridiken ha sin gång och inte låta hysteriska skvallerkärringar idka pöbelrättvisa extrajudiciärt.
Citera
2024-03-11, 20:34
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Ja, precis?

Vad är problemet, det är yttersta elitnivå där jävligt mycket står på spel, är det någon junis som sjabblar på isen är det klart han ska ha en hurring

Det blir så när mycket står på spel, jag lägger ingen värdering i huruvida det är rätt eller inte, jag är bara inte naiv och tror att världen styrs av djupa samtal med kaffe och bulle, har en hästjävel gjort bort sig och inte presterat så 20 millar gått förlorat, tro fan att piskan åker fram

Nu är det ju bara den lilla skillnaden att hockeyspelarna har själva valt att vara där, det har inte hästen din idiot!!!
Citera
2024-03-11, 20:37
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiapropp
Ta en titt på https://www.facebook.com/agnetha.lindelow
Något av dubbla budskap när man nu vet vad som hänt enligt artikeln.

Ja, pinsamt!
Citera
2024-03-11, 20:38
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjortronskylt
Att de självklart inte vill bli förknippade med honom längre. En hästmisshandlande djurplågare är inte en jättetoppen reklampelare för ett djurförsäkringsbolag.
Självklart ska och vill de inte bli det. Jag såg inte inlägget innan det raderades så jag vet inte vad som stod där, därför blev min fråga lite fel ställd.
Citera
2024-03-11, 21:02
Medlem
baron-brazils avatar
Överklassgrisen tillika djurmisshandlaren Douglas "kuknäsan med tunnt hårfäste" Lindelöw bör utsättas för exakt samma behandling som han utfört på hästarna.

Må du ruttna i helvetet.
Önskar dig all olycka i världen.
Citera
2024-03-11, 21:04
Medlem
Kexet65s avatar
Googlar man på Agria och D.L så får man upp att en länk till deras sida som en av deras profilryttare….
Bara det att han är borttagen därifrån så när man klickar får man upp ”länken är bruten/sidan finns inte”.
(Är nog med andra ord ”inte bara rykten” om att denna tråd handlar om just honom).
Han kommer nog inom kort vara avstängd från allt tävlande!
Citera
2024-03-11, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Det är väl jävligt mycket pengar, blod, svett och tårar inblandat i det här för att nå yttersta eliten.

Väl inte så konstigt att ridpiskan viner om en hästjävel precis kostat en 20 miljoner, eller?

Det är inte konstigt nej men man har väl för fan ett ansvar?
Klarar man inte av att förlora kanske man ska hålla sig borta från sport?
Citera
2024-03-11, 21:23
Medlem
Jag ställer upp att piska den jävla djurplågarskiten när som helst, bara någon håller. Säg bara till. Jag har inget förbarmande för pedofiler eller djurplågare.

Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Överklassgrisen tillika djurmisshandlaren Douglas "kuknäsan med tunnt hårfäste" Lindelöw bör utsättas för exakt samma behandling som han utfört på hästarna.

Må du ruttna i helvetet.
Önskar dig all olycka i världen.
Citera
2024-03-11, 21:25
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrauEinstein
Jag ställer upp att piska den jävla djurplågarskiten när som helst, bara någon håller. Säg bara till. Jag har inget förbarmande för pedofiler eller djurplågare.

Amen!
Tänk att få se den lilla stjärngossen krypa i sanden medan piskorna viner mot hans överklassarsle som en solkysst lavasten ❤️😍
Citera
2024-03-11, 21:27
Medlem
Skulle inte säga att någon med inblick i den svenska elithoppsporten är jätteförvånad över att det här avslöjas. Skulle inte heller säga att särskilt många inom den klicken är speciellt upprörda över att DL och AL hamnar i sliten, eftersom det är just vad de förtjänar. Ingen av dem är speciellt populära bland övriga ryttare och andra viktiga personer inom sporten.

Det finns fler än en anledning till att DL gång på gång blir av med hästar, liksom det finns mer än en anledning att ingen vettig hästskötare med erfarenhet (dvs inte 19-åringar fresh out of ridgymnasium) skulle ta ett jobb där. Familjen är allmänt känd för att behandla sin personal och sina hästar som skit.

Glad att detta äntligen uppmärksammas. Hoppas att han och hans jävla häxa till morsa förlorar allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in