2024-03-11, 18:59
Medlem
EnStrumpaKorts avatar
Nu har Agria Häst tagit bort inlägget om Douglas på sin Instagram.
Citera
2024-03-11, 19:00
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Dom lärda tvistar om det, men jag ska erkänna, att tugga tuggummi och gå i en rät linje är för jävla knepigt!

Med det sagt, detta rör sig om miljonbelopp, press och stress, att det blir så här är enligt mig inget konstigt, om det är Alex Fergusson som delar ut en hårtork eller ridpiska som viner är inte jättekonstigt

I övrigt har jag inte mycket till övers för hästar då det är lättskrämda bytesdjur som det kan slå slint i skallen på för att en ballong fladdrar förbi eller någon har en röd tröja på sig

Piska och morot, piska och morot… Pun intended

Stackars stressade och pressade priviligerade hästfolk...jävligt synd om er. Ni är veklingar. Om det är som du skriver borde man lägga ner hästsporten helt och hållet.
Citera
2024-03-11, 19:01
Medlem
Riktigt vidrigt. Stackars hästen som är maktlös och kan inte ens säga till någon yttre part om misshandeln.

Finns inget mer äckligt än när någon begår diverse negativa handlingar mot djur som inte kan försvara sig själv och kan inte ens be om hjälp i en sådan situation som, vilket människor t.ex. oftast kan.

Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Blir så ledsen när jag hör om djurmisshandel. Får hoppas hans sponsorer säger upp avtalet och han aldrig mer får vistas nära en häst.

Allra sjukaste jag hört är att det finns ryttare som stoppar in en sorts metallskenor i hästens mun som de sedan håller på och sliter och drar i för att styra hästarna. Borde vara åtminstone fängelsestraff för den sortens extrema sadism!
Och ett kännbart straff borde hen få.

Enbart vidriga degenerater som gör något sådant, jävla as.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-03-11 kl. 19:04.
Citera
2024-03-11, 19:15
Medlem
hjortronskylts avatar
Fruktansvärd läsning och vidriga bilder i artikeln, är helt chockad. Jag trodde i min enfald att svenska hoppsporten gjort sig av med de värsta rötäggen för många år sen... Jag har alltid haft en bild av DL som en rimlig människa med sunt hästtänk, men ack vad skenet bedrar. Jag hoppas innerligt han aldrig aldrig aldrig får sätta sin fot i ridsportens finrum igen. Hästförbud ska han ha.

Helt sjukt att det inte uppdagats tidigare, helt sjukt att han fått vara kvar i B-truppen i alla år. NÅN måste ju ha vetat?
Citera
2024-03-11, 19:16
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrumpaKort
Nu har Agria Häst tagit bort inlägget om Douglas på sin Instagram.
Vad kan det betyda?
Citera
2024-03-11, 19:18
Medlem
hjortronskylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vad kan det betyda?

Att de självklart inte vill bli förknippade med honom längre. En hästmisshandlande djurplågare är inte en jättetoppen reklampelare för ett djurförsäkringsbolag.
Citera
2024-03-11, 19:24
Medlem
headkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Är tydliga piskmärken om man zoomar bilden. Fy fan alltså

Alltså för fan kan du inget om hästar så sitt inte här och trolla.
Det är ränder efter klippningen som syns över korset.

Håll igen på hatet!
Citera
2024-03-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjortronskylt
Fruktansvärd läsning och vidriga bilder i artikeln, är helt chockad. Jag trodde i min enfald att svenska hoppsporten gjort sig av med de värsta rötäggen för många år sen... Jag har alltid haft en bild av DL som en rimlig människa med sunt hästtänk, men ack vad skenet bedrar. Jag hoppas innerligt han aldrig aldrig aldrig får sätta sin fot i ridsportens finrum igen. Hästförbud ska han ha.

Helt sjukt att det inte uppdagats tidigare, helt sjukt att han fått vara kvar i B-truppen i alla år. NÅN måste ju ha vetat?

Det kallas tystnadskultur och verkar finnas i all sport, oavsett om det handlar om sexuella övergrepp, misshandel, droger eller annat olämpligt beteende. Sedan är ju ridsporten tyvärr en sport där de med ekonomiska resurser ofta får fördelar framför personer med äkta engagemang och talang.
Citera
2024-03-11, 19:42
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Stackars stressade och pressade priviligerade hästfolk...jävligt synd om er. Ni är veklingar. Om det är som du skriver borde man lägga ner hästsporten helt och hållet.
Helt sant. Djurplågare och några andra är bara kräk med makt-missbruk. Patetiska varelser.
Citera
2024-03-11, 19:45
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Det är väl jävligt mycket pengar, blod, svett och tårar inblandat i det här för att nå yttersta eliten.

Väl inte så konstigt att ridpiskan viner om en hästjävel precis kostat en 20 miljoner, eller?
Nähä och då kan styrelsen i HV71 och IOK ge sig på tränaren rent fysiskt. Dom risker ju minst 45 millar.
Citera
2024-03-11, 19:48
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Det kallas tystnadskultur och verkar finnas i all sport, oavsett om det handlar om sexuella övergrepp, misshandel, droger eller annat olämpligt beteende. Sedan är ju ridsporten tyvärr en sport där de med ekonomiska resurser ofta får fördelar framför personer med äkta engagemang och talang.
Tyvärr verkar ridsporten lite skyddad. Beror troligen på att många där är personer med pengar och inflytande. All snusk med sexuella övergrepp är äckligt och inte tillräckligt granskad. Många söta småflickor i stallen. 🤮🤮🤮
Citera
2024-03-11, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Nähä och då kan styrelsen i HV71 och IOK ge sig på tränaren rent fysiskt. Dom risker ju minst 45 millar.

Ja, precis?

Vad är problemet, det är yttersta elitnivå där jävligt mycket står på spel, är det någon junis som sjabblar på isen är det klart han ska ha en hurring

Det blir så när mycket står på spel, jag lägger ingen värdering i huruvida det är rätt eller inte, jag är bara inte naiv och tror att världen styrs av djupa samtal med kaffe och bulle, har en hästjävel gjort bort sig och inte presterat så 20 millar gått förlorat, tro fan att piskan åker fram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in