2024-03-11, 21:41
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minethatbird
Skulle inte säga att någon med inblick i den svenska elithoppsporten är jätteförvånad över att det här avslöjas. Skulle inte heller säga att särskilt många inom den klicken är speciellt upprörda över att DL och AL hamnar i sliten, eftersom det är just vad de förtjänar. Ingen av dem är speciellt populära bland övriga ryttare och andra viktiga personer inom sporten.

Det finns fler än en anledning till att DL gång på gång blir av med hästar, liksom det finns mer än en anledning att ingen vettig hästskötare med erfarenhet (dvs inte 19-åringar fresh out of ridgymnasium) skulle ta ett jobb där. Familjen är allmänt känd för att behandla sin personal och sina hästar som skit.

Glad att detta äntligen uppmärksammas. Hoppas att han och hans jävla häxa till morsa förlorar allt.

Kommer inte ihåg just nu vad dokumentär-serien hette som följde några ”toppryttare” för några år sen men där var ju bl a DL med.
Han framstod som synnerligen uppkäftig/stöddig och han fick sig i serien en rejäl verbal dänga utav självaste förbundskaptenen…..
Vad tusan hette serien nu igen???
Citera
2024-03-11, 21:49
Medlem
fjoks avatar
Jag har hört att folk är ute efter att plocka honom.
Citera
2024-03-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Kommer inte ihåg just nu vad dokumentär-serien hette som följde några ”toppryttare” för några år sen men där var ju bl a DL med.
Han framstod som synnerligen uppkäftig/stöddig och han fick sig i serien en rejäl verbal dänga utav självaste förbundskaptenen…..
Vad tusan hette serien nu igen???

Du tänker på "Ryttareliten" som sändes på SVT. Men DL var inte med där. Tror du förväxlar honom med en av bröderna Zetterman.
Citera
2024-03-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjok
Jag har hört att folk är ute efter att plocka honom.

Hörde att nästa man till rakning är c@rl h3din. Ska finnas jävliga filmer på honom
Citera
2024-03-11, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Nu är det ju bara den lilla skillnaden att hockeyspelarna har själva valt att vara där, det har inte hästen din idiot!!!
Har du sett vad som händer med hästar i det fria? En vargflock som bokstavligt talat tuggar dom till döds, minsta lilla skavank innebär döden

En ridpiska är tusen gånger bättre det vilda för ett bytesdjur, idiot och idiot, jag förstår varför det har skett och sker, hästsporten inbringar en jävla massa pengar, om man vinner, och vinna, det gör man inte genom kramar och annat lullull, då äre piskan som gäller!

Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
Det är inte konstigt nej men man har väl för fan ett ansvar?
Klarar man inte av att förlora kanske man ska hålla sig borta från sport?

Med tanke på pengarna och insatsen, så vill de som sponsrar antagligen ha en galen vinnarskalle som gör allt för att vinna, till varje pris

Skulle jag skyffla in 20 miljoner i en hästjävel, inte fan skulle jag acceptera gulligullande med en massa morötter, fram med piskan och kör in mina pengar!!
Citera
2024-03-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broddnyckel
Du tänker på "Ryttareliten" som sändes på SVT. Men DL var inte med där. Tror du förväxlar honom med en av bröderna Zetterman.

Korrekt. DL + AL är betydligt större rötägg än familjen Zetterman. Har aldrig hört någon säga ett ont ord om Alex men vet att Daniel inte var speciellt sjysst mot sina anställda, vilket även framkom i serien.
Citera
2024-03-11, 22:06
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Skulle inte säga att någon med inblick i den svenska elithoppsporten är jätteförvånad över att det här avslöjas. Skulle inte heller säga att särskilt många inom den klicken är speciellt upprörda över att DL och AL hamnar i sliten, eftersom det är just vad de förtjänar. Ingen av dem är speciellt populära bland övriga ryttare och andra viktiga personer inom sporten.

Det finns fler än en anledning till att DL gång på gång blir av med hästar, liksom det finns mer än en anledning att ingen vettig hästskötare med erfarenhet (dvs inte 19-åringar fresh out of ridgymnasium) skulle ta ett jobb där. Familjen är allmänt känd för att behandla sin personal och sina hästar som skit.

Glad att detta äntligen uppmärksammas. Hoppas att han och hans jävla häxa till morsa förlorar allt.

Häpnadsväckande att ingen har agerat på detta tidigare om det nu är så allmänt känt.
Citera
2024-03-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Häpnadsväckande att ingen har agerat på detta tidigare om det nu är så allmänt känt.

Tystnadskulturen är extrem inom ridsporten. Ryttare, hästskötare, hästägare etc. Det injiceras till höger och vänster. Ben bränns och hästar barreras. Hästskötare som jobbat dygnet runt och sätter sig och kör 12 timmar hem, helt ensamma med mångmiljonbelopp i lastbilen. Sporrmärken och piskrapp som måste döljas. Slavlöner och obefintlig semester. Vissa stall så klart mer kända än andra för de här sakerna, men jag skulle säga att alla inom toppsporten har koll på vilka som är värre än normen. Alla pratar om det men ingen säger någonting utåt.
Citera
2024-03-11, 22:29
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broddnyckel

Då mindes jag fel 😑 😑😑…..
Sorry.
Citera
2024-03-11, 22:36
Medlem
oskar2011s avatar
Det här har inget med trav att göra alls! Blanda inte ihop olika grenar inom ridsporten nu, blir ett jävla rabalder då
Citera
2024-03-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Har du sett vad som händer med hästar i det fria? En vargflock som bokstavligt talat tuggar dom till döds, minsta lilla skavank innebär döden

En ridpiska är tusen gånger bättre det vilda för ett bytesdjur, idiot och idiot, jag förstår varför det har skett och sker, hästsporten inbringar en jävla massa pengar, om man vinner, och vinna, det gör man inte genom kramar och annat lullull, då äre piskan som gäller!

Med tanke på pengarna och insatsen, så vill de som sponsrar antagligen ha en galen vinnarskalle som gör allt för att vinna, till varje pris

Skulle jag skyffla in 20 miljoner i en hästjävel, inte fan skulle jag acceptera gulligullande med en massa morötter, fram med piskan och kör in mina pengar!!

Du ska väl inte ha en krona av en häst endå märker vi.
Citera
2024-03-11, 22:43
Medlem
Citat:
Korrekt. DL + AL är betydligt större rötägg än familjen Zetterman. Har aldrig hört någon säga ett ont ord om Alex men vet att Daniel inte var speciellt sjysst mot sina anställda, vilket även framkom i serien.

Vem är AL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in