2024-03-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
https://www.facebook.com/nicole.klement?locale=sv_SE

Hur kan hon vara ihop med en djurplågare?

För att han är rik!

Hon lär dessutom själv få smaka på jürgen emellanåt.
Hon skulle vilja lämna honom men hur skulle det se ut? Fasaden är ALLT.
Nä, bättre att låtsas som att allt är guld och gröna skogar - tycker hon.
Citera
2024-03-11, 17:31
Medlem
DonaldBidens avatar
Blir så ledsen när jag hör om djurmisshandel. Får hoppas hans sponsorer säger upp avtalet och han aldrig mer får vistas nära en häst.

Allra sjukaste jag hört är att det finns ryttare som stoppar in en sorts metallskenor i hästens mun som de sedan håller på och sliter och drar i för att styra hästarna. Borde vara åtminstone fängelsestraff för den sortens extrema sadism!
Citera
2024-03-11, 17:32
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarsmolket
För att han är rik!

Hon lär dessutom själv få smaka på jürgen emellanåt.
Hon skulle vilja lämna honom men hur skulle det se ut? Fasaden är ALLT.
Nä, bättre att låtsas som att allt är guld och gröna skogar - tycker hon.

Du är felunderrättad och har ingen koll överhuvud taget.
Det är hon som har pengarna.
Vaddå smaka på Jürgen, vad menar du med det?
Citera
2024-03-11, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultrondrycken
Behandlar både anställda och hästar illa, fy !! 👹
Hans personal kan säga upp sig och dra men det kan inte hästarna…
Citera
2024-03-11, 18:03
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Blir så ledsen när jag hör om djurmisshandel. Får hoppas hans sponsorer säger upp avtalet och han aldrig mer får vistas nära en häst.

Allra sjukaste jag hört är att det finns ryttare som stoppar in en sorts metallskenor i hästens mun som de sedan håller på och sliter och drar i för att styra hästarna. Borde vara åtminstone fängelsestraff för den sortens extrema sadism!
Du tänkte på ett vanligt betsel med ett vanligt bett?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Betsel

Kanske bättre om hästexperter tar hand om hästar än killgissare.
Citera
2024-03-11, 18:34
Det finns inte mycket lägre avskum än djurmisshandlare. Som introvert har jag mycket större empati med djur än människor. De flesta människor är onda av naturen.
Citera
2024-03-11, 18:38
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Du tänkte på ett vanligt betsel med ett vanligt bett?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Betsel

Kanske bättre om hästexperter tar hand om hästar än killgissare.

Det verkar finnas hur många sjuka människor som helst inom häst"sporten". Skulle inte förvåna om de använder rakblad som bett. Jag tycker de brukar prata om att byta till ett "skarpare" bett i trav-tv. Det låter inte jätteskönt.
Citera
2024-03-11, 18:43
Bannlyst
Det är väl jävligt mycket pengar, blod, svett och tårar inblandat i det här för att nå yttersta eliten.

Väl inte så konstigt att ridpiskan viner om en hästjävel precis kostat en 20 miljoner, eller?
Citera
2024-03-11, 18:43
Medlem
OvissFramtids avatar
Varför är hästmänniskor i så stor utsträckning helt jävla sjuka i huvudet? Tycker det är rätt ofta man läser om ryttare och hästfolk som behandlat sina djur illa. Denne Douglas verkar vara en jävla horunge som borde förbjudas att ha hästar eller ens gå nära en häst någonsin igen. Det gäller även annat hästfolk som behandlar dessa vackra och intelligenta varelser illa. Ni är fega patetiska kräk!
Citera
2024-03-11, 18:45
Medlem
inget förvånar mig längre! Detta har många vetta att ryttare slår de på bennen för de skall hoppa högre ge de mindre matt mm. Så de blir smallare. Piska travhästar mm bra det kommer fram nu.Jag vill har sagt att de är svin.Mäniskan är otäcka djur
Citera
2024-03-11, 18:51
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Det är väl jävligt mycket pengar, blod, svett och tårar inblandat i det här för att nå yttersta eliten.

Väl inte så konstigt att ridpiskan viner om en hästjävel precis kostat en 20 miljoner, eller?

Vad har du för IQ? 75-80? Slår du ditt barn också om barnet misslyckats på ett matteprov? Om man verkar inom rytte och saknar empati för varelserna som är en så central del av ens liv har man ingenting att göra i branschen.
Citera
2024-03-11, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Vad har du för IQ? 75-80? Slår du ditt barn också om barnet misslyckats på ett matteprov? Om man verkar inom rytte och saknar empati för varelserna som är en så central del av ens liv har man ingenting att göra i branschen.

Dom lärda tvistar om det, men jag ska erkänna, att tugga tuggummi och gå i en rät linje är för jävla knepigt!

Med det sagt, detta rör sig om miljonbelopp, press och stress, att det blir så här är enligt mig inget konstigt, om det är Alex Fergusson som delar ut en hårtork eller ridpiska som viner är inte jättekonstigt

I övrigt har jag inte mycket till övers för hästar då det är lättskrämda bytesdjur som det kan slå slint i skallen på för att en ballong fladdrar förbi eller någon har en röd tröja på sig

Piska och morot, piska och morot… Pun intended
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in