2024-10-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Alltså. Kan vi inte försöka göra tråden konstruktiv? Dessa inlägg "-Jag beställde xxx den xxx, har fortfarande inte dykt upp" blir rätt tjatigt och leder inte till nåt.

Jag har också fyra brev borta totalt. Har ej nämnt det här. Sluta beställ via PN nu och köp Live istället. Det är inte svårare än så...

Eller beställ DROP eller REK.

Blir lite svårt för många när DD bara finns i Stockholm i princip.. Men kanske kommer till fler ställen tillslut. Å REK e väl lika riskabelt som vanligt brev idag. Du legitimerar dig å fastnar på kamera mm, samt att grisen kan vänta utanför butiken när man går ut med grejerna.. Allt e rysk roulette idag verkar det som..
Citera
2024-10-29, 00:04
Medlem
yournotlikemes avatar
[quote=SlimMadness83|89940829]Blir lite svårt för många när DD bara finns i Stockholm i princip.. Men kanske kommer till fler ställen tillslut. Å REK e väl lika riskabelt som vanligt brev idag. Du legitimerar dig å fastnar på kamera mm, samt att grisen kan vänta utanför butiken när man går ut

Ja...... Det är därför man skaffar något som heter målvakt. Det kan man göra åt båda hållen. Både som säljare och köpare. Det är tyvärr så få idag som öht. tänker utanför boxen känns det som. Sen vadå kamera? Du ska väl hämta det hos ditt lokala ombud? Mitt lokala ombud har då verkligen inga kameror. Inga SWAT som väntar utanför heller.
Citera
2024-10-29, 13:01
Medlem
nån som jag känner förlorade ett paket från t_pk_____n i april. fick aldrig nåt brev eller indikation att paketet beslagtogs av polisen, men tror att det var i en av de stora raids som var igång vid den tiden. undrar då om hen fortfarande behöver vara nojig?
Citera
2024-10-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v1pe
nån som jag känner förlorade ett paket från t_pk_____n i april. fick aldrig nåt brev eller indikation att paketet beslagtogs av polisen, men tror att det var i en av de stora raids som var igång vid den tiden. undrar då om hen fortfarande behöver vara nojig?

Tog 5 månader innan dom kom hem till mig så lite tid kan det allt ta..
Hade nog legat lågt med städat hemma några månader till..
Citera
2024-10-29, 13:57
Medlem
*Uppdatering* Förundersökningen läggs ned av polisen. Nu kan man slappna av för denna gången 😉..
Citera
2024-10-29, 23:06
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Blir lite svårt för många när DD bara finns i Stockholm i princip.. Men kanske kommer till fler ställen tillslut. Å REK e väl lika riskabelt som vanligt brev idag. Du legitimerar dig å fastnar på kamera mm, samt att grisen kan vänta utanför butiken när man går ut med grejerna.. Allt e rysk roulette idag verkar det som..

De vet väl inte när du hämtar skiten eller hur.

Sen ska de bevisa att det fanns skit i kuvertet men du har ju inget kuvert trots att du hämtat ut det... sen att det finns en bild på att du hämtat ut något, visst men du måste ju ha den fysiska varan när de tar dig annars är det ju bara att blåneka. Det ska vara utom allt rimligt tvivel så att säga.... och nekar man så är det upp till motparten att bevisa. Visst man kan bli dömd mot sitt nekande men det är fan inte mord vi snackar om här.-
Citera
2024-10-30, 17:35
Medlem
Angående REK. Jag arbetar på ett ombud det är en Preem-bensinmack i mellanstor stad. Kamerabilderna sparas 4-5 dagar polisen har aldrig varit in och bett om dom under de 10 åren jag arbetat där. Hade några yngre kollegor som missuppfattade den nya postlagen och trodde att vi som arbetar med att dela ut den hade rätt att öppna och se innehållet.
Så jag fick förklara att om vi misstänker något kan vi ringa polisen men att vi inte ska göra det av principskäl. Vi arbetar på uppdrag av Posten,DHL och Schenker och inte Polisen, vårt mål är att paketet ska hämtas av personen som står som mottagare. Förklarade också att bara för att ett brev låter som en maracas så behöver det inta innehålla något olagligt,troligtvis är det hälsokost.
Citera
2024-11-01, 12:20
Medlem
pompom123s avatar
Fick besök av polisen idag pga två stycken brev som blev tagna av postnord i Maj. Jag nekade riktigt jävla hårt såklart. Men kommer jag bli dömd tror ni? Någon annan som suttit i denna situation?
Citera
2024-11-01, 14:02
Medlem
Brorsan fick sitt paket idag med polisstämpel på och det syntes att paketet blivit öppnat och sedan ihoptejpad igen. Inuti låg bara ett a4 ark med meddelande från polisen. Tycker det är märkligt dock att det inte står vilken polismyndighet som beslagtagit paketet, finns inget diarienr och inget datum. Inte heller någon kontakt till polisen finns på brevet. Är det inte lite märkligt?
Citera
2024-11-01, 15:35
Medlem
jimmiejugends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingrido
Brorsan fick sitt paket idag med polisstämpel på och det syntes att paketet blivit öppnat och sedan ihoptejpad igen. Inuti låg bara ett a4 ark med meddelande från polisen. Tycker det är märkligt dock att det inte står vilken polismyndighet som beslagtagit paketet, finns inget diarienr och inget datum. Inte heller någon kontakt till polisen finns på brevet. Är det inte lite märkligt?

Låter väldigt suspekt att polisen skulle öppna paket, ta ur innehållet och lägga i ett meddelande. Normalförfarandet har ju varit ett brev som meddelar att hela försändelsen är beslagtagen.

Kan inte vara 100% säker men det luktar scam från avsändaren.
Citera
2024-11-01, 15:41
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:

Låter som mitt och typ 10 andras försändelse på sistone. 99% säkert en scam (såvida ingen kan bevisa motsatsen).

https://www.flashback.org/p89975791#p89975791
Citera
2024-11-01, 15:43
Avstängd
konstapels avatar
Citat:

Är du och din bror begåvningshandikappade? Naturligtvis är det en scam, ni har blivit blåsta av säljaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in