Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Nej precis, jag har också kollat utan hittat något mer. Det är inte omöjligt att de begärt en förfinad fingeravtrycksanalys som inte hann inkomma med resultat innan fupen i tråden sammanställdes. Isåfall har de kanske fått svaren om SW i efterhand som du är inne på?
Det skulle även kunna förklara uttalandet i TR upptagningen.
Eftersom det är viktiga rättstekniska bevis har de klart något underlag som vi ännu inte tagit del av.
Det är lite oroande att rätten inte har bestämt sig ännu i häktningsfrågan. Bevisningen är ju tyvärr inte solklar.
För Saeeds del skvalpar det småsaker som kan "bortförklaras", men eftersom han ljuger och ändrar sig i förhör upprepade gånger, hoppas jag att åklagaren trycker på dessa underligheter.
Det är t ex biljetten som Wajiha fixade till honom hem igen från Diligensgatan till Alvesta. Denna fixar hon flera dagar innan till runt 20- tiden (om jag minns rätt). Den skickar hon på Snap, vilket ju är idiotiskt i ett "vanligt" fall. Snap självraderar ju sig.
I förhör ljuger Saeed och påstår att Wajiha fixar biljetten där och då, eftersom han vill hem direkt när han märker att Ako ligger på golvet.
OM denna biljett hade varit en biljett till dom, förbokad för att han skulle hämta grejor eftersom de skulle flytta, då finns det ingen som helst anledning att ljuga om när biljetten fixades. Han kunde bara säga att han åkte till TC för att han hade biljetten hem redan.
Det är anmärkningsvärt (med allt annat, indicie på indice) att han också vill bli vän med Ako på sociala medier precis i tid för mordet. Att han faktiskt är där när Ako kommer.
Passet, det kan väl kanske bortförklaras, men även det indikerar på att han tagit med sig till detta tillfälle, dvs planerat. Det är ju hans pass som Farid använder sedan vid flykten. De åker ingen omväg för att hämta något pass.
Saeed söker ju på (förutom dödsstraff i Sverige) anmäla pass stulet, söka pass, ändra namn och många andra saker.
Det som händer efter våldtäktsanmälningen, det visar på att familjen träffas, sammanstrålar under februari månad.
Jag hoppas att åklagaren lyckas binda ihop dessa små trådar så att man ser att de hör ihop; ett tydligt mönster. I väven finns inte bara en, utan flera personer sammanbundna för att utföra mordet.
T ex kommer ju Saeed 6/3 till paret. Farid rekar på fyndplatsen på fm morddagen 7/3. Saeed har pass med sig, det pass som Farid flyr landet med. Innan dess har har precis i dagarna lagt till Ako som vän på soc medier. osv. Wajiha har lockat hem Ako genom att säga att hon ska försöka få bort Farid till hans mor.
Motivbilder finns som bakgrund, med hot om avslöjanden, avslöjanden av falsk faderskapstest och med falska våldtäktsanmälningar.
Man ser mönstret, men ett jäkla pussel.