2024-03-27, 22:40
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Intressant spekulation iofs.

Nu kan man ju inte riktigt lita på uppgifterna i kvällspressen, men så här står det i ab:

”Enligt Aftonbladet uppgifter misstänkts personerna ha flytt till Latinamerika efter mordet.
Alla tre har varit häktade i sin utevaro misstänkta för mord och grovt gravfridsbrott.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WR947r/uppgifter-misstankt-for-vaskmordet-gripen-i-usa

Så för vilka och hur många bokades det biljetter för?

Tänker att paret kanske inte hade medel att betala för fler än sig själva, därav splittringen. 25- åringen har kanske rest på egen hand men möjligen till samma mål?

Nja, det som faktiskt framkommit är att MGK bokat och även betalat för en flygresa före mordet.
Flygresan som bokats avgick efter mordet, sen var det 1 biljett enkel resa för bara 1 person.
Det bör vara brodern som rest till Sydamerika på den biljetten och därifrån tagit sig vidare.
Men broderns bil saknas ännu så var är den, har paret och deras barn hans bil?
Har ens någon efterlysning på fordonet gjorts inom EUs gränser?
Citera
2024-03-27, 22:45
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Okej så det är flera… Vem bor i elk grove vet du det?

Elk grove ligger nästan mitt i Kalifornien och den förmodade pappan bor där.
Gränsövergången från Mexiko där brodern åkte fast bör vara den till Kalifornien
Citera
2024-03-27, 22:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68

Check på det. Du verkar insatt… ;-)
Citera
2024-03-27, 22:54
Medlem
Citat:
Pappan? Bodde inte systern i Massachusetts?
Worcester Massachusetts påstår hon att hon bor i ja, om det är sant vet vi inte dock.
Citera
2024-03-27, 23:27
Medlem
Citat:
Okej så det är flera… Vem bor i elk grove vet du det?

Nej, jag vet inte vilken typ av släktskap de har, men ganska övertygad om att det är dit de är på väg baserat på vem som verkar stå dem närmast och stå kvar och baserat på vilka som raderar information om sig själva.
Citera
2024-03-27, 23:34
Medlem
När polis snabbt fick korn på vem/vilka som sannolikt är inblandade så börjar kartläggning av dessa personer, kontakter via digitala media, släkt, vänner, transaktioner som t.ex. biljetter för flykt, gränskontroller via övervakningskameror. Tror polisen har nu koll på de flesta i deras närhet och umgängeskrets finns med i utredningen/spaningen och vad jag förstått har de släkt/vänner i bl.a. USA. Vet de dessutom att de beställt en eller flera flygbiljetter åt latinamerika så följer man det som ett av många andra spår.

Här fick man tillslut träff då denna man fastnar i en passkontroll på väg in i USA där man uppenbarligen har släkt. Men det betyder inte att paret ens lämnat landet eller EU utan kan finnas på helt annat håll och trycker. Men att hålla sig gömd kostar pengar och någon gång tar de slut eller man orkar inte hålla sig gömd eller på flykt, helst om barnen är med. Oftast är det ett litet banalt misstag som avslöjar dem eller som denna "lysta" man, ta sig in landvägen via Mex-USA gränsen som är hårt bevakad av kända skäl., ett för honom ödestigert misstag.
Citera
2024-03-27, 23:39
Medlem
Vi får förmodligen se en efter en av W*jih*s släktingar plockas in. Det är i 80% av fallen kvinnans släkt som ansvarar för att upprätthålla hedern. Hur många av kvinnorna i familjen som kommer ur detta drama med livet i behåll återstår att se. Männen blir nog gripna en efter en, men hur kvinnorna ska klara sig och samtidigt behålla sin heder är för mig en gåta. Tar de av sig sin sjal och klipper sig och sminkar sig kan de lätt försvinna i mängden, men de har nog redan uppfört sig olämpligt och med sjal och vaktande man i sällskap lär de snabbt bli upptäckta. Då är det nog enklare att göra sig av med dem.
Citera
2024-03-28, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Vi får förmodligen se en efter en av W*jih*s släktingar plockas in. Det är i 80% av fallen kvinnans släkt som ansvarar för att upprätthålla hedern. Hur många av kvinnorna i familjen som kommer ur detta drama med livet i behåll återstår att se. Männen blir nog gripna en efter en, men hur kvinnorna ska klara sig och samtidigt behålla sin heder är för mig en gåta. Tar de av sig sin sjal och klipper sig och sminkar sig kan de lätt försvinna i mängden, men de har nog redan uppfört sig olämpligt och med sjal och vaktande man i sällskap lär de snabbt bli upptäckta. Då är det nog enklare att göra sig av med dem.

Mitt fetade, precis vad jag också tror, iaf de som befinner sig inom EU och sannolikt även vissa länder i latinamerika och även USA/Kanada om de har släkt eller kontakter där. Däremot svårare eller för att inte säga betydligt svårare att få förhöra släktingar utanför nämnda länder/kontinenter om de lämnat till ett muslimskt land i arabstaterna eller rent av Afghanistan, det senare ser jag som mindre troligt, då är de iaf tillbaka på ruta ett i deras liv och får en ytterst undanskymd roll o leverna som de säger sig flytt ifrån från första början. Men de kan lika gärna dyka upp i något EU land i en helt annan identitet för att ljuga är deras starka sida. Har faktiskt hänt att brottslingar flytt utomlands, fixat ny identitet men verkligheten kommit ifatt fast det kan ta lång tid. Minsta lilla misstag kan avslöja dem, en simpel fortkörning eller annan kontakt med rättvisan i det nya landet och de har diffusa id papper. Jag brukar säga, "förakta inte slumpen" för den har fällt många på flykt.
Citera
2024-03-28, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Mitt fetade, precis vad jag också tror, iaf de som befinner sig inom EU och sannolikt även vissa länder i latinamerika och även USA/Kanada om de har släkt eller kontakter där. Däremot svårare eller för att inte säga betydligt svårare att få förhöra släktingar utanför nämnda länder/kontinenter om de lämnat till ett muslimskt land i arabstaterna eller rent av Afghanistan, det senare ser jag som mindre troligt, då är de iaf tillbaka på ruta ett i deras liv och får en ytterst undanskymd roll o leverna som de säger sig flytt ifrån från första början. Men de kan lika gärna dyka upp i något EU land i en helt annan identitet för att ljuga är deras starka sida. Har faktiskt hänt att brottslingar flytt utomlands, fixat ny identitet men verkligheten kommit ifatt fast det kan ta lång tid. Minsta lilla misstag kan avslöja dem, en simpel fortkörning eller annan kontakt med rättvisan i det nya landet och de har diffusa id papper. Jag brukar säga, "förakta inte slumpen" för den har fällt många på flykt.

Mycket riktigt, slumpen äro icke att förakta.

Släkten bor i Essen i Tyskland också.
Citera
2024-03-28, 02:11
Medlem
Har troligt motiv luskats ut av de fenomenala fb-krimmarna?

Lite lustigt att ställa en väska i skogen. Det känns verkligen amatörmässigt. Som att de ville att kroppen skulle hittas. Antar att de har noll koll på hur allemansrätten funkar eller svenskars kärlek för skog och mark...

Otroligt att ett par av mgm bott i br. Andrahandskontrakt eller kan det verkligen vara köpta lgh?

Hur är BO släkt med gärningsmännen? Ingift eller blodsband?
Citera
2024-03-28, 10:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vilket som, han har gjort ett gigantiskt självmål. Han har bevisligen tagit sig till Mexico på något sätt, direkt från europa eller via tredjeland.
Sen bege sig till en av de mest hårdbevakade gränserna i världen om man bortser från gränser där det pågår väpnade konflikter, jag tror utan att veta att han stoppats/gripits vid en gränsövergång landvägen och inte på en flygplats.
Hela USA's södra gräns är hårt ansatt och samtidigt politiskt sprängstoff, att då komma från Mexico med svensk riktigt pass eller annat förfalskat EU pass av något slag så ringer alla klockor hos passkontrollanten, var kommer du egentligen ifrån, vad gör du här och vart skall du.
Möjligen var man förvarnad om möjligt försök att ta sig in i USA via Mexico och att svensk polis och interpol var mannen på spåren, iaf inte omöjligt.
De har nog med asylvågen av mellan och sydamerikaner mot södra gränsen så de vill nog snarast bli av med honom till Sverige, en mindre att föda.

Du har rätt, inte minst gränsen till Kalifornien är nog typ den sista han borde försökt sig på. Vad vet man han kanske längtade hem till Svedala…

I teorin kanske usa tar emot anhörigasylanter, jag vet inte, men då kan man ju inte ha en mordlysning på sig… Svårt förstå hur han tänkte.
Citera
2024-03-28, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68

Nej, jag är inte alls säker på att den förmodade pappan bor där. En av dem som kanske skulle kunna vara pappa uppges på Facebook bo i Stockholm. Det finns uppgifter om "USA" på pappan också, men just pappan är oklart. Han verkar vara högt uppsatt politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in