2024-03-28, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Har troligt motiv luskats ut av de fenomenala fb-krimmarna?

Lite lustigt att ställa en väska i skogen. Det känns verkligen amatörmässigt. Som att de ville att kroppen skulle hittas. Antar att de har noll koll på hur allemansrätten funkar eller svenskars kärlek för skog och mark...

Otroligt att ett par av mgm bott i br. Andrahandskontrakt eller kan det verkligen vara köpta lgh?

Hur är BO släkt med gärningsmännen? Ingift eller blodsband?

Läs gärna sammanfattningar så får du svar på dina frågor. BO var förälskad i MGM 1.
Citera
2024-03-28, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du har rätt, inte minst gränsen till Kalifornien är nog typ den sista han borde försökt sig på. Vad vet man han kanske längtade hem till Svedala…

I teorin kanske usa tar emot anhörigasylanter, jag vet inte, men då kan man ju inte ha en mordlysning på sig… Svårt förstå hur han tänkte.

Han kanske tolkar det som han har mordlysning på sig endast i Sverige men inte via det shiamuslimska rättssystemet som han är rättrogen mot.
Citera
2024-03-28, 10:37
Medlem
Det är för övrigt värt att notera att det finns många släktingar med namnet H*shimi i Sverige. Fler och fler uppgifter försvinner från släktingarnas Facebook nu (systrar och bröder som inte är efterlysta - än). Exempelvis har uppgiften om vem H*mi är gift med försvunnit. Alla uppgifter om S*kin är borta och Bil*l har gjort fler inlägg privata. F*rids vänner har minskat med en.
Citera
2024-03-28, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Han kanske tolkar det som han har mordlysning på sig endast i Sverige men inte via det shiamuslimska rättssystemet som han är rättrogen mot.

Hur han tolkar efterlysningen är oviktigt egentligen. Om han blir utelämnad till Afghanistan till exempel har han ju inte gjort något fel. I Sverige (om han bara har svenskt medborgarskap och inte dubbelt) så är han ju ute igen om max 11 år (om han får 16 år för mord) och det är det väl värt för hederns skull. Inte för att jag begriper hur det kan vara heder att sitta i fängelse, men det är ju ett världsligt påfund och inte Allahs påbud.
Citera
2024-03-28, 10:45
Medlem
Citat:

Tror du inte att han har läst de svenska nyheterna på webben att han var efterlyst internationellt via Interpol?
Senast redigerad av Braskamin58 2024-03-28 kl. 10:49.
Citera
2024-03-28, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Det är för övrigt värt att notera att det finns många släktingar med namnet H*shimi i Sverige. Fler och fler uppgifter försvinner från släktingarnas Facebook nu (systrar och bröder som inte är efterlysta - än). Exempelvis har uppgiften om vem H*mi är gift med försvunnit. Alla uppgifter om S*kin är borta och Bil*l har gjort fler inlägg privata. F*rids vänner har minskat med en.

Vem tror du är WKs far?
Citera
2024-03-28, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Vem tror du är WKs far?
En som är kandidat är iallafall en S*id (*kbar) H*shimi med 4400 vänner som bor i Stockholm och en som säkert är farbror heter S*yed H*shimi. Båda är politiker och har tusentals följare. Med förbehåll för att den i Stockholm också är en farbror och att den riktiga fadern är osynlig eller död.
Senast redigerad av Meadowsheart 2024-03-28 kl. 11:33. Anledning: Felskrivning
Citera
2024-03-28, 11:35
Medlem
Citat:
Nej, jag är inte alls säker på att den förmodade pappan bor där. En av dem som kanske skulle kunna vara pappa uppges på Facebook bo i Stockholm. Det finns uppgifter om "USA" på pappan också, men just pappan är oklart. Han verkar vara högt uppsatt politiker.

Stockholm? Märkligt SKV hade 0 noll upplysningar registrerade att någon av parets fäder var i Sverige, bara bådas mammorna.

Är det strategi för vad?
Citera
2024-03-28, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Tror du inte att han har läst de svenska nyheterna på webben att han var efterlyst internationellt via Interpol?

Jo och jag tror också de haft kontakt via deras släktingar här som försett dem med information via Mail med uppkopplingar i publika nätverk som bibliotek och internetcaféer med möjligen vpn.

Det jag mena var att han i grunden kanske inte ser sig som en mördare utan som en hedersman och agerar därefter. Psykologiskt sett kan han leva i förnekelse av skuld och samvete. Det gör att han kan underskatta omgivningen samtidigt som han kan överskatta sig själv.
Senast redigerad av viperstyle 2024-03-28 kl. 11:50.
Citera
2024-03-28, 12:12
Medlem
Citat:
Stockholm? Märkligt SKV hade 0 noll upplysningar registrerade att någon av parets fäder var i Sverige, bara bådas mammorna.

Är det strategi för vad?

Jag vet inte om det är så att fadern är gömd i Sverige eller gömd i USA eller gömd i Kabul. Det enda jag med säkerhet kan säga är att vi inte ska vara säkra på att fadern är vid liv och att han bor i USA. För övrigt - om nu fadern skulle bo i Stockholm - så är det mycket troligt att det är en strategi att söka asyl som ensamstående mor med sex barn. Dessutom kan det ju vara av skälet att de är separerade också och att fadern har en ny fru, alternativt att han har flera fruar och bara får registrera en.
Citera
2024-03-28, 12:23
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det är så att fadern är gömd i Sverige eller gömd i USA eller gömd i Kabul. Det enda jag med säkerhet kan säga är att vi inte ska vara säkra på att fadern är vid liv och att han bor i USA. För övrigt - om nu fadern skulle bo i Stockholm - så är det mycket troligt att det är en strategi att söka asyl som ensamstående mor med sex barn. Dessutom kan det ju vara av skälet att de är separerade också och att fadern har en ny fru, alternativt att han har flera fruar och bara får registrera en.

Jag säger inte att det är omöjligt, bara undrar hur det kan fungera i praktiken.

Nu tror jag iof mer att han bor i USA då det är nämnt i fb än i Sverige.

Gissar det går att kolla upp på något sätt hur den ev pappans familjebildning i USA ser ut via fb.
Citera
2024-03-28, 13:23
Medlem
Citat:
Jag säger inte att det är omöjligt, bara undrar hur det kan fungera i praktiken.

Nu tror jag iof mer att han bor i USA då det är nämnt i fb än i Sverige.

Gissar det går att kolla upp på något sätt hur den ev pappans familjebildning i USA ser ut via fb.

Mitt nyfikna ex har snokat mycket och via Facebook går det ej att reda ut familjekonstellationer. Detta är det hon via Facebook fått fram:

M*zh*r H*shimi anger S*yes J*ff*r H*shimi som bror och Hum*ir* Hum*ir anger honom som kusin.

Samma person anger S*yes H*shimi (profil låst, grön blomma men identisk med annan öppen profil på afghanistansk politiker) som fader och S*id *kb*r Sh*h H*shimi afghanistansk politiker som farbror och bilden är identisk med S*id *kb*r H*shimi som på sin ena profil uppger att han bor i Stockholm.

De familjemedlemmar som anges är S*yed H*id*r H*shimi (profilbild barn med späckhuggare) boende i Whitby Ontorio som familjemedlem och S *bdul B*sit H*shemi som syskonbarn.
Senast redigerad av Meadowsheart 2024-03-28 kl. 13:28. Anledning: Felskrivning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in