2024-03-22, 18:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Att hennes bror måste döda hans bror ja.

Så någon har inte tittat i Skatteverkets register. Eller någon har medvetet uppgett fel uppgifter för att begå bidrags brott.

Eftersom brodern lever förutsätter jag att antingen han våldtagit henne o smyg eller att de kommit överens under bordet utan att blanda in hennes släktingar iallafall

Du tänkte så… Ja jag själv tror kanske inte mordet på AA nödvändigtvis var så värst planerat… Utan mer en stundens ingivelse.

Ja vem som verkl. är far till barnen kan man inte alltid så noga veta.

Man ja frapperas lite över att inte FV tog på sig faderskapet… En halvgardering kanske?

Ja vi får se.
Citera
2024-03-22, 18:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det innebär att SW var då 17 år när det hände men sen det här med registrerade åldrar vs verklighet är ett kapitel för sig.

Juli på det yngsta sen FVs har har jag ingen koll på mer än årtalet 2020.

AA kan vi stryka.

Okej. Jag köper vad som helst.

Och returnerar om behov uppstår…
Citera
2024-03-22, 18:26
Medlem
Citat:
Detta stämmer inte.

19-åringen har tagit på sig faderskapet men avsagt sig vårdnaden om yngsta barnet.
Mitt inlägg #3313 förklarar vad jag menar. Har skrivit tidigare om det också.
Citera
2024-03-22, 18:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Min förra flickvän hade en mamma hon hjälpte vars barn var registrerat på farfar och familjen tyckte det var helt ok (men det var inte farfar som var far till barnet utan pappan). När de då skulle resa någonstans kunde de inte ta med alla barn utan att farfar följde med till borgmästaren och skrev på ett tillstånd. "Kontroll" eller "säkerhet" från båda föräldrars sida. Pappan kunde inte ta med barnen själv. Mamman kunde inte ta med barnen själv. Dessutom kan du få underhåll för barnet vars pappa du ej bor tillsammans med. Det finns fler skäl än att det är sant som kan vara orsaken.

Ja det kan va lite hursom det bör man väl va beredd på. Nya tider, gamla metoder, nya resultat…
Citera
2024-03-22, 18:36
Medlem
Citat:
När gjorde han det? Är det han som våldtagit henne då?

Ingen aning hur det hänger ihop men det rörde nog till det rejält mellan makarna.

Gissar faderskapet registrerades vid födseln.

Och ska jag gissa mer
har det kanske blivit en exklusiv överenskommelse bröderna mellan och enbart dem.

WK blev väl nästan att ses som ”haram” efter detta och sökte sig utanför relationen med andra alternativ som AA kan man tänka sig.
Senast redigerad av viperstyle 2024-03-22 kl. 18:58.
Citera
2024-03-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
SKV vet allt… ;-)

Ja massor ;-) men det är offentliga uppgifter.
Citera
2024-03-22, 18:46
Medlem
Citat:
Ja massor ;-) men det är offentliga uppgifter.
Offentliga enbart för de som vet hur man letar i register och hur man ringer och vem man frågar osv. Sveriges system är väldigt komplicerat. Jag vet att min förra flickvän skilde sig utan att någon vetat att hon var gift och utan att maken fick veta att de skilt sig. Kan man systemet vet man hur man ska bära sig åt. Kan någon annan som hjälper dig systemet har de oftast många kryphål. Vet en advokat (rysktalande) som rekommenderade sina klienter från Ukraina och Ryssland att söka asyl som Jehovas vittnen då de enligt sin religion inte får göra militärtjänst och militärtjänst är obligatoriskt i de länderna. Vissa fall på att de inte läst på och när Migrationsverket då frågade dem "nä firar ni jul då?" Och de svarade 25 december föll det.
Citera
2024-03-22, 18:48
Medlem
Citat:
Mitt inlägg #3313 förklarar vad jag menar. Har skrivit tidigare om det också.

Nu gällde mitt inlägg svar på Yarics inlägg men kolla på vad du skrev i din hänvisning.
Citera
2024-03-22, 19:06
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Ju mer som framkommer, desto mer äcklad blir jag av den där slynan. Fyfan vilket äckel till människa!
Så kanske hon började träffa BO när Farid skrev sig hos systern? Fan vad inblandade hennes släkt verkar vara på olika sätt. Hoppas innerligt att de får tag på dem, eller att något oförutsett sker med Wajya. Hoppas även att barnen blir funna, för med dessa två som föräldrar kommer dom att bli psyksjuka.
Citera
2024-03-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Nytt från krimrummet;
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sista-livstecknet-efter-ako-hittades-mordad-i-vaska-/

Lite information från podden;

AA har varit gift ett par ggr, exfrun nämns men ingen mer.

WK blev underkänd i 10 ämnen i högstadiet och fick på gymnasiet gå en specialutbildning, nämns inte exakt vad det innebär.

WK bror som bor i Småland bor i ett finare kvarter och övriga familjen bor i ett område som påminner om slum.

FV gick det bra för i skolan och han lärde sig språket snabbt. Dock började han umgås med personer som höll på med kriminalitet och det nämns att han krävde mer och mer pengar av sin gode man och deras relation blev sämre med tiden pga detta. FV träffade WK och de gifte sig och har tillsammans två barn.

Det nämns att paret är internationellt efterlysta men ingen vet var de är, och de tros ha flytt utomlands. Ingen vet heller var barnen är men de tror att de kan vara med sina föräldrar.

Akos mobiltelefon kopplades upp sista gången på samma plats som FV och WK mobiler.

Bostadsrätten i nacka har en uteplats där man lätt kan backa intill en bil.

Platsen väskan hittades beskrivs också och hur krångligt det var att ta sig fram dit via en stig och över ett berg, och att lättaste sättet att komma fram är från motorvägen.
Citera
2024-03-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ja något är helt fel med pressens uppgifter i detta. 202207 är barnet fött för att vara mer exakt.

Ja det var svårtolkat den där artikeln om deras arbete, skönt du har exakt information. På krimpodden sa de att paret har två barn tillsammans så nu kan vi dessutom utesluta att FV lillebror eller AA skulle kunna vara föräldrar till något av barnen och släppa det.
Citera
2024-03-22, 19:25
Medlem
Citat:
Detta stämmer inte.

19-åringen har tagit på sig faderskapet men avsagt sig vårdnaden om yngsta barnet.

Hur var det med 19-åringen? Är han verkligen lillebror till FV trots att han inte är registrerad som bror till FV hos Skatteverket? Eller är de släkt, typ kusiner eller dyl, och när kom 19-åringen till Sverige?
Och varför skulle 19-åringen ta på sig faderskapet om han inte är far till barnet? Kan han ha fördelar av att ta på sig faderskapet eller handlar det om att WK och FV utnyttjar 19-åringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in